• lieva

Pussa sin sons snopp!

Jag har ett par vänner till mig som berättade hur en av dera väninnor i samma fotbollslag brukar ha med sig sin son dit ibland. Då hon byter blöja på honom offentligt brukar hon pussa på hans snopp och liksom verkligen visa detta inför folk och säga saker som "Titta vad gulligt" och "kolla så liten och söt"... och massa annat.
    Vet inte hur gammal barnet var,men kanske nått halvår/år..

Jag själv blev riktigt äcklad av  det jag hörde då jag tycker att man inte gör så. Man pussar inte sitt barns kön då detta är väldigt privat..
    Har själv en dotter och kan ju inte ens tänka den tanken liksom..Tycker det är så respektlöst och äckligt och ser det som ett övergrepp faktiskt tom.
    Men mina vänner tyckte att jag överreagerade och tyckte att det var väl jättekul och klart dem är gulliga de där små snopparna..
     Så därför undrar jag här vad ni alla på Familjeliv tycker. Är det okej att göra så som den tjejen gjorde med sitt barn????!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-11 14:54
    Intressant att många tycker det är okej ändå.
    Ville mest höra vad folk tycker och där ser man vad olika det kan vara..
    Bra att ämnet diskuteras i alla fall tror jag!
    Skulle jag se det med egna ögon skulle jag verkligen inte anmäla som någon trodde,men jag skulle nog ha extra koll på den människan tror jag nog. Tycker det är en privat zon och förstår inte varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-12 22:07
    Wow. Läst 12471 gånger och snart 300 inlägg!!!

• Svar på tråden Pussa sin sons snopp!
  • Matillin
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-13 12:18:36 följande:
    Det är skit samma - om barn nu tar skada av att bli pussade på snoppen, ja, då finns det en lika stor risk att de blir skadade av att bli pussade på någon annan kroppsdel också. Många män är tex långt känsligare om att bli petade i rumpan än på snoppen, och ändå blir gossebarn petade i rumpan hela spädisåldern. Tror du att det skapar en stor mängd uberneurotiska och skadade män?

Penis är inte så erogen som du tror. Faktum är att mycket liten del av den faktiskt har någon större känsel än någon annan kroppsdel. Vi karlar kan hålla i den när vi pinkar, när vi ska rengöra den och mycket annat utan att det blir sexuellt för oss, jag lovar. Och för ett spädbarn, som inte ens vet vad sexualitet är, och som inte har begrepp som "privat sfär", eftersom det i stort sett upplever sig som ett med föräldrarna, är det ingen större skillnad att bli pussad på snoppen än någon annan stans.

Du tar en typiskt moralistisk ståndpunkt - du tolkar utifrån vuxna, sexuella referensramar och applicerar det på ett barn.
    Det handlar inte så mycket om att 1-åriga pella skulle bli skadad, tror knappt han minns det.
    Jag förstår att snoppar är gulliga på spädbarn jag tycker mina flickorna snippor är jättesöta och osexuella.
    Dock är det en privat kroppsdel till skillnad från handflator och jag förstår inte syftet med att pussa dessa erogena zoner?
    Inte helt galet men väldigt konstigt.
  • lieva
    Det är skit samma - om barn nu tar skada av att bli pussade på snoppen, ja, då finns det en lika stor risk att de blir skadade av att bli pussade på någon annan kroppsdel också. Många män är tex långt känsligare om att bli petade i rumpan än på snoppen, och ändå blir gossebarn petade i rumpan hela spädisåldern. Tror du att det skapar en stor mängd uberneurotiska och skadade män?

Penis är inte så erogen som du tror. Faktum är att mycket liten del av den faktiskt har någon större känsel än någon annan kroppsdel. Vi karlar kan hålla i den när vi pinkar, när vi ska rengöra den och mycket annat utan att det blir sexuellt för oss, jag lovar. Och för ett spädbarn, som inte ens vet vad sexualitet är, och som inte har begrepp som "privat sfär", eftersom det i stort sett upplever sig som ett med föräldrarna, är det ingen större skillnad att bli pussad på snoppen än någon annan stans.

