Inlägg från: Posh |Visa alla inlägg
  • Posh

Islam

nur skrev 2010-10-19 16:27:22 följande:
    Jag vet inte hur jävla många ggr svarat frågan lugnt o trevligt så ändå försöker ni provecera med nya teknik, ursäkta mig men jag är ingen helgon har också mina begränsningar... Orkar inte tjabbla om det mer jag har sagt min ställning till detta passar det inte så sök nån fundementalist o diskutera har inget mer tillföra...
    Ja det är väl ingen som tvingar dig att delta i någon diskussion mot din vilja. Jag tyckte det var intressant det du skrev och hade hoppats på lite seriöst utbyte av tankar kring något jag finner oerhört intressant och viktigt. Men du är fri att gå när du vill.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-19 16:40:17 följande:
    Nej inget ömtå utan känns som jag pratar med en sten när det gäller kakmonsteret du är bara ren skämt, Posh om du vill diskutera detta i en vuxen nivå kan vi starta en ny tråd om du verkligen intresserad att förstå hur kan man ha tillvägagångsätt om detta annars tack för mig...
    Förstår inte hur någon nyktert kan sitta och inbilla sig att du diskuterar på en saklig nivå. Gräsligt inlägg.
    Nej jag behöver ingen ny tråd, denna duger då den avhandlar islam.

Jag förstår inte varför du tror Islam följer FN´s konvention om mänskliga rättigheter. Den enda tänkbara förklaringen är att du inte vet vad du pratar om.
  • Posh
    ladydi skrev 2010-10-19 18:40:36 följande:
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 18:20:06 följande:
    ladydi -

Alla religioner är skit, men i denna tråden talar vi om islam.

Många muslimer tåler inte att man synar deras religion i sömmarna, för då kommer allt för mycket otrevliga saker fram. Saker som dom vet att dom egentligen borde försvara eftrsom dom ingår i religionen, men som känns obehagliga.

Istället för att då erkänna dessa bestialiska delar och beklaga dom så hävdar man att dom inte existerar?! 
    Det blir ju löjligt
    JUST DET KAN JAG KÖPA ATT DU TYCKER. 

Om det står ordagrant i koranen om lemlästningsstraffet för tjuvar t ex - hur kan man då förneka det eller svamla runt det så mycket att det till sist framstår som nåt helt annat?
    DÄRFÖR ATT DET ENLIGT MIN KUNSKAP ÄR SÅ ATT KORANEN SKA TOLKAS MHA DET MAN KALLAR HADITH FÖRKLARINGARNA TILL KORANEN. ATT DEN INTE SKA LÄSAS ORDAGRANT. ENLIGT VAD JAG LÄRT MIG SÅ MÅSTE DET ALLTID FINNAS 4 VITTNEN FÖR ATT SHARIALAGAR SKA GÄLLA VILKET GÖR DET SVÅRT ATT VERKSTÄLLA DEN TYPEN AV STRAFF AV UPPENBARA SKÄL.

Hitler och häxbränningar är inget som förekommer idag, men islams grymma kroppsbestraffningar existerar i allra högsta grad även år 2010. Ser du ingen tragik i det? Att islam ständigt bryter mot de mänskliga rättigheterna i skydd av religionen?
    Islam står bara och stampar när allt annat runt om utvecklas i takt med tiden.

DET ÄR HÄR JAG INTE ÖVERHUVUDTAGET HÅLLER MED DIG. DET ÄR FRUKTANSVÄRT ATT DEN TYPEN AV KRÄNKNINGAR FÖREKOMMER. MEN DET ÄR DET JAG FÖRSÖKER SÄGA. DET ÄR INTE RELIGIONEN SOM STÖDJER VÅLDET UTAN MAKT,POLITIK OCH PENGAR.
    jAG TÄNKER INTE HA NÅGON LÅNG POLITISK UTLÄGGNING MEN HAR MAN LITE KOLL PÅ VÄRLDSPOLITIKEN SÅ FÖRSTÅR MAN VAD JAG MENAR.
    Svårttolkat inlägg men jag måste ju inflika att hadith inte är nån tolkning av koranen. Hadith är berättelser, knutna till profeten och hans liv och leverne. Det är sunnah.

