Inlägg från: Posh |Visa alla inlägg
  • Posh

Islam

Posh skrev 2010-10-17 22:34:39 följande:
    Om de inte tror att den andra är muslim längre, ja då gillar man inte varandra längre. Skrämmande utveckling. Skrämmande gruppdynamik.
    Personligen sätter jag ribban lite högre. Det krävs mer än bara en gemensam religion för att man ska tycka om någon.
    Just sayin´...
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:34:50 följande:
    Ingen verkar förstå vad respekt och artighet är ldag längre. Det är vad det handlar om. Helt klart när man tror att hälsa på varandra handlar om 'jag gillar dig'.
    Inte så konstigt att världen ser lite trist ut ibland. Hälsar man på folk, så kanske de tror man vill råna dem? Usch vilken trist värld och kylig som sjutton dessutom.
    Okej Halal. Funderar. Men du.. u make no sense. Troligtvis är det du som inte förstod vad du citerade. Det är jobbigt när det händer.
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 21:22:58 följande:
    Du skrev att man inte hälsar osv när någon inte längre är muslim. Jag vet  ju inte vad du grundar det påståendet på, men jag som muslim handlar inte så, givetvis måste jag då ifrågasätta det du påstår. Sen förekommer det säkert, eftersom alla människor inte handlar och känner lika. Men det är ju samma 'skrämmande' som du skrev i så fall när någon t.ex. blir muslim och släkt och vänner vänder ryggen till och inte längre hälsar eller ens vill umgås. Männsikor är olika och handlar olika. Det är ju något som man måste inse och förstå och ta med i en sådan - ¨återigen - generell antydan som du gjort.
    Nej. Det skrev jag inte alls. Svart på vitt. Läs.
  • Posh
    Kakmonstret skrev 2010-10-18 21:57:54 följande:
    ...och väljer helt att bortse ifrån att religionen man valt sysslar med stening, lemlästning och tortyr under skydd av guden själv? Magstarkt.
    "Det händer så sällan..."
  • Posh
    nur skrev 2010-10-18 22:17:32 följande:
    Jag har inte läst nånstans att hon försvarar möjligen sagt att; enligt sharia lagen skall göras MEN för att komma till slutssats krävs mkt med andra ord dagens samhälle kan man inte föröva det! Det va hon har sagt säkert o du har tolkat det som passar i din smak, presis de ignoranta som tolkar Koranen efter sin smak...
    Antingen är man för det, eller så är man emot det.
    Antingen tar man det i försvar, eller så gör man det inte.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-18 22:24:57 följande:
    Ja då gör vi inte det då helt enkelt!
    Du är alltså emot stening nu?
  • Posh
    nur skrev 2010-10-18 22:30:48 följande:
    Själv fallet!
    Det är ju bra. Ovanligt bara att höra på FL. Det brukar heta att man inte får förneka guds lag. Man vet inte bättre än gud osv.
    Men underbart att du är emot stening, det glädjer mig.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-18 23:15:03 följande:
    Det va väl att du kan två ord "svamla och indoktrinering" du klarar dig galant du! Ja va fan vi tar stora stenar från playan o stenar vi alla som är otrogna för fan! Kom igen! Nu kör vi!
    Ja Nur du håller en jättefin diskussion med det här sättet att tilltala människor på. Galant verkligen.

Jag undrar fortfarande hur du ställer dig till  de vanliga argument man brukar få uppkörda i ansiktet om man som muslim är emot stening t ex.
    Det är inget hållbart argument att det är svårt att döma enligt shariah straffen. Så vad svarar du om jag frågar dig om du vet bättre än gud? Om du inte anser att detta är hans ord och därmed vilja? Människor ska slakta varandra.

Don´t get me wrong, jag är överförtjust att du är emot stening.
  • Posh
    Kakmonstret skrev 2010-10-19 11:16:56 följande:
    Nami -

Alla religiösa måste kunna stå för vad deras heliga bok och deras gud  förespråkar.

Särskilt när dessa förespråkar brott mot de mänskliga rättigheterna.
    Fast alla religiösa är inte bokstavstroende. Alla religiösa är inte fundisar, extremister. Det finns som sagt nyanser och jag tycker det är intressant att se att dessa nyanser även finns i en väldigt bokstavlig religion som islam.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-19 14:52:30 följande:
    Nej
    Nej?

Islam är för stening, lemlästning. Mord, invalidisering.

FN´s MR är emot grymma kroppsliga bestraffningar, tortyr etc.

Så vad tänkte du på? Det är en sak att inse och att kunna diskutera förekomsten av något även om man personligen inte anser att det är något bra.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-19 16:08:57 följande:
    Ni vet inget om islam hur det funkar men ni blir proffs så fort när det gäller två verser, jaaa vad ska jag säga ni tänker och handlar med hat inget annat , MAN FÖLJER INTE KORANEN BOKSTAVLIGT DET FUNKAR INTE MAN MÅSTE TOLKA OCH VARKEN POSH KAKMONSTERET ELLER JAG ÄR BERÄTTIGA att tolka så håll er saker ni kan gå inte omkring o tjata om slakteri o dyl det bara löjligt! Utan att läsa juridik ni försöker diskutera om lagar! Va är ni ut efter jag förstår inte verligen när som en muslim talar om hur det ligger till så köper ni inte men om en fanatisk muslim sa ja fan vi slakta alla då hade ni köpt med en gång hur fan vill ni ha de???
    Varför flippar du ut istället för att svara lugnt och sansat? Det finns ingen som helst anledning att bli otrevlig.
Svar på tråden Islam