Inlägg från: Posh |Visa alla inlägg
  • Posh

Islam

Amiraty skrev 2010-10-23 17:58:12 följande:
    Du är en människa som konverterade för att sedan hoppa av. Är du muslim då? Hur? Du lämnade ju Islam. Eller har du kommit tillbaka igen? Konstigt att du skriver så mycket skit om Islam, Koranen osv då.
    Hur angår andra människors liv dig? Det är patetiskt av er att sitta och intressera er för mig som ni tror er känna. Jag tycker uppriktigt synd om såna här individer.

Skriva skit om koranen? Om islam? Det är upp till varje människa att bedöma. En normalintelligent människa ser skillnad på kritik och skit. Förvänta dig inte att vanliga människor inte ska kritisera lemlästning och tortyr.

Håll dig till saken eller ta konsekvenserna. Ett tips.
  • Posh
    Nami08 skrev 2010-10-24 22:10:03 följande:
    Jag tycker inte det är relevant för diskussionen vad hon tror på och inte, det är mellan henne och Gud om hon nu tror på Gud.
    Jag tycker inte att hon skriver skit om islam, att vara kritisk till vissa saker är inte samma sak.
    Du kan inte veta vad som finns i hennes hjärta , om hon är muslim eller inte, det är ju knappast så att man måste skriva ett inlägg på FL om man har blivit muslim....
    Tack fina du, underbart med lite sakliga, toleranta och intelligenta människor också i denna sandlåda som är FL. {#emotions_dlg.flower}
  • Posh
    Nami08 skrev 2010-10-27 00:02:56 följande:
    Jag har inte lagt märke till någon hånfullhet, om du känner så så kanske det är bäst att du tar upp det med den det berör.
    Jag kan ju inte känna hur du känner , det gör ju inte saken bättre att vi alla är bakom skärmar också, ännu mindre känslor.
    Och du har rätt i man faktiskt inte behöver tala om vad man har för religion.
    När det gäller hur muslimer behandlar varandra så har jag, pga vissa yttre attribut, blivit gränslöst dåligt behandlad 
    av andra muslimer, så för mig är det inte något ovanligt.
    Mmmm precis så lyder även min erfarenhet. Märkligt det där. Enligt Halas erfarenhet (?) skulle då alla muslimer behandla varandra väl?
    Så har aldrig verkligheten sett ut här.

Sen är detta tjafs så otroligt ointressant för ALLA, så om Halal ville lägga ner skulle det gynna en ev diskussion. Jag tycker det är trevligt att behandla andra som man själv vill bli behandlad, det är klart alla kan brista men som tumregel vore det ju nåt....
  • Posh
    Nami08 skrev 2010-10-27 14:38:45 följande:
    I mitt fall tror jag nog det beror på att jag inte har hijab, jag antar det iaf.
    Ja det är ett bra motto ! Skriver under på det.
    GladFlickor...ta nu varandra i handen och lägg ner stridsyxorna,  så kan vi diskutera tråden istället , vad den nu har hamnat... Verkar inte som att ts är kvar ens...
    Och glöm inte att religionstillhörighet inte spelar någon roll, alla är vi Guds skapelser (om man nu tror på honom).
    Oh ja för mig finns det liksom ingen stridsyxa överhuvudtaget. Förstår inte ens vad det är "diskussionen" gäller på denna sida av denna totaldöda tråd.
  • Posh
    Amiraty skrev 2010-10-27 23:12:37 följande:
    Hahaha detta var nog det roligaste jag läst någonsin... Tror du att du är så speciell att det är därför man signar upp sig på fl om man blir avstängd? Kan inte vara för att man vill vara med i diskussioner och använda sveriges största sajt för nöjes skull, långt innan såna som du "kom med i bilden"...
    Ja uppenbarligen har du väldigt spännande känslor för mig eftersom detta nu är femte (?) gången du skapar nytt konto för att kunna bräka ur dig dina pinsamheter efter att FL stänger av dig.
    Kanske dags att de sätter en IP spärr, vanligt hyfs innebär att man följer regler.
  • Posh
    I Blackrose I skrev 2010-11-02 14:34:57 följande:
    Ditt namn är ju bara så otroligt svårt att komma ihåg. Byter du plats på I och A så är det en av mina favoritnamn bland killar.