Förstår inte om du citerar någon eller hur du menar med det här inlägget men nåväl, du säger emot dig själv vad det verkar.
    Religionen islam stödjer våld. Det är inte något argument att det är till synes krångliga omständigheter och villkor för straffen i fråga att kunna dömas ut. De existerar i religionen likväl.
  • Posh
    Amiraty skrev 2010-10-19 21:27:40 följande:
    Ge oss en källa på det tack. Verser från Koranen, att det inte bara är tillåtet utan påbjudet med de saker som du skrivit här.
    Det är tillåtet. Det påbjuds? Ja visst gör det det, det är ju guds egna ord. Det är guds egen lag som ska gälla alla muslimer.
  • Posh
    Amiraty skrev 2010-10-19 21:47:39 följande:
    Som sagt, ge mig verserna där det står att mord, lemlästning, invalidisering och stening är påbjudet.
    Nope. Det är som att diskutera med vem som helst på jorden om himlen är blå.
  • Posh
    Rikard skrev 2010-10-19 21:51:07 följande:
    Jaså, muslimer har rätt att välja vilka lagar de ska följa när de bor i Sverige!
    Du har ju själv tillämpat den principen, Amatullah, när du blev dömd för att ha mordhotat Lars Vilks. Du vägrade betala böterna. Innebar inte ditt hot mot Vilks, där du skrev att han skulle slaktas, att du försökte få en svensk att anpassa sig till din sharialag?
    Kan man tänka sig att tjuvar och mördare också får välja vilka lagar de vill följa?
    Jag ska fundera på om det finns några lagar jag inte har lust att följa.
    Du kan inte resonera med TS. Hon har stängt ner butiken.
  • Posh
    Rikard skrev 2010-10-19 21:57:17 följande:
    Posh: Min erfarenhet från andra trådar är att man inte kan diskutera med henne oavsett om hon har stängt butiken eller inte. Amatullah är den mest extremistiska person jag någonsin försökt föra ett samtal med.
    Ja precis
  • Posh
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-10-20 11:00:53 följande:
    Fundamentalister betyder bokstavtroende. Bokstavtroende muslimer som följer koranen och sunnah skulle ALDRIG förtrycka kvinnan, begå självmordsattacker, terrorattacker, mord, tjuveri, lögner, misshandel etc etc.  
    Det var mig ett oerhört bold statement må jag säga.

Jag vill inte spräcka din bubbla, men jo det kan de absolut göra. Varför? De tolkar inte islam på något myspys sätt.

Jag tycker du ska leva som du lär och skilja på åsikt och fakta. Det där är en personlig åsikt du presenterar, inte hör då den hit.

Nåväl. Carry on.
  • Posh

Ah, så den som läst islams  sk mänskliga rättigheter svarar automatiskt nej på den tydliga frågan som Nur fick?

Mao, läs islams "MR" och svara nej på frågan- Bryter islam emot FN´s mänskliga rättigheter?

Okej! Jag måste be Halal och Nur att styrka detta.

Då är det mycket konstigt att jag och alla andra som läst bådadera inte svarar nej på den frågan. Halal, du är fräck som ingen annan på detta forum, ja du har en konkurrent. Håll er till sakfrågan för i helvete, vem jag är, vad jag tror på är ingen business but mine och ingen av er har en blekaste aning. Det är pinsamt att läsa vissas inlägg.

Amiraty skrev 2010-10-22 11:25:30 följande:
    Nej, det är hon inte.
    Vem är du? Jultomten? Bra.
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-10-22 20:14:27 följande:
    Skrik lagom. Det var Kakmonstret som skrev att du är muslim. Så ska du skälla på någon så är det på honom/henne. Jag bara undrade VAR det har framkommit att du är muslim.
    Hur skriker man i skrift utan ett enda utropstecken eller onödig versal? Ja du.

Visa mig, och alla andra du försöker diskutera med, samma hänsyn som visas dig. Ingen kommenterar din person. Återgälda den respekten. Detta är för diskussionens skull.
Svar på tråden Islam