Inlägg från: Posh |Visa alla inlägg
  • Posh

Islam

oOHalalOo skrev 2010-08-29 22:40:46 följande:
    Precis som med heterosexuella så är det upp till dem om de är vuxna (enligt Islam) och hur de ser på att praktisera sin religion.

Men reglerna finns där. Sen om man tycker de är en källa till framgång eller ser dem som en utmaning att brytas, är ju en smaksak.
    Nej det är helt klart värre om två kvinnor skulle råka få ihop det, ensamma nånstans. Betydligt värre än om två av motsatt kön. Så egentligen borde det vara samkönade som inte får vara ensamma.
    Babbla inte bort allting.
    Kul ska det vara
  • Posh

Usch de här trådarna tjänar bara ett syfte och det blir i slutändan alltid bara mer intolerans åt båda hållen.

Way to go liksom...

• Posh
    Kakmonstret skrev 2010-10-17 20:01:49 följande:
    Det är det vanliga greppet bland muslimerna här på FL.

Komiskt för övrigt hur alla muslimer per automatik gillar varandra enbart för att dom båda är muslimer.
    Om de inte tror att den andra är muslim längre, ja då gillar man inte varandra längre. Skrämmande utveckling. Skrämmande gruppdynamik.
    Personligen sätter jag ribban lite högre. Det krävs mer än bara en gemensam religion för att man ska tycka om någon.
    Just sayin´...
  • Posh
    Kakmonstret skrev 2010-10-17 21:47:09 följande:
    Vad skulle jag få ut av att läsa om reptiler som styr människor, ufon, frimurare som sprider hepatit för att minska världsbefolkningen, att hiv-viruset inte ger aids och andra fantasier?

Det är ju helt bisarrt. Varför i hela helvete länkar du dit?!
    Add3 skrev 2010-10-17 21:57:01 följande:
    Jag måste nog påstå att jag heller inte förstod i vilket sammanhang denna länk lades upp.
    Inte för att vara sån men Nur är väl inte direkt känd för sin analytiska förmåga. Jag vill minnas att jag fick ett boktips i en diskussion en gång. Det var ett krav från Nurs sida att jag skulle läsa en deckare innan vi kunde fortsätta diskussionen.......................
  • Posh
    Nami08 skrev 2010-10-18 00:31:19 följande:
    Men jag kan hålla med Posh här om att det verkligen inte gäller alla, och som hon skriver vad händer med vissa då de märker/får veta att någon lämnat tron, lämnat bönen, o dyl.? Eller att man känner att någon kallar en syster bara för att man är muslim men om man hamnar i en svacka då blir det annat ljud i skällan...
    Kan vara en ganska så skrämmande gruppdynamik faktiskt.
    Personligen har jag hellre "äkta" systrar och bröder dvs äkta vänner som står där oavsett vilken religion eller ras jag eller de tillhör!
    Håller med, och ja det är oerhört creepy detta. Det blir det när man upplever att en del, som sagt inte alla- långt ifrån alla, men när det händer att man upplever den här gruppdynamiken blir det väldigt obehagligt.
    Jag är starkt emot detta vi- och dem tänk som många fundamentalister besitter.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-18 07:56:58 följande:
    Innan du uttalar dig om hur vi muslimer känner oss när det gäller icke muslimer så vill jag att du frågar mig, sån kan inte du veta eftersom du är inte muslim!!! Om boken du klassar som deckare " Brott och Straff"  ja det inte mkt jag kan säga om dig om du inte känner till en världs klassiker men den är långt ifrån att vara dagens deckare böcker!

Om min analysförmåga, mmm jag är nöjd med det men bara för att du inte begriper min tillvägagångsätt o resultat betyder inte att jag är inte analytiker snarare visar din förmåga att skymma saker du inte vill se eller tom inte kan se!!!
    Du vet absolut ingenting om mig, och därmed undanber jag mig fortsatta missförstånd och personangrepp från din sida.

Nej det är inte ett tecken på en bra analytisk förmåga om man går in i en tråd och missförstår den å det allra grövsta, istället för att ta till sig de inlägg som samtliga andra förstått lämna tråden med ett obegripligt inlägg om deckarböcker och vem som tycker vad om muslimer (!) Skärpning.
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:34:50 följande:
    Ingen verkar förstå vad respekt och artighet är ldag längre. Det är vad det handlar om. Helt klart när man tror att hälsa på varandra handlar om 'jag gillar dig'.
    Inte så konstigt att världen ser lite trist ut ibland. Hälsar man på folk, så kanske de tror man vill råna dem? Usch vilken trist värld och kylig som sjutton dessutom.
    Öh?
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-10-18 18:38:01 följande:
    Jag förstår för min del inte hur man kan ta illa upp för att andra hälsar på varandra. Jag blir glad för min del när folk hälsar överhuvudtaget. Är rent av en lyx idag. Jag hälsar alltid på t.ex. busschaffören när jag kliver på bussen. En del ser lite förvånade ut, men svarar sen glatt.

Enligt min uppfattning så hälsas det alldeles för litet! Det är inte provokativt att hälsa, utan medmänskligt och varmt.
    Nu är jag övertygad om att du väljer att missförstå. Det kan vara på nåt annat sätt.
  • Posh
    Posh skrev 2010-10-18 20:21:09 följande:
    Nu är jag övertygad om att du väljer att missförstå. Det kan vara på nåt annat sätt.
    *inte.
  • Posh
    nur skrev 2010-10-17 16:53:10 följande:
    Innan du vreker ur dig massa påhittade saker så JAG ber dig att du läser mina inlägg, i vilket inlägg jag har försvarat henne? Det jag som har konfronterat henne för  fullt så jag vet inte hur du har fantaserat ihop det här påståendet!
    nur skrev 2010-10-17 18:35:08 följande:
    Assalamu aleykum syster!
    Nää hon gillar anta sen trycker in knoppen i smular o låtsas som inte sagd nåt  syster, verkade som...Alla argument jag har kommit med fick inget svar från henne, så vänta inte nåt vettig svar...
    Ja det här är ju lika trevligt och tålmodigt som en midsommaräng i full blom.
Svar på tråden Islam