• Haligh

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

ja här på Familjeliv kryllar det av förkortningar som jag aldrig hade hört! Sf betyder symfus-fundus och är ett mått på hur stor livmodern är! Från blygdbenskanten till övre kanten, började mäta v 26 tror jag! Frågade om det antydde hur stor bebis var men det gjorde det tydligen inte... Jag tror bara ts kan göra en sån lista så att den står i introt, men vi kan väl börja så kan Saltgurkan göra det när hon tittar in? Om jag börjar så kopierar ni och fyller på, ok?
  • Haligh

BIM-lista för tråden: Fyll på tjejer! Ninus: 10/2 Haligh: 25/12

• Haligh

Vi har flyttade till större i september och det finns hur mkt som helst att fixa med, inte renovering men allt annat pyssel, inte satt upp en gardin än..men jag som aldrig varit särskilt pedantiskt torkar lister och putsar kranar så killen min undrar vad som hänt kanske är min boar-sida, inte tänkt på det! Sover uruselt nu, skittrött om dagarna. Svårt att ligga bekvämt och det sprattlar och far..har alltid haft problem med sömn, lättstörd och svårt att somna om. Mkt på jobbet med, en annan har inget jobb som man kan få havandeskapspenning och inga krämpor så sjukskrivning är inte aktuellt. Funderar lite på att gå ner lite i tid men jag får se...Det händer så mkt vecka till vecka nu, växer så det knakar! Tycker själv inte att jag blivit så känslosvallande, är rätt hetsig och gör det mesta i högt tempo, känner att jag är lite lugnare och det är nog nyttigt för mig att bli tvungen att tagga ner lite Ses gärna, vi får inte vänta för länge så jag hinner få ganska flexibel och eftermiddagar går oftast bra (förutom tisdagar) Underbart med NY!! Hoppas du får det kanonbra, shoppa inte för mkt kläder som du snart inte kan ha bara

• Haligh

Hej på er!

Haft mycket sammandragningar ända sen vecka 20 ungefär, är nu i 33. Men de gör inte ont, utan är bara obehagligt; särskilt nu när magen är så himla stor... Var i alla fall inne och kollade med vul (småblöder också) för kanske en månad sedan, och det var ingen fara... Och bäbis far runt som en virvelvind, när jag var sist så låg den rätt med huvudet neråt men jag vette tusan om h*n inte vänt sig nu, känns som ett huvud som är stenhårt som typ försöker trycka sig ut genom naveln

Har inte köpt någon vagn utan fått en beggad av ett par kompisar, blev ärligt talat lite besviken för de har pratat så varmt om den men inte var den så tjusig inte... Framföralllt har den inte svängbara hjul, men en annan väntar ju mitt i vintern så då kanske det behövs fast ändå... Vi kände i alla fall att vi provar så får vi köpa en ny senare, elller köpa en ordentlig sittvagn till sommaren! Lite tveksam till 3 hjul (det är det på den här) när man bor i stan; det går ju inte att dra upp för ramper t.ex. Och tänker att det måste bli vingligt att ta sig upp och ner för bussar..?

Mår jättebra annars, känner att jag räknar ner tiden nu Tror jag skulle jobba 6 veckor till (eller var det 5?) och det ska bli såååå skönt!!!

HUr mår ni andra?

• Haligh
    Ninus skrev 2010-11-08 16:53:19 följande:
    Men stackars dig Jenne. Fy vad hemskt det låter. Hoppas verkligen du hittar sätt att lindra besvären. En fika i stan med oss kanske lindrar en stund? Solig
    Jag kan fortfarande ses på torsdag och efter 1730 om fler kan då. Vad säger ni?

Vad mysigt med vovve Saltgurkan! Vad är det för ras? Jag har haft hund halva livet (Haha, låter som att man är 80) men blivit allergisk. Såååå himla tråkigt. Har hört att man kan bli bättre efter en graviditet, så det är mitt enda hopp nu för att kunna ha hund igen. :)

Har aldrig hört talas om tidig avnavling, ska genast googla!

Har förresten nån av er nåt bra restaurangtips till nyår? Jag och H tänkte vara för oss själva i år (sista "chansen" ju) och gå ut och äta på nåt mysigt ställe. Hörde med Gondolen idag, men de är redan fullbokade på nyårsafton. Surprise, surprise med den utsikten... Nån annan restaurang med fin utsikt över stan?
    Kanske den där restaurangen uppe i Skatteskrapan..? HImlen runt hörnet heter den inte men nåt liknande superfin utsikt men vet inte något om deras mat...
  • Haligh

Förresten blev det en ny vagn här med fick chansen att få en riktig traktor billigt som tusan, men den var dels rätt solkig och inte hade den svängbara hjul (fast det var tre, liksom själv poängen

Vore så trevligt att fika med lite blivande mammor; men jag har också svårt framöver...dags för utvecklingssamtal och ditten och datten. Kan inte en förmiddag på helgen vara nåt, eller är det kanske tid vigd för annat..?

Nytt besök hos mvc idag! Som en flodhäst börjar jag känna mig ALla värden ser bra ut, sf-mått på 32 cm så det är verkligen bäbis i hela magen nu...känner mig helt uppstoppad och svårt att sitta och ligga och andas samtidigt... Vänta ni bara

• Haligh

LadyMy; jag hade också järnvärden på 110 tidigare, typ runt v 25, men nu var det 135! Tar niferex var tredje dag bara sen över en månad tillbaka, bm sa att järnvärdena brukar vara sämst halvtid och sen bli bättre... Men fixar magen så spelar det kanske ingen roll

• Haligh

Jag går på Mama MIa (söder) ioch där har de inga föräldragrupper; jag frågade och då sa bm att det brukade man inte hamna i förrän på BVC sen... Vi ska gå på föräldrakurserna de ordnar men det är ju tre tillfällen i storföreläsning på SÖS så där lär man ju inte hinna prata med några andra.... Lite tråkigt tycker jag! Har förrestem inte fått nån info alls om vilken BVC man tillhör, vet inte om det är upp till en själv att kontakta eller hur det funkar...

Vecka 35 idag och nu räknar jag verkligen ner....det går så fort nu och från att känna mig riktigt spänstig så känner jag mig som en...valross. Köpte en bärsele igår, en sådan ergonomisk som man kan ha både fram och bak! Börjar bli hög tid att packa BB-väskan också

• Haligh
    Roszi skrev 2010-11-19 13:25:21 följande:
    Det där med föräldragrupper. Jag trodde först att man började föräldragrupp redan på MVC, men här i stockholm verkar det vara först på BVC man går i föä grupp. Jag går på Prima liv (DS) och där är det också "bara" storföreläsningar, vilket det verkar vara även på Mama mia och hos andra i stan. Utöver det får man själv söka upp kurser på stan och betala själv. Vi har anmält oss till profylax och jag till amningskurs. Någon som också gjort det?
    Går på gravid-yoga och där är det mkt fokus på andning så jag tänkte inyte gå på ngpn enskild profylax-kurs. Vi ska gå (start nästa vecka) på tre storföräläsninstillfällen där en av gångerna handlar om amning. Usch min kollega berättade alldeles nyss om sin kompis som fick barn för en vecka sedan och fått sluta amma för atta bröstvårtorna blödde och varade så mycket..AJ sånt vill man inte höra om...
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?