• En Elva

Idol 2010

Här samlas vid som vill diskutera Idol 2010.

Idol 2010 börjar tisdagen den 7 september.

• Svar på tråden Idol 2010
  • vackrastarflow
    emzemz skrev 2010-11-12 23:18:11 följande:
    Tja.. De har väl varit så de senaste och alla åren i Idol, eller? När en del på auditions fått bra feedback om att de sjunger jättebra men att det inte är rätt forum, då de i Idol söker efter en "popstjärna".

Känns lite halv orättvist mot hon Sasha (som jag inte gillade alls) i början som de kritiserade för att hon var fast i ett fack och bara sjöng rocklåtar? Vad har Jay sjungit då, om inte bara rocklåtar! Inte riktigt lika för alla verkar det som här.. Fast iom Sasha fick dålig kritik överlag och Jay bra så..
    Jag klassificerar inte Backstreet Boys som rock
  • Dizzykitty
    vackrastarflow skrev 2010-11-12 23:35:17 följande:
    Jag klassificerar inte Backstreet Boys som rock
    Tack!
  • hmcc

Den där Weise, vad GJORDE han, var det inte planerat att putta Jihde?
    (läste i tidningen idag att det inte var det)

Weise han ser inte nåt vidare ut stackarn så det är lite synd om honom, ofta mår mobbare dåligt på nåt sätt själva.

Jay har redan vunnit, resten av tävlingen är träning fram till vinsten.

Hoppas det blir en rockig vinnarlåt, typ powerballad eller nåt.

• Förälskad
    hmcc skrev 2010-11-13 08:01:09 följande:
    Den där Weise, vad GJORDE han, var det inte planerat att putta Jihde?
    (läste i tidningen idag att det inte var det)

Weise han ser inte nåt vidare ut stackarn så det är lite synd om honom, ofta mår mobbare dåligt på nåt sätt själva.

Jay har redan vunnit, resten av tävlingen är träning fram till vinsten.

Hoppas det blir en rockig vinnarlåt, typ powerballad eller nåt.
    På tal om mobbning, varför ens kommentera hans utseende, det är väl ingen skönhetstävling?
  • hmcc
    Förälskad skrev 2010-11-13 09:08:30 följande:
    På tal om mobbning, varför ens kommentera hans utseende, det är väl ingen skönhetstävling?
    Jag kan leva med att folk ser ut som f-n men när dom är slemmiga blir det svårt.

Om hade haft samma värdighet som dom andra hade han fått betydligt mer sympati...nu är han bara läbbig och jag har svårt att ens gilla att han sjunger bra när han måste bete sig som han gör...

Han behöver lära sig av dom andra så han blir som folk.
  • kamomillmilla

Att Olle ens är kvar är helt otroligt, han har förstört varje låt han har sjungit.. Enda bra jag sett av honom var hans audition,  Aja, bara hoppas han åker ut nästa fredag då istället!

• LHUF
    kamomillmilla skrev 2010-11-13 15:53:16 följande:
    Att Olle ens är kvar är helt otroligt, han har förstört varje låt han har sjungit.. Enda bra jag sett av honom var hans audition,  Aja, bara hoppas han åker ut nästa fredag då istället!
    förra veckan var han riktigt bra men annars har det svajat lite :)
    Tilde 080319
  • molie
    hmcc skrev 2010-11-13 15:47:53 följande:
    Jag kan leva med att folk ser ut som f-n men när dom är slemmiga blir det svårt.

Om hade haft samma värdighet som dom andra hade han fått betydligt mer sympati...nu är han bara läbbig och jag har svårt att ens gilla att han sjunger bra när han måste bete sig som han gör...

Han behöver lära sig av dom andra så han blir som folk.
    Vad är det han har gjort? Förstår faktiskt inte varför många hatar denne kille... så någon får gärna berätta:)
    Tycker nämligen att han är rolig och har en otroligt fin röst.
  • mikipiki
    molie skrev 2010-11-14 11:25:10 följande:
    Vad är det han har gjort? Förstår faktiskt inte varför många hatar denne kille... så någon får gärna berätta:)
    Tycker nämligen att han är rolig och har en otroligt fin röst.
    Han har en motbjudande personlighet och har uttryckt sig dumt om vissa saker i tidningar och annan media, till exempel som att de han mobbade när han gick i skolan fick skylla sig själv.

För mig är det bara helt omöjligt att tycka om honom.
  • molie
    mikipiki skrev 2010-11-14 11:50:04 följande:
    Han har en motbjudande personlighet och har uttryckt sig dumt om vissa saker i tidningar och annan media, till exempel som att de han mobbade när han gick i skolan fick skylla sig själv.

För mig är det bara helt omöjligt att tycka om honom.
    Okej, man kan inte tycka om alla:)
    Trodde att det var massa annat som jag missat..
    Man ska dock ta media med en nypa salt:) Angående artikeln om mobbingen så har han skrivit så här i sin blogg:

Alice Hagenbrant I media står det rubriker “Weises attack på Alices avhopp” där jag tydligen går ut och kritiserar att hon väljer och hoppa av. Denna vinkling är som ni förstår ganska absurd men jag kände att jag ville tydliggöra detta i bloggen! Alice är en av Sveriges bästa sångerskor och någon som jag gillar skarpt. Sällan jag får rysningar av att höra någon sjunga. Men jag står fast vid att det kom som en chock för oss andra deltagare och timingen var väl sådär! Att hon sedan måste gå ut och prata med sina fans ser jag som en självklarhet!! Men hon är grym och jag kommer sakna henne oerhört! Samma sak gäller Linda!!! Om att jag varit en “mobbare” Att gå ut i pressen och berätta om sitt förflutna är inte alltid lätt! Men mitt motto är att alltid vara ärlig och stå för det jag gör och har gjort! Ja det stämmer tyvärr att jag retade folk under skoltiden och betedde mig som skit! Det var JAG som inte förstod bättre och jag var otroligt omogen..Artikeln i Aftonbladet var menat som en stor ursäkt till dem som har tagit illa upp! Jag ber verkligen om ursäkt till er som varit tvungna att lyssna på mitt skitsnack under åren!
Svar på tråden Idol 2010