• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Jag bryr mig inte vad ni tycker

Nej det är då inte acceptabelt.
    Fast jag måste fråga om hon är utlänning? De kan ju hålla på och gullegulla och pussa på små bebisars snopparKräks.

• lieva
    Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-08-10 21:44:47 följande:
    Fast jag måste fråga om hon är utlänning? De kan ju hålla på och gullegulla och pussa på små bebisars snopparKräks.
    Har ingen aning. Känner inte tjejen det är frågan om.
  • Vickan I

Nej inte ok. Även om man inte ser något sexuellt med handlingen så är det oerhört onödigt. Så gör man inte anser jag.

Kanske drar detta ett varv för långt nu, men tänker sedan OM barnet träffar på något pervo som "bara vill pussa lite på snoppen/snippan" och barnet reagerar inte på det för "mamma brukar/brukade ju pussa också".

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • VildVittra

Är inte ok tycker jag....skulle aldrig falla mig in att pussa min sons snopp eller min dotters sköte...herregud..lite respekt kan man väll ha i allafall.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
    lieva skrev 2010-08-10 21:45:46 följande:
    Har ingen aning. Känner inte tjejen det är frågan om.
    Ok.
  • Sylten

Tycker inte heller att det är riktigt ok även om jag förstår att det inte är sexuellt menat. Men nej, det är som sagt inte ok i mina ögon. Skulle aldrig pussa min son på snoppen.

Jag bryr mig inte vad ni tycker skrev 2010-08-10 21:44:47 följande:
    Däremot förstår jag inte hur personens ursprung har betydelse? Och utlänning? Menar du att det i alla andra länder utom Sverige är vanligt att man pussar barnens könsorgan?
    Sylten skrev 2010-08-10 21:48:18 följande:
    Tycker inte heller att det är riktigt ok även om jag förstår att det inte är sexuellt menat. Men nej, det är som sagt inte ok i mina ögon. Skulle aldrig pussa min son på snoppen.Däremot förstår jag inte hur personens ursprung har betydelse? Och utlänning? Menar du att det i alla andra länder utom Sverige är vanligt att man pussar barnens könsorgan?
    Jag tror att det är vanligt som i Sydamerika. För jag känner en som har en vuxen son som är född i Bolivia och denna mamma sa att det var vanligt att de pussa på sina bebisars snoppar, men hon gjorde inte det.
  • Tola

nej men aldrig!
    Här hemma är vi också väldigt noga med att berätta för barnen(nu mest lillan på 2.5 år) att det bara är hon som får ta på sin snippa och ingen annan.Inte mamma och inte pappa heller. Ibland brukar hon.. ja slita i storebrors snopp (för att busa) men samma där berättar vi att det får man inte göra. Ingen annan får ta på snoppen/snippan.
    Självklart har vi också sagt att mamma o pappa får göra det det ska tvättas eller så.

Svar på tråden Pussa sin sons snopp!