• En Elva

Idol 2010

Här samlas vid som vill diskutera Idol 2010.

Idol 2010 börjar tisdagen den 7 september.

• Svar på tråden Idol 2010
  • Kokomo
    Thaleya skrev 2010-11-06 17:04:06 följande:
    Man skyller ofta sig själv mer, och har skuldkänslor för nått och förstorar det över åren. Jag har hörty många som säger att de mobbades nr de var yngre men jag kände dem när de var yngre och de mobbades inte, kanske retade någon någon gång, som nästan alla barn gör nån gång.

Jo det är sant, det är ju dålig inställning till allt. Men det kan ju också ha berott på att han kände sig anklagad om hanfrån aftonbladet sade, jasså så du mobbades när du var liten,..osv..men som sagt jag har ingen aning, mycket möjligt att han var värsta mobbaren som inte har en gnutta skuldkänslor inom sig med.
    Okej, jag har aldrig träffat på några sådana personer. Min upplevelse är snarare tvärtom att folk väldigt gärna förtränger vad de gjorde när de var små och bara minns den som "ledde" mobbingen, inte alla medlöpare som betedde sig minst lika illa genom att prata bakom rygg, ge smågliringar eller bara fnissa och hålla tyst.

Jag tror helt enkelt att jag har rätt annorlunda syn på mobbing än både dig och Weise.
  • Thaleya
    Kokomo skrev 2010-11-06 17:28:09 följande:
    Okej, jag har aldrig träffat på några sådana personer. Min upplevelse är snarare tvärtom att folk väldigt gärna förtränger vad de gjorde när de var små och bara minns den som "ledde" mobbingen, inte alla medlöpare som betedde sig minst lika illa genom att prata bakom rygg, ge smågliringar eller bara fnissa och hålla tyst.

Jag tror helt enkelt att jag har rätt annorlunda syn på mobbing än både dig och Weise.
    Jo det händer naturligtvis det med.
    Men sen har jag aldrig sett någon som blivit riktigt mobbad heller.
    Vi hade folk som blev utfrusna i våran skola, men de byttes ut hela tiden, var utfrusna i högst ett år och sen var det den utfrusna som var den som var populär och frös ut istället.
  • Kokomo
    Thaleya skrev 2010-11-06 17:33:22 följande:
    Jo det händer naturligtvis det med.
    Men sen har jag aldrig sett någon som blivit riktigt mobbad heller.
    Vi hade folk som blev utfrusna i våran skola, men de byttes ut hela tiden, var utfrusna i högst ett år och sen var det den utfrusna som var den som var populär och frös ut istället.
    Du ser det inte som "riktig" mobbning att systematiskt frysa ut någon under ett år? Wow. Som sagt, vi har nog VÄLDIGT olika syn på mobbning.
  • Kibell
    Pyff skrev 2010-11-06 14:51:51 följande:
    Då har du vax i öronen kan jag meddela! Eller så är dina engelska-kunskaper inte på topp  Grapevine ska uttalas just GrapeVine, inte GrapeWine som Geir sjöng heeeela tiden!
    Min drömfyra är Olle, Jay, Minnah och Andreas. Dock vet jag inte riktigt än i vilken ordning jag vill ha dem
    Varken det ena eller det andra!
    ♥Älskar min Isabelle♥
  • Thaleya
    Kokomo skrev 2010-11-06 18:29:05 följande:
    Du ser det inte som "riktig" mobbning att systematiskt frysa ut någon under ett år? Wow. Som sagt, vi har nog VÄLDIGT olika syn på mobbning.
    Jo visst är det en form av mobbing men när jag säger "riktig mobbning" så menar jag slagen, retad och ignorerad varje dag. Men det var iofs klantigt uttryckt av mig.

Men jaa vi har nog rätt olika syn på det.
  • mikipiki

Är det bara jag som inte gillar Linnea?

Alltså, visst. Hon är jätteduktig på att sjunga, men jag känner att allting låter likadant och att hon är lite FÖR speciell :/

• Suck och suck
    psykfall13 skrev 2010-11-06 13:02:39 följande:
    Sänds den här skiten fortfarande?
    Ha, ha, ha
  • hmcc
    mikipiki skrev 2010-11-06 23:33:05 följande:

Alltså, visst. Hon är jätteduktig på att sjunga, men jag känner att allting låter likadant och att hon är lite FÖR speciell :/
    Nej du är inte ensam...jag tittar hellre på reklam då hon sjunger
  • vackrastarflow
    mikipiki skrev 2010-11-06 23:33:05 följande:

du är inte ensam... men ni är ganska få

Linnea sopar banan med de flesta
  • Mallan76

Gillar inte heller Linnea. Ja, hon är speciell. Men inte så mycket mer än så! Känns som att hennes röst påminner om någon annan känd artist. Vem härmar hon? Hjälp mig!

Faktum är att jag inte har någon given favorit i år. Startfältet känns tunt....

Svar på tråden Idol 2010