Du tar en typiskt moralistisk ståndpunkt - du tolkar utifrån vuxna, sexuella referensramar och applicerar det på ett barn.
    Jaja nu glider du in på andra spår igen. Har inte startat en tråd för att diskutera erogena zoner eller pill i rumpan..
    Nu handlar det om snopp och snipp pussande och det inför folk. Tycker ändå det är ett övertramp och förstår fortfarande inte varför...
  • Läntandelavendel
    Lejonninnan skrev 2010-08-12 23:43:28 följande:
    Men får jag fråga er som tycker det är OK att pussa:
    Om det varit en pappa som pussat på sin dotters snippa, hade det varit OK? Om inte, vad är det för skillnad? Varför får en mamma pussa snoppar men inte pappor pussa snippor?
    tycker det hade varit helt ok om en pappa gjort det på sin lilla söta bebis ...
    det e väl inte så att han hade särat på blygläpparna o pussat precis..Skäms
  • Läntandelavendel
    2filurer skrev 2010-08-12 23:44:59 följande:

Jag tycker faktiskt inte att det är trevlilgt att läsa om hur mycke ni gillar att mysa och leka med era små stackars barns könsorgan. Jag blir upprörd över att det finns så många föräldrar som faktiskt tycker att det är Ok. 

skulle ni öppna en egen tråd skulle rubriken då va, "vi som älskar att pussa och mysa med våra barns könsorgan" ?
    För det är ju precis det ni gör? Ser ni verkligen inget fel i det`?

tycker du ska ta o tagga ner lite! o skaffa perspektiv! det e ingen som påstått att de står o pussar snoppar o snippor dagarna i enda o att det e det bästa som finns. o det vet du nog själv. SUCK
  • Läntandelavendel
    MissMurrig skrev 2010-08-13 07:56:53 följande:
    Bara för att ni ser något sexuellt i att pussa sitt barn på snippan och snoppen, betyder inte det att alla gör det. Ni som blir så äcklade, ni kanske skulle tänka efter varför mni blir äcklade, är det för ni känner att ni skulle bli upphetsade av det själva?  
    haha! frågar mig detsamma! Är bebisars snoppar och snippor redan sexualiserade för er skrikande upprörda "nej-sägare"? tycker att ni i så fall snarare borde ta en liten funderade på hur det ligger till med (o varför) med era egna associationer............
  • Läntandelavendel
    Matillin skrev 2010-08-13 09:12:34 följande:
    För att dom är söta?
    Jag klämmer på mina tjejers rumpor och mulliga lår hela tiden för att jag tycker dom är så söta och mysiga.
    Könsorganet är en erogen zoon alltså inget man håller på och "gullar" med eller pussar och tar på mer än vid tvättning.
    Könsorganet är en erogen zoon även för spädbarn.
    Skillnaden mellan en rumpa och ett könsorgan är lika stor som mellan ett könsorgan och magen.

fast rumpa o lår e väl också erogena zooner?

det låter på många som att ni tror att folk pussar snippor o snoppar som ngn typ av oralsex!! Vad e det mer er, undrar man!! tycker det e upprörande i så fall!

• Läntandelavendel
    MissMurrig skrev 2010-08-13 09:19:48 följande:
    Men det är väl ingen som har sagt att man ska öppna upp blygdläpparna och gulla inne i snippan., eller att man håller i snoppen och pussar rätt på ollonet, inte heller gör man det en längre stund.. Att pussa på venusberget eller snabbt lätt på snoppen känns sog inte konstigare än att pussa på rumpan.
    kunde inte sagt det bättre själv.
    fasen vad folk verkar gå omrking med perversa associationer?? Förvånad
  • Läntandelavendel

håller med helt o fullt!
  • Läntandelavendel
    lieva skrev 2010-08-13 12:46:41 följande:
    Jaja nu glider du in på andra spår igen. Har inte startat en tråd för att diskutera erogena zoner eller pill i rumpan..
    Nu handlar det om snopp och snipp pussande och det inför folk. Tycker ändå det är ett övertramp och förstår fortfarande inte varför...
    fast folk e ju inte alls lika upprörda över att bebisar pussas på rumpan. Därför är rump-diskussionen högst relevant.
  • Filbunke

Där har du faktiskt fel. Ett spädbarn kanske inte är medveten om sexualitet på samma sätt som en vuxen människa. MEN, redan i spädbarnsåldern börjar en människas sexualitet att utvecklas instinktivt för att vi ska fortplanta oss senare i livet. Om du någon gång kanske sett ett spädbarn "jucka" så innebär det att barnet utforskar sin sexualitet.

Och NEJ, jag vill inte på något sätt säga att det är rätt eller fel att pussa på sitt barns kön. MEN, jag tycker det är VÄLDIGT konstigt.
Svar på tråden Pussa sin sons snopp!