Night sky skrev 2010-08-22 10:18:15 följande:
Hej
Jag har PCOS och har i våras ätit LCHF och jag såg att mina cykler blev kortare och min hy blev bättre.. kan ha väldigt mycket acne. Vet inte om jag fick ÄL men att få menscykler i mer normal längd känns ju underbart och mitt sötsug som annars är stort och känns av ofta, nästintill försvann.
Nu i sommar har jag inte ätit Lchf och min menscykel blev lång och ansikte och rygg fullt med acne..
Så nu tänker jag sätta igång igen!!!! Lchf here I come!

Jag hänger gärna här med er så vi kan stötta och hjälpa varandra.
Tänk vad kosten kan göra för acne också, att det kan bli sån skillnad. Bra att vi är några nu som kämpar ihop, blir ju lite lättare då

Rundabullar skrev 2010-08-22 14:40:03 följande:
Hej!
Jag har gått hos en gynekolog som forskat i pco och han rekommenderade lchf diet till mig. dock har jag inte ätit en strikt diet, utan ätit erterrätt 1-2gg/vecka och ibland tagit en öl eller så. När vi äter ute äter jag ibland potatis och rotfrukter, men i mindre mängder och fokuserar på att äta mer av det andra.
Jag äter INTE ägg, ägg, ägg och bacon och kött.

Äter mer vegetariskt än tidigare och mer fisk. väljer alltid fetaste alternativen på yoghurt osv och håller en ekologisk linje. Mängder av avocado, nötter och frön.
Jag gick inte ner mer än 2-3kg på ett halvår-MEN, jag fick igång menscykeln (33-55d, jämfört med 2ggr/år) och kände mig piggare. Blev av med godissuget och slutade helt med kvällsmål, utan att jag tänkte på det!
Det allra bästa är att jag nu är gravid. Och jag var på VUL för att fastställa hur långt gången jag var och då kollade gynekologen också äggstockarna. De såg betydligt bättre ut än vid senaste VUL.
Naturligtvis är inte dieten hela sanningen och lösningen, men jag tror att det spelar roll. Jag har också stressat mindre och motionerat lite mer.
För mig har i varje fall SMÅ förändringar som att motionera lite mer, äta lite mer lchf, och gått ner lite i vikt hjälpt. Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli spontant gravid, vi hade tänkt söka hjälp i september.
Jag hejar på er som kämpar på med vikten, har själv en bit kvar att gå ner men det får vänta nu.
mvh
Grattis till livet i magen och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter

Lycka till med allt!