Inlägg från: Posh |Visa alla inlägg
  • Posh

Islam

Hej på dig,

Söker du skydd i Sverige för att du är muslim? Hur menar du?

Du påstår att rösta är förbjudet för muslimer i Sverige- utveckla. Gärna det där stycket om att arbeta inom rättväsendet också.

Nej sharialagarna är inte de enda gällande för muslimer. Landets lagar går före.

• Posh
    amatullah skrev 2010-08-27 22:50:01 följande:
    Muslimer som gifter sig med icke troende de redan bryter sitt lag dvs shariia . Det är förbjudet för oss att gifta sig för någon som är inte Muslim . Så , den människa som gör så är ingenting att lita på .

När de skiljer sig barnen går till pappan om han är Muslim . Jag råder alla svenska tjejer  att de ska vara försiktiga och skaffa sig kunskap om Islam  innan de inleder förhålande med en Muslim . Om det är en sann Muslim kommer de inte att ha några problem men om det är en falsk  då må GUD hjälpe de , amin

Man kan inte och får inte tvinga barn in i Islam . Man förklarar för de stegvis vad är Islam och senare de väljer själva skall de tro eller ej

GUD säger i Koranen :
    [2:256] TVÅNG skall inte förekomma i trosfrågor. Vad som är rätt handlande är nu klart skilt från fel och synd.
    Fler frågor då du fortsätter komma med felaktigheter.

Nej det är inte förbjudet för muslimer att ingå äktenskap med icke muslimer. Inte när det kommer till mannen iaf. Du missade kanske det.

De vanliga motsägelserna dyker upp även här. Islam får man inte tvingas in i säger du men samtidigt är ett barn fött som muslim då pappan är muslim.
    Hur får du ihop det?

Nej barnen går inte automatiskt till pappan, det är väl inte förrän de passerat 7 års åldern om jag inte missminner mig som enligt sunna pappan ska vara den primära föräldern.
  • Posh
    amatullah skrev 2010-08-28 06:19:14 följande:
    Skulle jag bli lämnad tex  till mitt hemland eller till Saudi Arabien troligtvis skulle jag hamna i fängelse och kanske bli torterad.

Den Islam som jag pratar om betyder  att kungen av Saudi Arabien skulle inte längre bli kung utan Muslimer skulle välja en ledare mellan de .

Vi kan inte rösta eftersom då skulle vi  sätta  till makten människor  som styr med mänskliga lagar  och vi bara erkänner GUDs lagar  så vi kan inte motarbeta oss själva )

En Muslim kan inte vara domare i en icke troendes samhälle eftersom han måste då dömma med tex svenska lagar  vilka är rakt motsats till shariia lagar

En svensk polis ser till att svenska lagar följs så hur kan en Muslim bli polis eftersom  han erkänner inte svenska lagar ?

Stockholms moske hade en samarbete med svensk polis och värvade dit  folk men båda sidor  visar brist på kunskap om Islam  och att de vet inte vad de gör .

Vidare ; om pappa är Muslim då räknas barnet  också som Muslim tills han/hon blir myndig inom shariia.  Sedan han/hon får välja själv skall han/hon bli Muslim eller inte

Till Add3 :

skulle du bli jagad tex av ryssar  och kommer till en shariia samhäle och ber om att få skydd hos oss  detta betyder inte att du automatisk accepterar våra statens skick och lagar . Vi skulle ta dig som du är . Min status här är liksom som en gäst
    Jisses vilket struntprat!
  • Posh
    vap skrev 2010-08-28 13:31:20 följande:
    Men den biten var lite dum att ta upp. Barn som föds i ett religiöst hem fostras i den religion föräldrarna har oavsätt religion. Inte bara Islam.
    Nej du är inte insatt i denna bit ser jag. Islam skiljer sig på den punkten då den menar att barnet blir muslim automatiskt, enbart av att födas.
    Det är inte att samma sak som att var och en såklart uppfostrar sina barn i den religion etc som man själv utövar och anser är bra för barnet.
  • Posh
    1337 skrev 2010-08-29 20:54:58 följande:
    "Vi kan jobba men vi får inte beblandas med män och det är väldigt svårt för oss här i Sverige".

Jag begriper inte sexfixeringen. Det går att arbeta tillsammans med män utan att ligga med dem. Prova! 
    TS har inte sin fakta riktigt korrekt så det där kan du ta med en nypa (läs näve) salt. Men jag håller med om att sexfixeringen är snudd på pinsam i islams traditioner.
    Kul ska det vara
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-08-29 21:31:00 följande:
    Fast i Islam handlar det inte om sexfixering, utan om gränser och respektfullt handlade inför andra.
    Nej. Det handlar om sexualmoral och en överdriven sådan. Eller en som var dagsaktuell på 600 talet. Nu för tiden är det ok att män och kvinnor arbetar tillsammans.
    Det innebär inte på nåt sätt att det finns en omedelbar risk att de tu ska göra nåt olämpligt.
    Kul ska det vara
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-08-29 21:40:46 följande:
    Jag har inte skrivit någon gång att män och kvinnor inte ska arbeta, eller absolut inte får arbeta tillsammans. I vissa situationer är det nödvändigt. Kvinnor i Islams begynnelse hjälpte t.ex. soldaterna på slagfältet, Aisha (må Allah swt vara nöjd med henne) lärde ut islamisk kunskap till både män och kvinnor, osv.

Vad Islam lär är att en ensam man och kvinna inte ska 'dra sig undan ensamma' i ett rum. Där finns det dock med att 'Shaytan är alltid den tredje parten' och således är det en situation man bör undvika i möjligaste mån.
    Om du inte följer diskussionen får du skylla dig själv halal. Det är uppenbart vad jag syftade på, mitt inlägg kom inte ur luften bara.
    Kul ska det vara
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-08-29 21:55:54 följande:
    Jag håller ju inte med dig, vad har det att göra med att jag inte skulle följa diskussionen?
    Du fattade inte vad jag syftade på. Hur svårt är det att förstå egentligen? Sluta tjata om det, läs hela diskussionen istället och försök förstå.

Att män och kvinnor inte får vara ensamma tillsammans och enligt TS inte arbeta tillsammans (vilket iofs är BS) kommer ur en jäkligt gammal sexualmoral som inte platsar i modern tid.

Jag hoppas du förstod nu. Sen är det inte relevant om du håller med eller ej, det i sig är ingen fråga jag är osäker på svaret på.
    Kul ska det vara
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-08-29 22:05:56 följande:
    Men är det en sexmoral då som är enligt Islam? Var i Islams läror står det att män och kvinnor inte får arbeta tillsammans? Det är vad jag är ute efter att få svar på. Finns det inte så är det väl inte Islams sexmoral, utan enligt TS i så fall?
    Jag bryr mig inte vad för sexualmoral islam anser är okej. 

Ja det är absolut enligt TS att män och kvinnor inte får jobba ihop. Absolut rätt uppfattat.
    Kul ska det vara
  • Posh

Egentligen borde det ju vara tvärtom, om man skulle tänka lite pest eller kolera alltså. Två av samma kön borde inte få vara ensamma, vad de kan tänkas hitta på ihop är ju enligt islam bland det allra värsta.

Kul ska det vara
Svar på tråden Islam