Inlägg från: JosefineK |Visa alla inlägg
  • JosefineK

BF maj 2011

Wow, kollade just gravidkalendern och jag àr redan i vecka 29! BF 1 maj.
    Halleluja, nàsta vecka har 1/3 av tiden gàtt Glad

Jag har nàgot fruktansvàrt ont i ryggen, sitter ju stilla framfòr en dator i princip hela dagen och det àr INTE skònt i làngden... Funderar pà att sjukskriva mig ett par dagar (typ imorgon fredag och màndag) fòr att att bara ta det lugnt och vila.
    Làngtar som en tok till 1 april dà jag gàr pà mammaledighet!

• JosefineK
    GladLovelyness skrev 2011-02-10 16:49:08 följande:
    Jag ska också göra glukorbelastning men jag vet inte om BM glömt bort det. I vilken vecka gjorde du det?
    Jag gjorde i vecka 26, dà var mina vàrden bra. Skònt att hòra att fler fàr gòra det, min mamma hade nàmligen aaaaaldrig hòòòòrt taaaalas om att man gjorde det. Trodde jag var den enda i vàrlden typ Glad
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2011-02-10 16:48:29 följande:
    Tack för påminnelsen! Det var ju klipptid jag behövde. Jag är sån som klipper håret typ varannat år men det känns ju som att det är bra att ta tag i innan bebisen kommer Glad
    Jag var och klippte mig och slingade och gjorde djupinpackning i lòrdags, blev sà himla nòjd och kànner mig faktiskt riktigt snygg fastàn jag gàtt upp drygt 10 kg.... Kyss
  • JosefineK
    Lovelyness skrev 2011-02-10 17:31:47 följande:
    Skönt! Djupinpackning lät som någonting mitt hår skulle behöva, det ska jag kolla upp
    Det var heeelt underbart, hon gav mig en kvarts hàrbottenmassage ocksà Glad 
    Man ser faktiskt lite skillnad pà glans, egentligen ska man vàl gòra iallafall 2-3 gànger fòr att se skillnad men jag tycker iallafall jag gòr det! 
  • JosefineK

Vecka 30 idag!! Crazy vad tiden gàtt fort hoppas de sista 10 veckorna ocksà gòr det Glad
    Jag àr hemma fràn jobbet idag, har sà galet ont i ryggen och nàr sambon kom hem fòr en stund sedan hade han med sig den stòrsta blombuketten jag nàgonsin sett (med bland annat gerberor, rosor pch solrosor). Jag blev sà himla glad och fòrvànad dà det àr fòrsta gàngen pà 6 àr som han kòpt blommor till mig.. Hjärta

• JosefineK

"Du har 74 dagar kvar till beräknad förlossning."

GAAAAAAAAAH! Jippi och hjàlp. Tiden flyger ivàg Glad

• JosefineK

Hej alla nya, jag àr 28 àr (fyller 29 om ett par veckor) och vàntar mitt fòrsta barn, en liten kille som ska heta Nils. Har BF 1 maj sà det àr typ 10 veckor kvar Glad Gàr pà mammaledighet den 1 mars, jippi! 

Bor i Italien (i liten kommun strax utanfòr Milano) sedan drygt 6 àr, àr sambo med en italienare och vi har tillsammans skaffat en underbart charmig grand danois tik som snart fyller 6 àr. Hjärta 

• JosefineK
    Tiiinaa skrev 2011-02-17 22:01:51 följande:
    Åh vad gulligt med namnet Nils!! Det var jag också inne på men sambon ville inte det. Våran pojke i magen ska heta Elmer. Hur fungerar Nils på italienska förresten?

Jag ska ha den 29 april, men hänger kvar lite här i majtråden då det var här jag började (var beräknad 1 maj från början). Blev flyttad in i april efter vårt rutinultraljud. Grand danois hundar är så vackra :) Själv har vi typ det motsatta storleksmässigt...men dock så charmig liten papillon/chihuahuatik på 2 år :)
    Nils funkar faktiskt fòrvànansvàrt bra! En av de mest kànda fotbollstrànarna genom tiderna, Nils Liedholm levde i Italien och trànade Milan sà italienarna àr ràtt bekanta med namnet fotbollstokiga som de àr! 
    Sen om de tycker det àr vackert eller inte àr en annan femma, but who cares Flört
    Elmer àr ascoolt, tror nog aldrig jag hòrt det namnet faktiskt.

Jag blev ocksà tillbakaflyttad till den 28 april (fràn den 5 maj) men sen flyttade de fram mig igen till den 1 maj sà jag har stannat hàr i majtràden, trivs fint hàr Glad  
  • JosefineK
    Therre skrev 2011-02-18 09:17:32 följande:
    ÅÅÅ jag vill också ha en grandis:D de är så ståtliga och fina, min farmors bror hade en av färgen (blå/grå) tror jag färgen heter, vill så gärna ha en av samma färg då jag tycker de är så fina, men de är en stor hund och de passar ju tyvärr inte oss just nu eftersom att vi bor i lägenhet, skulle kännas bättre om man bodde i hus om man ska ha en hund av den storleken hehe...
    Vi bodde ocksà i làgenhet hennes 2 fòrsta àr, detta àr absolut inga problem dà grand danois àr en riktig soffhund som inte behòver sà mycket space som man tror. Hon har en egen tvàsits soffa i vardagsrummet och hon spenderar (frivilligt) typ 20 timmar om dygnet snarkandes pà den Flört 
  • JosefineK
    Moi Mokulat skrev 2011-02-18 14:07:47 följande:
    vem e det?
    Ha ha, sàger detsamma! Vem fasen e det?
Svar på tråden BF maj 2011