Inlägg från: Posh |Visa alla inlägg
  • Posh

Islam

Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2010-11-04 11:19:28 följande:
    Jag är inte en hycklare som ena stunden säger att jag är muslim och i den nästkommande stund smutskasta islam. Vända kappan efter vinden är inte min egenskap. 

Sedan vet jag inte vad "profetens avkomma" betyder i sammanhanget. Vad jag uppfattar ordet är att det betyder att vara avkomling, dvs släkt och det är jag inte. Men menas det att jag följer profetens saw så ja, det gör jag vilket har irriterat dig till den grad att du börjat kalla mig och de andra muslimer elitmuslimer för att håna och smutskasta oss.
    Posh skrev 2010-11-04 11:05:48 följande:
     Jag skulle inte vilja bidra till det du bidrar till om jag vore dig.
    Ta detta tips till dig själv först är mitt svar. Du vet, man kan vända allt mot den andra när det är skitsnack men kommer man till sakliga diskussioner då blir det ett helt annat snack. Därför är det viktigt att vara saklig när man diskuterar och detta är vad jag vill när andra skriver till mig. 

Nu får detta inlägg vara det sista OT från mig här så låt oss diskutera sakfrågorna och inte person.
    Vet du vad? Som sagt har varken du eller jag något som helst utbyte av varandra. Du väljer att gå till nån sorts personlig attack då du föredrar att tycka jag smutskastar islam då jag som vanligt kritiserar islam på de punkter där det går emot MR.

Vidare väljer du att bibehålla nån sorts ohälsosam fixering vid min religionstillhörighet.
    Jag tycker detta är ointressant för precis alla, utom dig. Det är dessutom lite obehagligt. En respektfull man håller sig ifrån att attackera kvinnor både verbalt och på annat vis. Det tycker jag du ska försöka komma ihåg.

Man måste kunna föra en dialog med människor även om de inte delar ens åsikt, kan eller vill man inte det ska man nog inte namnge dessa personer i sina osakliga inlägg se ditt # 584.
  • Posh
    Nami08 skrev 2010-11-05 00:41:31 följande:
    Men bara för att man har en annan åsikt och kritiserar så betyder det inte att man smutskastar islam. En hycklare är  ändå någon som låtsas vara muslim inför alla. Kritiserar man öppet så är man knappast munafiq.
    Herrn där är så glad i sina egna slutsatser att han inte vet vad han talar om, men det är trevligt att se att du gör det iallafall! {#emotions_dlg.flower}

Men vad skönt också att wahabist diskussionen fått ett slut nu, Jag personligen tycker det är helt ointressant vad folk kallar sig då det liksom inte är nån som helst garanti för vilka de är egentligen. Här får vi t ex ibland lite propaganda i brevlådan från den självutnämnda "nya" profeten som deklarerar att han är messias och salafit. Jag känner till fredliga muslimer som kallar sig wahabister utan att anse de går ifrån sunnah eller någonting "fel".

Ja, ja.. ;)
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-11-06 18:25:15 följande:
    Så är det ju, det är en stor skillnad på åsikter och saklig kritik och ren smustkastning. Det förekommer rätt friskt på FL att en del hänger sig åt just det sistnämnda, vilket är lätt att urskilja, då upplägget är 'så säger Islam', medan man kan leta förgäves om var det står att finna i Islams källor. Det uppfattar jag för min del varken som saklig kritik, inte ens som en åsikt - i så fall en grundad på en felaktig tes. Det handlar ju inte om 'vilken färg tycker du är vackrast, eller vilken bok är bäst enligt dig?' utan om ting som går att relatera till i det ämne som diskuteras. Därför får man ofta dra slutsatsen - tyvärr - att det är smutskastning som det handlar om.
    Men kära Halal & co, var och hur har jag smutskastat denna religion islam? Jag skulle verkligen känna mig upplyst om du kunde tala om det för mig.

Citera gärna så kan vi bena ut problemet för er.
  • Posh
    amatullah skrev 2010-11-24 14:20:02 följande:
    När vi muslimer säger kuffar  då menar vi alla icke troende och där ingår också kristna och judar

Kristna och judar tror på GUD på sådant sätt som är oaceptabellt

Du frågar varför jag är här ? Jag kom pga kriget i mitt land men när jag kom till Sverige då va jag inte muslim.

De svenskar som flyttade till Dubai  eller som jobbar i arabiska länder har de tagit shariia lagen som sitt lag ?
    Är de lojala mot shariia lagen ?

Att man beffiner sig i ett land betyder inte att man måste ändra sin tro
    Nej. Ahl al kitab är bokens folk. De är inte kaffir, kuffar eller vad du än vill kalla dem.

