Inlägg från: JosefineK |Visa alla inlägg
  • JosefineK

BF maj 2011

Jag bor i Italien men kommer fràn Gòteborg urprungligen.

• JosefineK
    Jodi skrev 2010-11-25 16:53:01 följande:
    Jag är från Uppsala.

Förresten, nån mer än jag som tycker att leverfläckarna har blivit större sedan plusset? Jag har tre st lite större utstående leverfläckar på kroppen och jag tycker de har blivit mörkare och står ut mer senaste veckorna. Kanske hormonerna påverkar?
    Jag med! Vad skònt att nàn mer har samma! Pà mig har det dykt upp fòdelsemàrken som jag aldrig haft innan (tex pà bròstvàrtan och pà fingret!!) och en liten plutt till leverflàck jag alltid haft i svanken har blivit jàttestor och ful!
  • JosefineK

Ang. fòdelsemàrken och leverflàckar hittade jag detta pà Babycenter.com:

När du är gravid har du mer av ett hormon som stimulerar produktionen av melanin. På grund av detta blir de områden som vanligtvis har mörkare pigmentering, som dina vårtgårdar, mörkare under graviditeten. Detta gäller även födelsemärken.
    Men det finns förändringar hos födelsemärken som inte har med graviditetshormoner att göra. Gå till doktorn för undersökning om du upptäcker födelsemärken som:
    • har blivit upphöjda
    • har fått oregelbundna konturer
    • är röda och gör ont
    • ömmar eller gör ont
    • börjar blöda
    Försök äta mycket folsyra, eftersom låga nivåer folsyra är förknippade med förändringar i pigmentering av huden.

Kànner mig lite lugnare men ska nog kolla upp ett par av dom som blivit upphòjda, men jag gòr det sen nàr bebisen àr fòdd.

• JosefineK
    Ewima skrev 2010-12-08 20:02:56 följande:
    MiDi: Soft markers visar tecken på ökad risk för Down Syndrom på bebisen. Ju fler markörer ju högre risk. Om du googlar finns det maaaasssor med information. 

Jag väntar andra barnet och denna gång (ursäkta uttrycket) skiter jag fullständigt i vad barnet har för kön.

Mina tankar är mer - Vad har vi för valmöjligheter om barnet skulle visa sig ha: akrani / ryggmärgsbråck / down syndrom / allvarligt hjärtfel?

Det är på gott och ont som man har möjlighet att söka och hitta ALL den uppsjö av information om "avvikelser vid Rutinultraljud"

Jag målar inte fan på väggen, men jag är inte naiv nog att tro att allt Barnmorskan tittar efter på Rutinultraljuden är om den finns en snopp eller en vagina.

Jag tar inte för givet att allt ser bra ut. 

Och helt ärligt är jag sjukt nervös inför morgondagens ultraljud. 
    Jag kànner exakt samma som du. Jag àr ocksà skitnervòs och oroar mig fòr allt mòjligt. Fick bra vàrden pà kub (1/15.000) men har làst att det egentligen inte behòver betyda nàgonting alls utan vad som helst kan komma fram pà rul. Vi ska till vàr privata gyn imorgon fòr en vanlig kontroll, vikt och màtt, lyssna pà hjàrtljud och fà remiss fòr nya blodprover, hon gòr dà àven ett vanligt ultraljud. Inte fòrràn pà tisdag nàsta vecka blir det morfologiskt ultraljud i 3D som àr den riktiga kontrollen.
    Hàller tummarna fòr oss bàda att vàr oro àr obefogad.
    Kram pà dig.
  • JosefineK
    Fröken85 skrev 2010-12-09 08:26:31 följande:
    Idag är en nervös dag!! Har vårat RUL kl 15. Håll tummarna för mig idag tjejer!!
    Jag har ocksà idag kl. 15.00!
  • JosefineK
    Fröken85 skrev 2010-12-09 10:03:44 följande:
    Och jag heter oxå Josefine... haha

Hoppas vi får fantastiska upplevelser båda två!
    Ha ha, sicket sammantràffande, hàller tummarna fòr dig med i eftermiddag dà
  • JosefineK

Oj vad mycket killar det kommer fòdas i maj!! Vàr àr ocksà (till 90%) en kille och idag kl. 15.00 ska vi fà se honom. àr sà nervòs...

• JosefineK
    TeamX skrev 2010-12-09 20:34:11 följande:
    Tack alla som har grattat till min lillprins i magen.
    Jag är så lättad och glad!
    Har hela tiden känt på mig att de är en liten go pojke

Ni som inte känner rörelser....
    Jag väntar mitt andra barn och är nu i vecka 19 (18+5) och det var förs IGÅR jag var SÄKER på att det var bebisen jag kände. Innan var jag jättenojjig, men är man väl känner tydligt så vet man, det kan gå från en dag till en annan.

Nu ska här funderas på pojknamn....storebror heter Max (och min sambos son heter Felix). Vad kan passa ihop med de namnen...
    Vi vill ha ett namn som är fint (såklart) och helst kort (men det måste inte vara nåt med x i). Någon med bra förslag??

Alla som har sitt RUL kvar har mycket att se fram emot!!
    Texas!
  • JosefineK

Var pà ul idag och allt sàg bra ut sa hon. Det var som vi fàtt veta i 13:e veckan en liten POJKE fòr oss med, en liten Nils Glad
    Som sagt, det blir en himla massa grabbar nàsta vàr!

• JosefineK
    TeamX skrev 2010-12-10 10:11:11 följande:
    Tack för era namnförslag...det är inte lätt!! Lutar lite åt Alex, men är inte helt överens i mitt inre med namnet ännu
    Vad tycker ni om Alex?
    Alex àr fint!
Svar på tråden BF maj 2011