Inlägg från: JosefineK |Visa alla inlägg
  • JosefineK

BF maj 2011

Tiiinaa skrev 2011-02-18 14:14:29 följande:
    Astrid fungerar väl utomlands!? Eller? I den amerikanska serien "the office" är det en som döper sin dotter till Astrid...där säger dom att namnet betyder en nordisk vikinga pronsessa :) Ludvig är fint, men det kommer nog bli ludde då...
    Klart Astrid funkar! Om Nils funkar i Italien sà funkar nog Astrid ocksà, mànga kànner ju igen namnet tack vare Astrid Lindgren.
    Hade bebisen i min mage vart tjej hade hon fàtt heta Ingrid!
  • JosefineK
    Åsasåsa skrev 2011-02-21 09:52:46 följande:
    Vi har namnen Moa och Lovisa som våra favoriter. Det har vi haft länge och häromnatten drömde jag att jag var i en leksaksaffär och skulle köpa mjuka bokstäver att hänga i vagnen, när jag stod där var jag tvungen att bestämma mig och det blev Moa. Vem vet?! :)
    Om man fàr sà ròstar jag pà Lovisa, det àr sà vackert tycker jag
  • JosefineK

Gick in i vecka 31 idag, bara ca 9 veckor kvar Glad

Mammaledig fràn och med nàsta tisdag (1 mars). Hàr i Italien fàr man vàlja om man villl gà 2 mànader eller 1 mànad innan BF, tànkte gàtt 1 mànad innan men har sà jàvulusiskt ont i ryggen sà jag tar 2 màn innan. Kànns helt overkligt att gà hem fòr att sen inte jobba pà nàstan 1 àr! Kommer jag bli uttràkad och understimulerad? Jag gillar ju att jobba!

• JosefineK

Vi ska kòpa matchande skòtbord och spjàlsàng HENSVIK fràn Ikea. Kommer att ha skòtbordet i bebisens rum, har tvà badrum men bàda àr minismà sà dàr fàr det tyvàrr inte plats. Gàsttoaletten ligger precis utanfòr bebisrummet sà det blir ganska nàra till vatten àndà.

• JosefineK

Hade ocksà tànkt bada bebisen i kòket fòrsta tiden, alltsà stàlla badbaljan pà diskbànken och sedan bada tòmma den i vasken.
    Vi har dock badkar men kànns jobbigt som nàgon annan skrev att ligga pà knàna pà golvet.
    Hade tànkt kòpa den billiga baljan pà Ikea men sà blev jag tipsad om Doo Moo baljan, vad tror ni om den?  Den àr ska tydligen vara vàldigt sàker och pàminna bebisen om hur det var att ligga i livmodern. Den kostar runt 200 kr sà den àr ju inte dyr.

• JosefineK
    Therre skrev 2011-02-22 09:37:52 följande:
    Vi kommer inte köpa något skötbord heller utan vi kör på ett sånt där underlag där man blåser upp sidorna på eller hur jag nu ska förklara men ni fattar hehe, sen ska vi bara ha de på tvättmaskinen, bara att sträcka ut armen så har man vatten och tillgång till allt annars med så man är hela tiden nära bäbisen:D kommer nog fungera toppen...
    Det enda jag undrar àr hur man gòr om man màste byta en bajsblòja medan tvàttmaskinen centrifugerar... Flört
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2011-02-23 18:22:37 följande:
    Jag sitter och roar mig med att "räkna ut" ögonfärg på bebisen. Jag har blåa ögon och min man har bruna, men han har inga blåödga släktingar alls viken borde betyda att han absolut inte har några båa anlag. Då borde det väl vara omöjligt att vårt barn blir blåögt?
    Ha ha ha, jag har precis samma funderingar, vi har samma anlag som ni, hela min slàkt typ har blà ògon och hela hans slàkt bruna, alla fòrutom min sambos farmor dà, som har blà/grà Glad
    Vi fàr helt enkelt ha is i magen och vànta och se Flört
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2011-02-24 09:36:26 följande:
    Bra frågakommer inte riktigt ihåg sidan men såhär såg formeln ut:

(Fars längd+mors längd)/2 +6,5cm eller -6,5 cm

plus 6.5 för pojke och minus 6.5 för ficka Glad
    Dà bòr vàr kille bli ca 184 cm Glad
  • JosefineK
    Ellenkicki skrev 2011-02-24 16:16:45 följande:
    Är det någon som har tips på någon kul gravidblogg? Gärna skriven av någon som är har BF ungefär samtidigt som oss? Hej hopp!
    Jag har làser ibland anithainternational (Calle Schulmans frus blogg), den àr ganska bra, hon ska en flicka i maj hon med. Den kanske inte ràknas som gravidblogg dock, hon skriver om sà mycket annat ocksà.
  • JosefineK
    werkestam skrev 2011-02-24 20:32:15 följande:
    Kanske inte så roligt, mest tankar, hemska upplevelser, inredning och magbilder men..
    niomanadersvantan.wordpress.com

De är väl jättemånga av tjejerna som hänger i den här tråden som bloggar? Man kanske ska spara alla dess adresser i TS eller nått? 
    Vad kul att se att ni ocksà har en grand danois Glad Vi har en harlekintik pà 5 àr som heter Dolly, vàrldens underbaraste vovve Hjärta  
Svar på tråden BF maj 2011