Det där är lika löjligt argument som om någon säger men en tjuv kallar sig inte för tjuv men ur min synsätt så är han likförbannad tjuv.
    Wahabier ogillar namnet wahabi för att det precis som habashi ses som en skällsord för ociviliserade barfotade banditer, Vilket stämmer utmärkt in på dessa individer.
    Men Rose, ta det lilla lilla lugna. Ska vi enligt ditt resonemang då påstå att iranier gillar att bli kallade shiiter?
    Sluta.
    Jag känner muslimer som inte har ett dugg emot att bli kallade wahabiter. Det är liksom snarare en komplimang för vissa.

Rent allmänt- det är sällan intressant att definiera vad andra är, eller hur de vill bli omtalade men när det är nödvändigt får man väl fatta att alla inte tycker lika. Hur svårt kan det vara?
  • Posh
    I Blackrose I skrev 2010-11-03 09:50:17 följande:
    Har aldrig hört att någon vill bli kallad wahabi. Du ser ju själv att till och med andra så kallade sunni-muslimer försöker få det till att ordet inte existerar. Det är mycket märkligt det du säger då dom själva ser ordet wahabi som en skällsord påhittad av just shiiter som dom så gärna vill bli av med.

Svar på din fråga. Ja, pappers-muslimer från Iran blir hellre kallad för shiit än sunni.

Jag har inga större problem att det finns andra som inte delar min syn på det hela. Det jag har svårt för är att vissa försöker få det till att Wahabier INTE existerar, att dom inte har en egen förvriden tolkning av Islam och att dom enligt vissa här på FL skulle rent av vara sunnier. Det håller jag inte med om och om någon säger att jag har fel så visst tänker jag stå på mig.
    Så om du aldrig hört det finns det ingen?

Nej vet du vad vad fanatiker säger på FL ger jag inte mycket för, och det tycker jag inte du ska göra heller.
  • Posh
    I Blackrose I skrev 2010-11-03 10:46:30 följande:
    Så du menar att wahabier finns och att det finns dom som självmant kallar sig för wahabier? Intressant. Verkligen.

Jag har heller inte mycket till övers för FL-pro. Ibland får jag ryck och ger mig i diskussioner.
    Ja intressant.
  • Posh
    0123456789 skrev 2010-11-03 13:49:11 följande:
    Det är samma diskussion om wahabister som om salafister. Folk har missupfattat att bara för någon kallar sig salafist så betyder det just den extrema tolkningen som vissa framstående grupper har, som också själva kallar sig salafister. Själv kallar jag mig salafist pga ordets betydelse dvs de som följer ahl ul sunnah wa'l jamah, alltså de som följer profetens (fvmh) följeslagare, och försöker följa profeten (fvmh) så mycket som möjligt i sina handlingar.  Jag kallar mig inte slafist för att definieras såsom vissa extrema grupper i t.ex saudiarabien eller maldiverna. Wahabist är helt enkelt en som följer Muhammad Ibn Abd al Wahabs tolkningar av Islam. Det är inte vad folk kallar sig som är det väsentliga att tolka utifrån, utan vad ordet i sig betyder. 
  • Posh
    The Straight Way skrev 2010-11-04 11:02:25 följande:
    Detta får man enkelt vända mot dig så var saklig nästa gång när du skriver. Vad folk tycker om islam är ointressant för mig, speciellt när sånt kommer från hycklare (munafiq). Låt folk diskutera sakliga frågorna på en vuxen nivå. Folk har inte tid med att käbbla.  
    Ja som förväntat.

Det torde vara i allra högsta grad intressant för en muslim som gärna ser sig som profetens avkomma hur hans (?) inlägg uppfattas av de som läser. Jag skulle inte vilja bidra till det du bidrar till om jag vore dig.
Svar på tråden Islam