• mmiaa

pco & lchf?

Man griper gärna efter varje litet halmstrå när man befunnit sig i en barnlös situation i 2,5 år och provat det mesta utan resultat; pergotime, puregon, IVF...
    Började läsa om LCHF i början av sommaren och hittade då en del om positiva effekter av det för oss som har PCO och PCO-S. Tänkte att jag kunde ju lika gärna prova men har väl inte varit jättestrikt under sommaren precis men har sedan 1 vecka tillbaka kört bara LCHF. Ger nu detta en chans, egentligen skulle vi påbörjat vårt andra IVF-försök nu men jag har fått ägglossning och mens spontant en gång hittills i sommar vilket jag inte har annars så nu avvaktar vi och ser hur det här blir...
    Vad är era erfarenheter av LCHF? Har det hjälpt er? I så fall hur? Vill gärna höra erfarenheter :)

• Svar på tråden pco & lchf?
  • Jennie1987

Vad kul att läsa denna tråden!
    Jag ska nämligen börja med LCHF, så era berättelser hjälper verkligen och peppar nåt enormt!! :)
    Hoppas på att kunna gå ner i vikt och på så vis få igång en vetig cykel.
    Jag är överviktig och har PCO...
    Äter Pergotime, och får ägglossning med hjälp av det ibland, inte alla gånger.
    Så hoppas att lchf ska kunna hjälpa mig på traven! :)
    Och när man läser här om era viktminskningar så förstår man ju att det verkligen fungerar!
    Hoppas det ska göra det för mig också.
    Ska handla hem massa fet mat imorgon :) Nu är jag peppad till tusen!
    Kör hårt tjejer!! :)

• mmiaa

Hej igen!
    Hur går det för er? Här går det inte alls bra. Vi har precis gjort vårt andra IVF-försök, det blev ingen befruktning vid första försöket i våras men nu fick vi fina embryon, fick ett tillbaka men tyvärr fick jag mens 10 dagar senare.
    Har ätit lchf hela tiden och tycker att jag mår bättre av det. Fortsätter med det och hoppas på bättre tur vid nästa IVF-försök som blir i januari.
    Hoppas det går bättre för er andra
    Kram Mia

• kix01

Hej,
    Jag har ocksa PCOS och har forsokt fa barn i 11 manader nu. Fick inte min diagnos forran for 5 veckor sedan sa denna manad ar forsta for behandling. Jag fick clomifen och fick agglossning for typ 8 dagar sedan sa det fungerade i alla fall. Sedan ater jag Metfornim som skall hjalpa pcoare. Det jag skulle komma till ar att jag ocksa nu atit LCHF i 5 veckor och har gatt ner av det men kanner mig sjuuukt trott, sa trott sa jag maste sova pa dagen ibland. Ar det nagon annan som kanner sahar eller kan jag ha en reaktion pa nagon annat tro... Vad har ni for erfarenheter? 
    Kram K 

• mmiaa

Kix01: Håller tummarna för att det tog sig nu då!!
    Man kan uppleva en enorm trötthet några veckor efter start med lchf men det är bara att kämpa vida, det vänder, jag lovar!! Håller tummarna för dig!!

• asteri

Då så. Nu är man här igen, drygt tre månader senare. Jag ville bara berätta hur det har gått. Jag gick ner 7 kilo, det gick snabbt i början, och sedan väldigt långsamt (kan bero på att jag fuskade på vår thailandsresa, tyckte jag kunde göra det).
    Mensen kom nästan regelbundet sånär som på 4 dagars skillnad. Utom denna månaden. Och det visade sig att det beror på att jag är gravid!! Plussade i förrgårGlad (3 gånger innan jag vågade tro det), det är så tidigt än, men jag inte kunnat dela detta med någon och jag måste ju få skriva. Någon som vet hur pass vanligt missfall är med PCO/PCO-S? Har hört både och. Hoppas på det bästa. Det var i alla fall en underbar julklapp. God jul till alla, och kämpa på! LCHF kan göra skillnad.

• USB
    asteri skrev 2010-12-24 23:10:45 följande:
    Då så. Nu är man här igen, drygt tre månader senare. Jag ville bara berätta hur det har gått. Jag gick ner 7 kilo, det gick snabbt i början, och sedan väldigt långsamt (kan bero på att jag fuskade på vår thailandsresa, tyckte jag kunde göra det).
    Mensen kom nästan regelbundet sånär som på 4 dagars skillnad. Utom denna månaden. Och det visade sig att det beror på att jag är gravid!! Plussade i förrgårGlad (3 gånger innan jag vågade tro det), det är så tidigt än, men jag inte kunnat dela detta med någon och jag måste ju få skriva. Någon som vet hur pass vanligt missfall är med PCO/PCO-S? Har hört både och. Hoppas på det bästa. Det var i alla fall en underbar julklapp. God jul till alla, och kämpa på! LCHF kan göra skillnad.
    Grattis! Vilken julklapp! Har ingen aning om hur det är med missfall men det ska du inte tänka på även om det är svårt att låta bli! Njut av din graviditet!
  • mmiaa
    asteri skrev 2010-12-24 23:10:45 följande:
    GRATTIS!! Va roligt med en bebis här i LCHF-PCO-S-tråden
    Hoppas allt går bra nu!
    Vi startar IVF-försök nr 3 nu i januari, 3:e gången gillt heter det ju, eller hur?
  • Jennie1987

Vad roligt att det har blivit ett plus i denna tråden! Stort grattis! :)

Hur går det för er som kämpar på med lchf?
    Har ni lyckats gå ner något? :)

Jag kämpade på med lchf i några månder, och visst gick jag ner i vikt!
    Blev dessvärre sjuk, och åt inte mycket, så kom ifrån det, men har fortfarande tänkt lite lchf, och ätit varierande fast ändå lchf-aktigt ;) Och jag har ialla fall inte gått upp allt som jag gick ner.
    Nu efter nyår och alla helger ska jag köra på igen och äta mer strikt lchf. Längtar!
    Hoppas att vi ska lyckas!!! :)

• SofieBerglund

Vilken bra tråd!
    Jag har också pco-s och försöker bli gravid. Tänkte börja med lchf dieten, var även och fixade ett gymkort idag. Så nu ska det jobbas, och jag är så peppad! Kul att se att de med pco-s har lyckats med att få ett plus. Blir peppad av att se er lyckas, jag vill också! :)

Heja oss!

Svar på tråden pco & lchf?