• En Elva

Idol 2010

Här samlas vid som vill diskutera Idol 2010.

Idol 2010 börjar tisdagen den 7 september.

• Svar på tråden Idol 2010
  • Kibell
    Isabellesmamma89 skrev 2010-11-06 11:08:31 följande:
    Vilket tema är det nästa vecka?
    Rock.
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • vackrastarflow
    Kibell skrev 2010-11-06 10:18:19 följande:
    Tycker han uttalar det precis som Marvin Gaye.
    Jag tyckte han sjöng grapeWine istället för grapeVine och det gör inte Marvin Gaye.

Helt rätt att Geir åkte ut (har precis sett programmet som jag spelade in igår), fast jag hade hellre sett att Elin åkte.
    Min drömtrio Jay, Linnea och Olle närmar sig allt mer!! YAY!
  • Thaleya

Jay, Andreas, Linnea och Olle i den ordningen vill jag se topp fyra! :)

• psykfall13

Sänds den här skiten fortfarande?

Överlever <3
  • Pyff
    Kibell skrev 2010-11-06 10:18:19 följande:
    Tycker han uttalar det precis som Marvin Gaye.
    Då har du vax i öronen kan jag meddela! Eller så är dina engelska-kunskaper inte på topp  Grapevine ska uttalas just GrapeVine, inte GrapeWine som Geir sjöng heeeela tiden!
    Min drömfyra är Olle, Jay, Minnah och Andreas. Dock vet jag inte riktigt än i vilken ordning jag vill ha dem
    Pyff på er!
  • Kokomo
    Thaleya skrev 2010-11-05 23:46:11 följande:
    men om du tänker efter så är det en artikel och de ska alltid få allt att låta värre. om jag ska säga vad jag tror så busades han säkert, skämtade lite elakt och andra tolkade det som att han sade nått elakt till dem. tror inte ens att dessa personer säger att de blivit mobbade utan tidningen bara vinklar det så.

men jag vet ju inte. Jag säger ju att jag mobbades när jag var liten, men jag retade nästan aldrig samma människa mer än en gång. jag frös ut människor men det berodde ju mer på att jag inte ville umgås med alla bara, jag hade ju mina vänner. Så det jag säger kan man tolka som ursäkter med men jag slår vad om att inte en människa skulle säga att de blev mobbade av mig.

kanske inte var samma för weise dock men om den där artikeln är allt vi har att gå på så tänker inte jag döma honom.jag är ganska säker på att tidningen försöker få han att låta nonchalant eftersom han är brat,.
    Har man något innanför pannbenet så tar man i en sådan situation avstånd från mobbing och ber om ursäkt om någon har blivit ledsen för vad man har gjort. I synnerhet om man är offentlig person som Weise nu är. Istället väljer han att säga att han inte gjort något fel utan att det är de andra som inte förstod. Det tyder inte på någon vidare självinsikt, självutveckling eller intelligens.
    Och att du försvarar hans uttalanden med att säga att du själv mobbat och frusit ut personer förstår jag inte alls. Skulle Weises uttalanden bli mer harmlösa av det eller?
  • Thaleya
    Kokomo skrev 2010-11-06 15:07:18 följande:
    Har man något innanför pannbenet så tar man i en sådan situation avstånd från mobbing och ber om ursäkt om någon har blivit ledsen för vad man har gjort. I synnerhet om man är offentlig person som Weise nu är. Istället väljer han att säga att han inte gjort något fel utan att det är de andra som inte förstod. Det tyder inte på någon vidare självinsikt, självutveckling eller intelligens.
    Och att du försvarar hans uttalanden med att säga att du själv mobbat och frusit ut personer förstår jag inte alls. Skulle Weises uttalanden bli mer harmlösa av det eller?
    Det var inte det jag menade, bara att många säger att de har mobbat folk, men egentligen kanske de retades en gång eller två.

Sen försvarar jag han inte, jag säger bara att jag inte vet hur det var för han men så var det för mig.
    Om det var någon som kom ut och sa; Weise mobbade mig då hade det varit en annan sak, men här så var det ju Weise själv som sa det.

• Kokomo
    Thaleya skrev 2010-11-06 15:22:17 följande:
    Det var inte det jag menade, bara att många säger att de har mobbat folk, men egentligen kanske de retades en gång eller två.

Sen försvarar jag han inte, jag säger bara att jag inte vet hur det var för han men så var det för mig.
    Om det var någon som kom ut och sa; Weise mobbade mig då hade det varit en annan sak, men här så var det ju Weise själv som sa det.
    Oj, vilka är alla dessa människor som utger sig för att ha varit mobbare utan att ha varit det menar du? Låter helt sjukt ju.

I mina ögon är inte det mest intressanta vad han gjort eller inte gjort utan reaktionen på det hela. Att han genast sätter sig i försvarsställning och säger att det var dom andra det var fel på, inte honom. De allra flesta människor skulle nog sagt "åh, vad tråkigt om någon blivit ledsen. då får jag verkligen be om ursäkt, det var inte min mening och jag tycker det är viktigt att motverka mobbing i alla dess former" eller något liknande. Jag tror att det säger en hel del om hans personlighet.
  • Thaleya
    Kokomo skrev 2010-11-06 15:50:30 följande:
    Oj, vilka är alla dessa människor som utger sig för att ha varit mobbare utan att ha varit det menar du? Låter helt sjukt ju.

I mina ögon är inte det mest intressanta vad han gjort eller inte gjort utan reaktionen på det hela. Att han genast sätter sig i försvarsställning och säger att det var dom andra det var fel på, inte honom. De allra flesta människor skulle nog sagt "åh, vad tråkigt om någon blivit ledsen. då får jag verkligen be om ursäkt, det var inte min mening och jag tycker det är viktigt att motverka mobbing i alla dess former" eller något liknande. Jag tror att det säger en hel del om hans personlighet.
    Man skyller ofta sig själv mer, och har skuldkänslor för nått och förstorar det över åren. Jag har hörty många som säger att de mobbades nr de var yngre men jag kände dem när de var yngre och de mobbades inte, kanske retade någon någon gång, som nästan alla barn gör nån gång.

Jo det är sant, det är ju dålig inställning till allt. Men det kan ju också ha berott på att han kände sig anklagad om hanfrån aftonbladet sade, jasså så du mobbades när du var liten,..osv..men som sagt jag har ingen aning, mycket möjligt att han var värsta mobbaren som inte har en gnutta skuldkänslor inom sig med.
Svar på tråden Idol 2010