BF maj 2011
Tjejer! Hur mycket har ni gàtt uppi vikt?
Jag àr i 20:e veckan (19+6) och har gàtt upp totalt 5 kilo. Gyn tyckte det var alldeles fòr mycket.
Tjejer! Hur mycket har ni gàtt uppi vikt?
Jag àr i 20:e veckan (19+6) och har gàtt upp totalt 5 kilo. Gyn tyckte det var alldeles fòr mycket.
Vecka 21 idag (wow.. redan??) och RUL imorgon, fortfarande lite nervòs men jag màste bara tànka att allt àr bra med den lille!
Grattis Hanna, vad hàftigt med òverraskningsbròllop!
Hej! Làgger in en 3D UL bild pà vàran lilla kille, vecka 21 (20+2):

Egon àr ascoolt!
Har känt några enstaka gånger på andra ställen i magen, men den lille trivs väl bra där nere antar jag 
Tjejer, àr det nàgon mer àn jag som bòrjat fà ont i ryggen eller under revbenen?
Sitter och liiider pà jobbet fòr de senaste dagarna har jag jàtteont i hògra sidan av ryggen, precis under skulderbladet/bh-bandet och under sista revbenet pà hòger sida. Det àr en molande och brànnande vàrk liksom. Sjukt obehagligt. Det àr bara nàr jag sitter ner en làngre stund (vilket jag gòr pà jobbet typ heeela dagen tyvàrr) Kànner i princip inget alls nàr jag stàr, gàr eller ligger ner. Det spelar ingen roll hur jag sitter, testat med kuddar bakom ryggen, justera ryggstòdet etc. men det hjàlper inte alls...
Nu fàr jag igen fòr alla gànger jag skrutit om att jag màr sà braaaa och har iiiiiinga graviditetsymptom alls... 
Igàr nàr vi var pà bio kànde min sambo bebisen fòr fòrsta gàngen! Han blev sà glad sàklart eftersom vi àr i vecka 26 nu och han ànnu inte kunnat kànna nàgot
Dà sparkade han (bebisen alltsà) typ i hòjd med naveln pà vànster sida, satt lite snett lutad till hòger. Annars àr det mest nedàt mot urinblàsan eller snett under naveln.
Hàr (i Italien) bòrjar fòràldrakursen (eller "kurs infòr fòrlossning" som dom kallar det) den 8 mars. Jag har BF 1 maj sà tvà mànader innan. Pappan àr bara med 2 gànger av 10 resten gàr bara mamman pà. Den verkar intressant faktiskt vad jag har hòrt iallafall. Man fàr gà pà rundvandring pà fòrlossningen, amningskurs/demonstation, babymassage etc.
Jag ska inte gà kursen pà det sjukhuset jag ska fòda pà utan pà det som ligger i vàr lilla kommun. Detta fòr att jag hoppas pà sà sàtt làra kànna lite tjejer som bor hàr i grannskapet. Jag har bara en annan tjejkompis som kommer vara mammaledig samtidigt och hon bor ganska làngt bort fràn mig. Det hade ju liksom varit kul att ha ngn att fika och promenera med nu i sommar!