• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Johanna 1977

Nej det tycker jag verkligen inte man behöver göra. Den må vara hur gullig som hellst men inte behöver man pussa på den för det. Det finns ganska mycket övrig juvlig bebiskropp att pussa massor på.

Visst är det ju tanken bakom som egentligen är viktig och avgör om det är rätt eller fel men vad vet man om den,,,

Jag skulle inte pussa min dotter på snippan, ens när hon va bebis. Den är hennes att upptäcka i sin takt.

Skulle dessutom tycka det var rätt äckligt om jag nu fick reda på att min mamma eller pappa pussat min "snippa" när jag var bebis... skulle inte gilla tanken alls. Men det är jag det.

• MrBlueSky

Det är ju inte tal om att "behöva/måsta" alltså känna ett behov av att pussa barnet mellan benen, och därför rent löjligt av er att försöka vända det till nästan ett begär.

Om det ska talas om behov så är det minst lika läbbigt att "känna behov" av att pussa barnet på kinden eller resten av kroppen också.

• Rowanda

Hur många pussar inte barnen på rumpan? Eller killar på nakna stjärten? Det är ju också privat.  För mig finns inget gemensamt mellan barn och sex (vilket jag antar är en del av "problemet"), så jag pussar min lilla kille på stjärten och killar honom på rumpan. Jag tycker snoppen är liten och söt, kan ibland få lust att pussa på den, men gör det inte just för att det känns så  fel. Skulle absolut inte misstro en förälder som gör det, precis som med allt annat som förälder så har man olika åsikter om vad som är rätt och fel. Bara att respektera. Barn som är så små är ju så beroende av sina föräldrar att privat inte har samma innebörd. Jag smörjer honom i rumpan, kollar närgånget i rumpan efter utslag, ger stolpiller etc.

• MrBlueSky
    Rowanda skrev 2010-08-12 14:31:22 följande:
    Hur många pussar inte barnen på rumpan? Eller killar på nakna stjärten? Det är ju också privat.  För mig finns inget gemensamt mellan barn och sex (vilket jag antar är en del av "problemet"), så jag pussar min lilla kille på stjärten och killar honom på rumpan. Jag tycker snoppen är liten och söt, kan ibland få lust att pussa på den, men gör det inte just för att det känns så  fel. Skulle absolut inte misstro en förälder som gör det, precis som med allt annat som förälder så har man olika åsikter om vad som är rätt och fel. Bara att respektera. Barn som är så små är ju så beroende av sina föräldrar att privat inte har samma innebörd. Jag smörjer honom i rumpan, kollar närgånget i rumpan efter utslag, ger stolpiller etc.
    Tack för ett sunt inlägg
  • ius lexis
    MrBlueSky skrev 2010-08-12 14:15:58 följande:
    Det är ju inte tal om att "behöva/måsta" alltså känna ett behov av att pussa barnet mellan benen, och därför rent löjligt av er att försöka vända det till nästan ett begär.

Om det ska talas om behov så är det minst lika läbbigt att "känna behov" av att pussa barnet på kinden eller resten av kroppen också.
    Om det inte är ett behov - varför göra det då?
    Fånigt att jämföra med att pussa någon på kinden. Snopp å snippa är inte samma sak och det vet man nog överlag, men visst kan vi låtsas det om det känns bättre för dej.
    tycker dock inte att det är pedofili, men gränsöverskridande.
  • ius lexis

Föresten en annan fråga om (flåt ts).
    När blir att pussa sitt barns kön en pedofilhandling?? För föräldrar ser väl aldrig sexuellt på sitt barn!

• Fragile Angel
    ius lexis skrev 2010-08-12 15:40:39 följande:
    När blir att pussa sitt barns kön en pedofilhandling?? För föräldrar ser väl aldrig sexuellt på sitt barn!
    Det finns det många som gör.
    ¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Gravid2010
    ius lexis skrev 2010-08-12 15:40:39 följande:
    Det är inte pedofili rakt av när en förälder gör något sexuellt gentemot sitt eget barn.. Det är incest. Viss skillnad. En förälder kan alltså utöva incest UTAN att vara pedofil. De flesta förövare som också är föräldrasr och offret är deras barn är således oftast inte pedofiler. Tro´t el ej.
  • Kamikazee

Nja, jag har faktiskt inte kommit på tanken att pussa vare sig min dotter eller son på deras snippa resp snopp. Det är en sak att torka och göra rent och att prata om snoppen och snippan som en positiv del av deras kroppar. Så gulligt tycker jag inte det är med bebissnoppar så jag skulle vilja pussa på dem. Den enda snopp jag vill pussa på är min mans och det är ju i ett helt annat syfte än att den är gullig (Dessutom tror jag inte att gubben skulle bli så glad i att jag kallade hans för gullig - och jag känner nog att min sons snopp utan problem kan reserveras för framtida flickvänner utan att mamma ska vara där och pussa...)

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11 Noel 20100615 kl 15.09
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!