Din världsuppfattning är mycket skrämmande för tänkande individer.
  • Posh
    amatullah skrev 2010-11-24 15:33:06 följande:
    Bevis från heliga Koranen att judar och kristna är icke troende dvs kuffar

9:30] DE JUDISKA [trosbekännarna] säger: "Esra, Guds son", medan de kristna säger: "Kristus, Guds son". Detta kommer över deras läppar och då säger de efter vad [andra] förnekare av sanningen har sagt före dem. Guds förbannelse över dem! Hur förvirrade är inte deras begrepp!

[9:31] De har tagit sina rabbiner och klosterbröder till herrar och beskyddare i Guds ställe, och [detsamma har de gjort med] Kristus, Marias son, trots att de har förmanats att inte dyrka någon annan än den Ende Guden - det finns ingen gud utom Han; stor är Han i Sin härlighet, fjärran från allt vad de vill sätta vid Hans sida!

Ska du lära mig Islam ?
    Nej. Det framgår inte i koranen att dessa personer är kuffar.

Nej. Jag tänker inte lära dig islam. Jag tror inte det är möjligt för någon med ditt mentala tillstånd att ta in någon information överhuvudtaget.
  • Posh
    amatullah skrev 2010-11-24 15:44:53 följande:
    Sprid inte lögner här ! Jag gav dig bevis och du ändå påstår något annat  men det kan hålla i din lilla värld inte i den riktiga
    Sansa dig lite. Jag vill verkligen inte väcka en våldsam persons ilska.

Allting är en tolkningsfråga. Speciellt i islam. Drömmer
  • Posh
    amatullah skrev 2010-11-24 17:35:35 följande:
    Islam är helt emot självbombningar  och de fall när vissa gör detta ändå kan USA skylla sig själv  tack vare deras fientlighet emot muslimer .
    Talat som en sann fanatiker.
    amatullah skrev 2010-11-24 17:35:35 följande:
    som är tur för er )
    Ska man ta detta som ett hot?
  • Posh
    amatullah skrev 2010-11-24 20:51:39 följande:
    Varför inte ?

Spring till eran polis och anmäl mig -helst ikväll
    Consider it done
  • Posh
    BigDaddy skrev 2010-11-25 12:14:55 följande:
    Den här TS verkar vara någon slags parodi på en typisk fundamentalist. Är den här tråden på riktigt så att säga?
    Ja den är på riktigt. I går kväll visade TS prov på sin våldsamma och fanatiska sida. Det ligger nära till hands då hon inte mycket till övers för svensk lagstiftning eller Larsan.
  • Posh
    BigDaddy skrev 2010-11-25 12:59:23 följande:
    Men alltså gör ni inte lite väl stor sak genom att ge luft åt sådana som den förvirrade damen i Argos video? Jag kan räkna upp ett antal ska vi säga excentriska människor som hävdar allt möjligt

Jag såg lite av vad de skrev till Lars Vilks. "Jag ska inshallah slakta dig och, du är en gris". Jag vet inte varför men jag började garva. Jag menar den som skrivit det är ju inte riktigt klok. Det låter som ett skämt. Men som sagt det finns flera nötter som säger de mest outrageous of things. Vi hade ju en här för inte allt för länge sedan, Islandia kallade sig postaren. Jag har i mina dar inte läst värre smörja i hela mitt liv. Inte på svenska i alla fall. Väl strukturerat dock och med mycket god svenska. Men man ska inte ge sådana nutcases luft liksom. Det blir så oproportionellt då. Förstår ni? De lever ju på att folk ägnar dem tid och tanke. När vi ignorerar dem så blir det så till slut att de måste göra något drastiskt för att överhuvudtaget få det de egentligen behöver. Vilket inte är frälsning eller fred eller ett närmande med Gud. Nej. Det är uppmärksamhet de behöver och vill ha. Inget mer.

Jag får dock vibben av den här tråden att TS inte är på riktigt utan en provokatör som är ämnad att elda på fördomar om muslimer och framförallt just den om att de är en "femte kolonn". Postaren gör hela tiden påståenden om hur väl denne känner om svenskarna men! och så följer en harrang. Jag vet inte. Jag köper inte det här riktigt än. Det är för stereotypt.
    Well spotted som vanligt BD, men å andra sidan var man inne på detta redan i trådens början då även de vanliga fanatikerna tagit visst avstånd från den osedvanligt "freakiga" attityd och intryck som TS ger.
    Samtidigt är det väl lite naivt att inbilla sig att såna här tossigheter och galenpannor inte faktiskt existerar och frodas?
    Personligen kan man undra varför dessa typer av åsikter hamnade på just FL som portal men det har jag undrat om flera andra åsiktsfrämjare på FL och den slutsats man nått är samma som du poängterade här, dvs de söker uppmärksamhet.
    Annars behöver man inte sitta i ett valfritt muslimskt land och spendera all sin fritid på ett svenskt familjeforum. Det görs väl för att man fått gehör där på olika vis som lockat.
Svar på tråden Islam