amatullah skrev 2010-08-27 22:50:01 följande:
Muslimer som gifter sig med icke troende de redan bryter sitt lag dvs shariia . Det är förbjudet för oss att gifta sig för någon som är inte Muslim . Så , den människa som gör så är ingenting att lita på .
När de skiljer sig barnen går till pappan om han är Muslim . Jag råder alla svenska tjejer att de ska vara försiktiga och skaffa sig kunskap om Islam innan de inleder förhålande med en Muslim . Om det är en sann Muslim kommer de inte att ha några problem men om det är en falsk då må GUD hjälpe de , amin
Man kan inte och får inte tvinga barn in i Islam . Man förklarar för de stegvis vad är Islam och senare de väljer själva skall de tro eller ej
GUD säger i Koranen :
[2:256]
TVÅNG skall inte förekomma i trosfrågor. Vad som är rätt handlande är nu klart skilt från fel och synd.
Fler frågor då du fortsätter komma med felaktigheter.
Nej det är inte förbjudet för muslimer att ingå äktenskap med icke muslimer. Inte när det kommer till mannen iaf. Du missade kanske det.
De vanliga motsägelserna dyker upp även här. Islam får man inte tvingas in i säger du men samtidigt är ett barn fött som muslim då pappan är muslim.
Hur får du ihop det?
Nej barnen går inte automatiskt till pappan, det är väl inte förrän de passerat 7 års åldern om jag inte missminner mig som enligt sunna pappan ska vara den primära föräldern.