Inlägg från: Posh |Visa alla inlägg
  • Posh

Islam

Träskon skrev 2010-11-25 13:13:45 följande:
    Håller med,  har skumläst lite i tråden och det känns inte trovärdigt. Jag har kommit på mig själv att tänka att för att vara muslim så verkar TS inte riktigt ha koll på islam, informationen om islam för oss okunniga är väldigt vag, sedan dessa haranger o annat typ "amerikansk actionrulle" - det känns fejk.  (Jag har inte läst hela tråden iof.)

Men inte vet jag, postaren kanske är helsnurrig bara? People are strange och många "personliga motiv"  har maskerats med religionens hjälp.
    Måste bara.. samma sak, hade hållt med detta också till viss del om jag inte redan tidigare upplevt saker som fått mig att komma till slutsatsen att det är relativt vanligt att de som, ska vi säga passar in på TS personliga stil och kommentarer ofta är "såna" som hon kan relatera till.
    Dvs, konverterade, starkt övertygade, niqabbärande och detta i en kombination med lustiga uttalanden som de flesta kan se saknar basic kunskap. Och det rimmar illa med att vara överreligiös.
    Men av nån anledning verkar det vara så ibland.
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-11-27 08:13:07 följande:
    Dår får man i Metro kanske snart läsa - återigen - om en familj vars lägenhet invaderas av poliser som drar upp barnen ur sängarna och skrämmer vettet ur dem och för med sig en oskyldig person för förhör?

Då vet vi ju vem som anmält, den här gången. ..
    Jag tror inte du har hängt med Halal, och jag tror att du har en oerhört naiv syn på dina "medmuslimer". Det är bara korkat att förneka förekomsten av våldsamma människor.
    TS är uppenbarligen en våldsam person som inte drar sig för att mordhota folk och se ner på andra etniciteter ( i andra sammanhang skulle det kallas rasism eller möjligtvis främlingsfientlighet )
    Jag har tyvärr ingen möjlighet att anmäla TS, hur menar du att jag skulle vara orsaken till att en familj invaderas av polis och rycker upp barn ur sina sängar?

Försvarar du mordhot och rasism?
  • Posh
    oOHalalOo skrev 2010-11-27 17:46:44 följande:
    Var har jag då förnekat förekomsten av att det finns en del människor som är våldsamma och utför våldsamma handlingar? Var? Svara på det först före du har så bråttom att häva ur dig saker och ting.

Jag har sett båda sidor representerade och ingen av er var speciellt vänlig och respektfull. Så du kan knappast bara skylla på TS. Ni var en hel hop som gaddade samman er också. Nu är jag inte lika intresserad av att anmäla inlägg som tydligen andra är, där jag fått inlägg raderat som långt ifrån saknade den 'klass' när i jämförelse med en del av de inlägg som skrevs igår i den här tråden. Men det kanske beror på att jag inte är lika snar att anmäla så fort jag ser något negativt skrivas om det som jag skriver? Nåväl det var OT, men måste sägas.

Personligen är jag emot mordhot, för tycker det är ovärdigt människor att hålla på så. Håller man på med sånt så anser jag man inte kan resonera med förnuftet och sin intelligens.

Så varför tror du att jag skulle försvara mordhot och rasism? Varför antyder du med din fråga att så skulle vara fallet?
    Oj då.

Jag upplever snarare att du gör som vanligt, dvs kommer in och läser ett par inlägg varvid du hittar några du kommenterar utan någon som helst insyn eller förståelse för föreliggande diskussion och allt blir bara jättefel.

För övrigt brukar en betyda att man kanske kanske kanske inte är sådär superseriös hela tiden.
    Så vad jag antyder med min fråga skulle du väl ha förstått om du hängt med hela tiden och tagit till dig vad "amathulla" skrivit och hur hotfullt hon uppträtt med glädje.
    Jag skiter i om det är en mupp som sitter och roar sig eller om det handlar om en fullt existerande galning- jag tycker inläggen talar sitt egna språk och de är rätt tydliga i hur TS känner inför svenskar, lagen, moral och för att inte tala om ett friskt uppträdande.

Vidare är jag mycket lite intresserad av hur mycket eller lite du bidrar till upprätthållningen på FL faktiskt. Att bli anmäld som någon nämnde i diskussionen syftade snarare i en verklig polisanmälan som kan full verklighet för TS som med glädje tycker sina motdebattörer kan tolka hennes inlägg som hot om vi så vill, och ärligt talat baserat på informationen känns det rätt sannolikt faktiskt.

