• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • MrBlueSky
    ius lexis skrev 2010-08-12 15:38:43 följande:
    Om det inte är ett behov - varför göra det då?
    Fånigt att jämföra med att pussa någon på kinden. Snopp å snippa är inte samma sak och det vet man nog överlag, men visst kan vi låtsas det om det känns bättre för dej.
    tycker dock inte att det är pedofili, men gränsöverskridande.
    Och varför undvika att göra det? (När vi redan fastställt att barnet i den åldern inte är sexualiserat och inte heller kommer att minnas eller ta skada av beröringen i fråga?)

Om vi tar som exempel: jag känner inget behov av att hålla min pojkvän i handen men jag gör det ändå för att det är mysigt - jag försöker klargöra skillnaden mellan att "känna behov av" och göra något "bara för att". Bara för att det är mysigt och bara för att det egentligen inte finns någon anledning till att inte göra det.

Därför tycker jag också det är ett slag under bältet att mer eller mindre indirekt påstå att "föräldrarna som pussar spädbarnet på könsorganen har ett BEHOV som inte andra har".

Jag jämförde inte med att pussa någon på kinden, jag underströk att vi här inte talar om "behov" eftersom ett "behov" i den bemärkelsen, av att röra vid/pussa ett barn, VAR SOM HELST PÅ KROPPEN skulle få mig att undra - även om pussarna bara var avgränsade till t.ex. kinderna.

Jag har inte påstått att snopp och snippa är samma sak men förstår inte heller hur det skulle vara relevant i diskussionen - kön som kön, iaf när vi talar om spädbarn. Eller du är kanske av en annan åsikt?

"Om det känns bättre för mej" - anar jag stingslighet? Du kan ju försöka komma med sakargument istället och sluta försöka ta ner det på en personlig nivå, om du förväntar dig fler svar från mig på dina inlägg.
  • Majken
    Elavela87 skrev 2010-08-12 19:50:16 följande:
    Nej jag tycker inte det är OK att vuxna människor ska pussa små barns snoppar. Det är pedofili och rent ut sagt jävligt äckligt.
    Ehh pedofili??  

"Pedofili är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till prepubertala barn och barn i tidig pubertet (vanligtvis 12 år eller yngre).[1] För att klassas som pedofil måste den sexuella dragningen vara starkare mot barn än mot vuxna" 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pedofili

Att pussa på sina barn för att man tycker de är gulliga (oavset var) är INTE pedofili - däremot kanske det inte är så lämpligt att pussa deras könsorgan men OM man nu ändå vill göra det så behöver det ju inte betyda att man rent sexuellt går igång på det???
    Love my M-girls
  • MissMurrig

Haha då skulle hela Polens befolkning typ vara pedofiler... Mina släktningar har överflöd av känslor och kärlek som det verkar, när de pussar så är det ORDENTLIGT! De kan fullkomligt borra sig in och kyssa alla delar på en bebis, mage, snippa, rumpa, lår,,,Alla vi (jag, mina syskon och kusiner) mår bra idag. Ingen av oss känner något obehag av att ha blivit pussade på snippan. För när jag ser min moster pussa sin dotter överallt, ser det faktiskt bara gulligt ut, inte incestigt... 
    Jag har själv inte gjort det, vet inte riktigt varför.. Men är lite lätt äckelmagad av bajs och kiss, och det finns ju sånt där. Men ibland när han är riktigt ren och luktar gott efter ett bad, då ser den lilla cellulitrumpan rätt gosig ut och det kan landa en puss på den...  

• Smamman

oj, vilken het debatt.
    För mig är det självklart- man pussar inte sitt barn på snoppen, så e det bara.

På skinkan när de är små bebisar-ja.
    Relationen förändras i takt med att de växer o man skulle väl aldrig tvätta en 8årings kön, pussa den på skinkan eller ngt sådant. Det blir självklart att man glider ifrån varandra o barnet frigör sig mer o mer, annars e det ngt snett.

• Smamman

Det finns en miljon ställen att pussa på- varför välja snoppen???

• Majken
    Smamman skrev 2010-08-12 21:52:25 följande:
    Det finns en miljon ställen att pussa på- varför välja snoppen???
    Smamman skrev 2010-08-12 21:51:00 följande:
    Varför på skinkan då??
    Love my M-girls
  • MissMurrig
    Majken skrev 2010-08-12 21:54:22 följande:
    Varför på skinkan då??
    Precis.. och så låter det som om man pratar om att pussa stora barn på snoppen. "Man pussar inte sitt barn på snoppen"..... "på skinkorna ja - när de är små" ... 
  • MrBlueSky

Det känns som att frågorna är återmkommande... jag lämnar tråden nu, i brist på friska fläktar

• MrBlueSky
    MissMurrig skrev 2010-08-12 21:45:57 följande:
    Haha då skulle hela Polens befolkning typ vara pedofiler... Mina släktningar har överflöd av känslor och kärlek som det verkar, när de pussar så är det ORDENTLIGT! De kan fullkomligt borra sig in och kyssa alla delar på en bebis, mage, snippa, rumpa, lår,,,Alla vi (jag, mina syskon och kusiner) mår bra idag. Ingen av oss känner något obehag av att ha blivit pussade på snippan. För när jag ser min moster pussa sin dotter överallt, ser det faktiskt bara gulligt ut, inte incestigt... 
    Jag har själv inte gjort det, vet inte riktigt varför.. Men är lite lätt äckelmagad av bajs och kiss, och det finns ju sånt där. Men ibland när han är riktigt ren och luktar gott efter ett bad, då ser den lilla cellulitrumpan rätt gosig ut och det kan landa en puss på den...  
  • Matillin
    Majken skrev 2010-08-12 21:54:22 följande:
    Varför på skinkan då??
    Skinkan är väl inte riktigt jämförbart med att pussa på ett könsorgan?
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!