ladydi skrev 2010-10-19 18:40:36 följande:
Kakmonstret skrev 2010-10-19 18:20:06 följande:
ladydi -
Alla religioner är skit, men i denna tråden talar vi om islam.
Många muslimer tåler inte att man synar deras religion i sömmarna, för då kommer allt för mycket otrevliga saker fram. Saker som dom vet att dom egentligen borde försvara eftrsom dom ingår i religionen, men som känns obehagliga.
Istället för att då erkänna dessa bestialiska delar och beklaga dom så hävdar man att dom inte existerar?!
Det blir ju löjligt
JUST DET KAN JAG KÖPA ATT DU TYCKER.
Om det står ordagrant i koranen om lemlästningsstraffet för tjuvar t ex - hur kan man då förneka det eller svamla runt det så mycket att det till sist framstår som nåt helt annat?
DÄRFÖR ATT DET ENLIGT MIN KUNSKAP ÄR SÅ ATT KORANEN SKA TOLKAS MHA DET MAN KALLAR HADITH FÖRKLARINGARNA TILL KORANEN. ATT DEN INTE SKA LÄSAS ORDAGRANT. ENLIGT VAD JAG LÄRT MIG SÅ MÅSTE DET ALLTID FINNAS 4 VITTNEN FÖR ATT SHARIALAGAR SKA GÄLLA VILKET GÖR DET SVÅRT ATT VERKSTÄLLA DEN TYPEN AV STRAFF AV UPPENBARA SKÄL.
Hitler och häxbränningar är inget som förekommer idag, men islams grymma kroppsbestraffningar existerar i allra högsta grad även år 2010. Ser du ingen tragik i det? Att islam ständigt bryter mot de mänskliga rättigheterna i skydd av religionen?
Islam står bara och stampar när allt annat runt om utvecklas i takt med tiden.
DET ÄR HÄR JAG INTE ÖVERHUVUDTAGET HÅLLER MED DIG. DET ÄR FRUKTANSVÄRT ATT DEN TYPEN AV KRÄNKNINGAR FÖREKOMMER. MEN DET ÄR DET JAG FÖRSÖKER SÄGA. DET ÄR INTE RELIGIONEN SOM STÖDJER VÅLDET UTAN MAKT,POLITIK OCH PENGAR.
jAG TÄNKER INTE HA NÅGON LÅNG POLITISK UTLÄGGNING MEN HAR MAN LITE KOLL PÅ VÄRLDSPOLITIKEN SÅ FÖRSTÅR MAN VAD JAG MENAR.
Svårttolkat inlägg men jag måste ju inflika att hadith inte är nån tolkning av koranen. Hadith är berättelser, knutna till profeten och hans liv och leverne. Det är sunnah.
Förstår inte om du citerar någon eller hur du menar med det här inlägget men nåväl, du säger emot dig själv vad det verkar.
Religionen islam stödjer våld. Det är inte något argument att det är till synes krångliga omständigheter och villkor för straffen i fråga att kunna dömas ut. De existerar i religionen likväl.