Hoppas det framgått med all önskvärd tydlighet nu vad jag "antytt". Obestämd
  • Posh
    MiScHoOo skrev 2010-11-27 22:40:22 följande:
    Nu missuppfattar ni mig, eller jag har svårt att förmedla vad att jag har att säga angående våldtäkt. Ni ska inte ta ordet utan meningen. Det är hemskt att bli det och önskar ingen i hela världen att bli det. Nu pratade jag om en "normal" muslimsk kvinna som avstår att gå ut sena kvällar, så som på disco osv. En trygghet som finns inom vår religion. Det är inte kvinnornas fel, det är fel på några män, men varför ska jag utsätta mig för det? Om jag nu absolut måste gå ska kan några hjälpa mig fram och tillbaka. Och om ni nu inte fattar vad jag menar så ger jag upp. Jag hångar ingen som har blivit det eller önskar ingen heller, men många uttsätter sig för fara. Gå i grupper istället.
    Risken att bli våldtagen i hemmet eller av någon närstående är inte på nåt sätt mindre än överfallsriskerna såvitt jag vet.

Men sunt förnuft använder innebär ju att man kan eliminera vissa risker, jag förstår dock att dina inlägg blir ifrågasatta då du uttrycker dig på det sedvanliga sättet inom religiösa diskussioner som insinuerar att man får skylla sig själv om man är ute och lattjar runt efter mörkrets inbrott som kvinna om man dessutom inte är väl påklädd.

Den inställningen är riktigt farlig.
  • Posh
    Afrodisiac skrev 2010-11-28 21:17:57 följande:
    Jag har aldrig påstått att du har skrivit att man ska bomba Sverige. Men du spann vidare på Amatullahs påståenden, vilket antyder att du är inne på samma spår som Amatullah.

Ja, varför är det viktigare att tjäna pengar än att rädda liv? För att politiker endast intresserar sig för pengar? Vänd även frågan till de inhemska människorna som köper svenska vapen för att tjäna egna syften...

De saker du skriver, antyder också att jag inte kan se nyanser, eller se ur andra perspektiv. Men tyvärr är inte fallet så. Vad jag dock saknar från din sida är just nyans, men istället uppvisar du endast ensidigt perspektiv där du helt förbiser alla parter som är delaktiga i den fråga du själv ställde.
    Det här är ganska typiskt. Jag noterar att man ofta gör så här i de här diskussionerna, det är nästan en magisk gruppdynamik.
    Amatullah sitter och roar sig med att framstå hotfull och tycka det är helt ok att framstå hotfull när det påpekas, agera nedvärderande mot lagar och individer och etc etc.
    Men det är bara att utgå från att hon är snäll och har goda intentioner, spinna vidare på hennes åsikter och sälla sig till hennes åsiktsida.
    Bre på lite extra om hur stackars barn skulle bli uppslitna ur sina sängar av den dumma polisen pga de som ifrågasätter Amatullahs inlägg.
    Det är bara för mycket. Nu handlade ju er diskussion om vapenexport, tillverkning etc så det blev väl inte lika olyckligt just där men det är verkligen galet om man tror man måste klappa någon på ryggen bara för att man tillhör samma religion.
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 20:55:04 följande:
    Det är bara galna amerikaner som älskar vapen som säger det där. Så om jag ger ett vapen till en 3 åring och denne skjuter ihjäl sin mamma, då är det inte mitt fel?
    Apropå haltande jämförelser eller?
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:33:50 följande:
    På vilket sätt är det haltande jämförelse? Han menar ju att försäljaren av vapen inte bär skulden. Om jag säljer vapen till barnarméer i Afrika, som slåss mot folk som har vapen från 70 eller 60 talet, bär inte jag då ansvar för min handling?
    Om jag säljer vapen till Israel, som redan har ett tekniskt övertag och låter dem slakta palestiner som kastar stenar, är inte jag då ansvarig för detta?
    Om jag säljer avancerade Flygplan till Etiopien medan Eritrea fortfarande använder sina tanks made in Sovjet från 80 talet, är inte jag då ansvarig för denna handling?

Nej du, jämförelsen haltar inte..något annat kanske men inte jämförelsen ;)
    Jämförelsen med Oleg och Igor haltar men inte din med treåringen? Ah....
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:49:56 följande:
    Suck..ja för att ifall han hade sagt om oleg importerade en pistol och sköt igor, då hade hans jämförelse haft lite mera logik i sig..inte att man importerar ett arbetsredskap som senare används som vapen.

