• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Läntandelavendel
    2filurer skrev 2010-08-12 23:23:38 följande:

DET ÄR INTE OK ATT PUSSA EN BEBIS "DÄR NERE" blir så illa berörd av den här idiotiska trådet. Måste kräkas. Hur fan kan man tycka detta beteende är rätt?

men hallå, jag beklagar att du har så negativa känslor så du till o m måste kräkas, tror nog att du skulle må bra av att jobba m dig själv lite o lösa upp gamla obearbetade traumor Solig
  • Läntandelavendel
    Rokka Jill skrev 2010-08-12 23:28:00 följande:
    Jag måste bara fråga.. Jag utgår med tanke på att detta är sverie.. SÅ var det väl ingen som SA TILL MAMMAN att "så gör man väl ändå inte?" För då har man inget att diskutera på kafferepet efteråt?
    fy fan vad pinsamt om ngn hade sagt det! herregud! en bebis e ju en bebis o mamman pussar förmodligen HELA hans kropp för han e så fin o söt... SYnd bara att hon gjorde det offentligt så hon blev påhoppad av dessa moralpredikanter
  • Majken
    Läntandelavendel skrev 2010-08-12 23:30:19 följande:
    men hallå, jag beklagar att du har så negativa känslor så du till o m måste kräkas, tror nog att du skulle må bra av att jobba m dig själv lite o lösa upp gamla obearbetade traumor Solig
    *tummen upp*
    Love my M-girls
  • 2filurer

Pedofileri eller inte. Man FÅR INTE utöva sånna handlingar på stackars små oskyldiga, oförståndiga barn som kan ta skada utav det! Jag kan inte förstå hur ni tänker? Å andra sidan vill jag inte veta heller. Stackars era barn, fyfan.

Va tänker/säger dom när dom blir älsdre och kommer ihåg detta? "Min mamma brukar pussa mej på snoppen" "Min mamma älskar min snopp"

Eller är det bara OK att pussa snoppar på barn som "är för små för att komma ihåg" eller vadå? Det tycker jag låter lika FEL

• Läntandelavendel
    2filurer skrev 2010-08-12 23:32:26 följande:

Pedofileri eller inte. Man FÅR INTE utöva sånna handlingar på stackars små oskyldiga, oförståndiga barn som kan ta skada utav det! Jag kan inte förstå hur ni tänker? Å andra sidan vill jag inte veta heller. Stackars era barn, fyfan.

Va tänker/säger dom när dom blir älsdre och kommer ihåg detta? "Min mamma brukar pussa mej på snoppen" "Min mamma älskar min snopp"

Eller är det bara OK att pussa snoppar på barn som "är för små för att komma ihåg" eller vadå? Det tycker jag låter lika FEL

ta skada!?? Om jag nu skulle pussa min dotters snippa (vilket jag faktiskt inte har gjort) när jag pussar hela hennes gulliga lilla bebiskropp när hon ligger på skötbordet, hur FASEN skulle hon ta skada då!??? Pussar du inte dina barn alls??? Har du pussat dem på rumpan tex? För DET anses ju tydligen helt ok.  men inte fasen pussar man en tonåring på rumpan heller, inte på låret heller, givetvis förändras pussandet med åldern. Jisses, har folk inget normalt vett längre, snacka om att lägga i de höga växlarnaFörvånad
  • Majken

Precis som du skriver så tror jag inte att många föräldrar pussar på sina "stora" barns snoppar/snippor/skinkor och inte heller fötter utan det är just bebiskroppar som är mjuka och go'a ÖVERALLT!! Finns det nå´t sötare än ett par knubbiga bebisfötter/tår, jag älskade att gosa med mina tjejers fötter när de var bebisar, men det slutar man nog oftast med i takt med att de växer upp och inte är lika söta längre (fötterna alltså)

Jag tror heller inte att nån som nu ev. pussar sitt barn på snoppen/snippan/skinkorna uttrycker sig som så...att de ÄLSKAR sitt barns XXXX, så det finns det nog inte många barn som minns att föräldrarna sagt?

Du får gärna tycka att det är fel, ingen kan förbjuda dig att känna så...men du måste ju inse att ditt sätt att tycka kanske inte är det enda rätta?
    Love my M-girls
  • Rokka Jill

vet du? min 4 åring har blivit röd där nere. Hon har fåttsitt/ligga med särade ben och jag har då behövt ta med fingret där på (när jag smörjde med bepanthen..)
    Det var något som BEHÖVDES göras.. Men "Min" handling var ju så mycket mer än det som beskrevs ovan..
    Det bevisar väll ändå avsikterna är det som avgör?
  • Lejonninnan

Men får jag fråga er som tycker det är OK att pussa:
    Om det varit en pappa som pussat på sin dotters snippa, hade det varit OK? Om inte, vad är det för skillnad? Varför får en mamma pussa snoppar men inte pappor pussa snippor?

• 2filurer

Jag tycker faktiskt inte att det är trevlilgt att läsa om hur mycke ni gillar att mysa och leka med era små stackars barns könsorgan. Jag blir upprörd över att det finns så många föräldrar som faktiskt tycker att det är Ok. 

skulle ni öppna en egen tråd skulle rubriken då va, "vi som älskar att pussa och mysa med våra barns könsorgan" ?
    För det är ju precis det ni gör? Ser ni verkligen inget fel i det`?

• Rokka Jill
    Lejonninnan skrev 2010-08-12 23:43:28 följande:
    Men får jag fråga er som tycker det är OK att pussa:
    Om det varit en pappa som pussat på sin dotters snippa, hade det varit OK? Om inte, vad är det för skillnad? Varför får en mamma pussa snoppar men inte pappor pussa snippor?
    jag tycker både och är lite groose..
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!