• mmiaa

pco & lchf?

Man griper gärna efter varje litet halmstrå när man befunnit sig i en barnlös situation i 2,5 år och provat det mesta utan resultat; pergotime, puregon, IVF...
    Började läsa om LCHF i början av sommaren och hittade då en del om positiva effekter av det för oss som har PCO och PCO-S. Tänkte att jag kunde ju lika gärna prova men har väl inte varit jättestrikt under sommaren precis men har sedan 1 vecka tillbaka kört bara LCHF. Ger nu detta en chans, egentligen skulle vi påbörjat vårt andra IVF-försök nu men jag har fått ägglossning och mens spontant en gång hittills i sommar vilket jag inte har annars så nu avvaktar vi och ser hur det här blir...
    Vad är era erfarenheter av LCHF? Har det hjälpt er? I så fall hur? Vill gärna höra erfarenheter :)

• Svar på tråden pco & lchf?
  • mmiaa

Hur går det tjejer?
    Här är jag på cd 31 idag och fortfarande ingen mens. Har inte heller haft äl än i cykeln. Sist jag hade äl var det på cd 35 så vi hoppas hoppas hoppas att det blir så den här gången också...
    Vågen står ganska stilla, men det gör inte så mycket, mår så mycket bättre utan allt socker så det är ju den största vinsten

• Soolstrålen

Hej :) Väntan väntan och väntan..  Håller tummarna för dig :)
    Vågen har stått ganska stilla för mig också senaste 2 vägningarna, ska vägas i morgon och hoppas på nåt gram nedåt iaf :) Men håller med. Man mår jätte bra i kroppen så man får vara glad för det.
    Min sambo åker bort på älgjakt på fredag och blir borta 9 dagar, Och så klart så kan min äl komma precis då.. :S Hoppas han hinner komma hem!  

• asteri

Jag har hållt på i drygt två veckor nu med LCHF. Fick min mens efter bara 10 dagar, hade inte haft sedan januari. Kan vara en slump, men jag tror inte det. Vägde in mig efter exakt två veckor och jag hade tappat 5 kilo!!! Det syns inte tycker jag, men det känns otroligt bra. Mår så bra av den här kosten och jag har inte hittat något negativt. Kämpa på alla!

• mmiaa
    asteri skrev 2010-09-09 17:59:33 följande:
    Jag har hållt på i drygt två veckor nu med LCHF. Fick min mens efter bara 10 dagar, hade inte haft sedan januari. Kan vara en slump, men jag tror inte det. Vägde in mig efter exakt två veckor och jag hade tappat 5 kilo!!! Det syns inte tycker jag, men det känns otroligt bra. Mår så bra av den här kosten och jag har inte hittat något negativt. Kämpa på alla!
    Va härligt för dig! Mens och 5 kilo, underbart ju!
  • Rundabullar

Härligt Asteri! Glad 5kg är ju jättemycket, men endel kan ju vara vätska som du samlat på dig innan mensen som också åkte av samtidigt. Skönt att bli av med hur som helst och roligt att du mår så bra!

• Lizettan

Har hållit på med LCHF i nu snart 3 veckor, har gått ner ca 2 kg. Mår bra har inte direkt ont i min mage som jag hade ofta förr, fick min mens för första gången på 4 månader efter 10 dagar med lchf och just nu verkar det som om jag faktiskt har ÄL :) tror helt klart det beror på lchf, och hoppas det verkligen är det för då har jag något som funkar för mig.. Rekomenderar det till fler som har PCOS!

• mmiaa
    Lizettan skrev 2010-09-15 09:31:31 följande:

Har hållit på med LCHF i nu snart 3 veckor, har gått ner ca 2 kg. Mår bra har inte direkt ont i min mage som jag hade ofta förr, fick min mens för första gången på 4 månader efter 10 dagar med lchf och just nu verkar det som om jag faktiskt har ÄL :) tror helt klart det beror på lchf, och hoppas det verkligen är det för då har jag något som funkar för mig.. Rekomenderar det till fler som har PCOS!

Å, va härligt för dig, vilken rivstart!!   Håller tummarna att det blir en liten bebis nu då!!
  • mmiaa

Hur går det för er allihopa? Här står det ganska still, neråt på vågen och jag känner att hormonerna är i bättre balans men ingen ägglossning

• Rundabullar

mmia: Trist att inte ÄL kommit igång, men i varje fall måste ju din kropp vara bättre förberedd nu när du har mens i varje fall och har gått ner lite. Har du möjlighet att få en kur för att starta äl? 

Har full förståelse för att man väljer att inte gå från kur till kur, du har ju redan flere bakom dig. 

Pepp! 

• mmiaa

Ja, det är lite segt. Jag har ätit pergotime tidigare, både enkel, dubbel och trippelkur men fick aldrig äl.

Vi har bestämt oss för att göra vårt andra provrörsförsök nu i höst, börjar nästa vecka. Man kan ju alltid hoppas att lchf har hjälpt en bit på väg :)

Tack för peppet, det hjälper!!! Kramar

Svar på tråden pco & lchf?