Så om jag importerar knark eller exporterar knark, betyder det att jag inte bär skulden för ifall en person tar knarket och dör? Om så är fallet, varför straffas knarklangare? Varför straffas vapenförsäljare?
    Alltså jag måste beklaga, det är inte min logik det är fel på..utan på dig och din förståelse av dem.
    sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_Bout

Denne man, sålde vapen..han kommer dömas till hårda straff för det. Varför blir han straffad för samma sak som Sverige och andra länder gör?

Suck.. 
    Vem är "han"?

Jag tycker inte det var en särskilt konstig jämförelse 1337 gjorde, du vet väl ändå att vapen med syftet att ta livet av någon inte är de enda tillhyggen som faktiskt gör det?
    Vilka ska vi skylla på i Sverige? Vilket land exporterar knivar till oss egentligen?

Nej vilken dum diskussion. Om du exporterar knark är du skyldig till knarkexport. Om någon idiot använder ditt knark och dör på kuppen kan du påverka hur?

Vissa kommer alltid vilja tycka att Sverige gör fel, men för all del tyck det. Jag vet bara inte vad man får ut av att försöka sluta ta in någon annan information bara för det.

Antar att du är lika mycket emot vår närvaro i Afghanistan?
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 21:49:56 följande:
    Alltså jag måste beklaga, det är inte min logik det är fel på..utan på dig och din förståelse av dem.
    sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_Bout
    Jag måste beklaga att du kände dig nödgad att sänka nivån på diskussionen. Vill man för övrigt att någon ska klicka på en länk brukar man tala om varför.
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 22:01:28 följande:
    Alltså jag måste beklaga men du är inte så smart som du tror du är.

Om jag säljer en bil till dig, och jag förväntar mig att du ska köra bilen, då kan jag inte jämföra det med vanliga vapen när du använder bilen för att köra på folk. Om jag säljer en motorsåg till dig, så väntar jag mig ju inte att du ska skära i folk med det, men jag måste väl förvänta mig att du ska döda folk om du köper vapen av mig? Att du inte tycker det är en konstig jämförelse bevisa bara vad jag redan sagt..problemet ligger hos dig inte hos mig ;)

Kul att du undvek frågan om vapenhandlaren ;)
    Kul att du tror det här har med Sverige som land att göra som om man när något slags hat mot det hehe..Säljer jag vapen så måste jag förvänta mig att de används, säljer jag knark, så måste jag förvänta mig att det används, säljer jag en motorsåg, så kan jag inte förvänta mig att det används för att döda..

Jag är emot talibanerna lika mkt som jag är emot att Sverige är en slav till USAs krig i omvärlden..neutrala? hehe..
    Skriv ett nytt inlägg. Ett där du är saklig och inte frångår lite hyfs och stil. Jag kan vänta, så kan vi fortsätta diskussionen sedan.
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 22:06:34 följande:
    Man får vad man förtjänar ;) Eller du märker inte av hur du bemöter folk? Då har du fler fel än jag anade :(
    Jag dör inte efter att du erkänner dina misstag och ologiska resonemang..du och jag vet att du har fel, det räcker gott och väl :))) 
    Nu har du totalt förlorat mig.

Om jag förtjänar att bli tilltalad på det respektlösa sätt du tilltalat mig måste jag fråga vad som föranlett detta beteende från din sida?
    Jag menar, okej om jag hade kommenterat din fattningsförmåga och snackat om vad du förtjänar så hade jag gladeligen tagit att bli tilltalad på samma vis men nu har jag liksom enbart uttryckt intresse för din jämförelse och din inställning till vapenexporten.

Men ja, alla har väl inte blivit väluppfostrade?
  • Posh
    Bal2 skrev 2010-12-03 22:15:22 följande:
    Alltså jag har inte talat om din uppfostran, att du nämner din dåliga uppfostran får stå för dig men förstår inte varför du tar upp det? Jag beklagar att du haft en svår barndom :( Men det fixar sig ska du se, jag är här för dig om du behöver stöd och ett lyssnande öra *:)))
    Oerhört pinsamt. Men okej, bra då vet vi iallafall så här mycket. Då ska jag genast rikta min uppmärksamhet åt annat håll.
  • Posh
    1337 skrev 2010-12-03 22:01:06 följande:
    Hehe. Jag undrar också varför jag blev en man? Apropå att jag skulle vara fördomsfull...:)
    Ja alltså, jag ser hittills bara en fördomsfull person i den här diskussionen. Men hey, det finns väl mer än tusen sätt att döda en tråd på?
Svar på tråden Islam