Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej tjejer!
    Jag hoppar in i tråden. Min mens har inte kommit igång sen vi avbröt grav. pga kromosomfe (tyvärr ej förentligt med liv).
    Lite mer om mig, jag är 30 år (31 snart) som bor i Gbg och har försökt att få till det med barn i snart 3 år med min sambo. Anledningen till att vi starta så sen, var för att jag gick i skolan. Har hunnit med 3mf och 1ma och tyvärr en grav. som fick avbrytas i v.18. Har gjort en utredning där de inte hitta ngt, utan det var bara slumpen som har slumpat till det så att det inte har gått så bra. Går nu hos en gynekolog för att se om det behövs lite trav på hjälpen.

Det var lite om mig Glad

• Daniela01

Glömde skriva att den biologiska klockan klämtar för fullt nu Glad

• Daniela01

plus på äl- test idag! idag skall det mysas rejält :)

• Daniela01
    {#emotions_dlg.flower} 30-taggarnas BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

essalady - 2:a försöket, inga barn, ÄL 28 sep, BIM 12 okt
    Daniela01 - inga barn, ÄL 17 okt, BIM 28 okt
  • Daniela01

En liten juni/juli bäbiz får man hoppas på Glad

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

Rosavit: ÄL18- 19 sept, BIM 5-6 okt
    Saftochbulle: ÄL 22-23 sept, BIM ca 6 oktober, försök nr 6, första barnet
    Astrogirl: ÄL 24-25 sept, BIM 8 okt, försök nr 9, första barnet
    ernlia03: ÄL 25-27 sept, BIM ~10 okt, försök nr 6, första barnet.
    Fröken Ellen: ÄL ~28 sept, BIM ~11 okt
    essalady: ÄL ~29 sep, BIM ~ 12 okt, andra försöket första barnet
    MariaF79: ÄL ~29-30 sept, BIM ~14-15 okt, första riktiga försöket
    Lillamillan: ÄL 1 okt, BIM 15 okt, försök nr 13 första barnet
    Ansi30: ÄL:  1-3 okt, BIM 15 oktober: Försök nr 6
    simtim: ÄL: ~5 okt, BIM ~20 okt, tredje försöket
    Daniela01: Äl 17 okt, Bim 28 okt, oändligt massa försök
    MD77: ÄL 21 okt BIM 31 okt, första barnet, tredje försöket

November
    emmafemma: ÄL ~ 24-26 okt, BIM ~ 8 nov, första försöket, första barnet

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.

• Daniela01
    Kattflickan skrev 2010-10-03 16:17:40 följande:
    Hej,

Jag kommer nog inte vara med i den här tråden på några månader då vi ska vänta lite med att försöka igen. Vi gjorde nyligen en abort då barnet hade downs syndrom. Känner mig helt knäckt över det och det kommer dröja några månader innan vi försöker igen. Har lite svårt att hålla mig borta från familjeliv ändå, trots att vi sagt att vi ska lägga det där med bebisverkstad på hyllan i några månader.

Tänkte bara delge mina erfarenheter av att hitta den där ÄL. Har testat det digitala CB testet men gillade det inte! Man kan ju inte se nån stegring! Hittade aldrig ÄL med det testet och dessutom funkar det bara en månad(resursslöseri)!

Körde sen på testlagrets stickor och då jag visste att ÄL borde närma sig så tog jag både en på morgonen och en på kvällen och då kunde jag se en stegring! Totalt behövde vi bara försöka 4 månader innan vi lyckades, varav en månad så var det inget bra försök då sambon var bortrest vid ÄL!

Lycka till allihop! Hoppas ingen av er är kvar i den här tråden (utan har lyckats) om några månader då jag ska försöka igen!

Milla
    Jag hoppas att ni snart känner att det är dax för att börja igen!
    Jag fick tyvärr också avbryta min graviditet v.18, så jag kan relatera till hur du känner det.  Det känns fördjävligt.  Jag känner mig helt livrädd inför en ny graviditet, samtidigt som jag så gärna vill ha en liten. Det är jobbiga kännslor.
    Kramar
  • Daniela01

Stort stort grattis till Saft och bulle Gravid Givetvis ett stort grattis till Mallanis och Irmelie! Ni får smitta av er med era graviditets bassillerFlört

Ska bara ljustera min äl- i tabellen, var hos min gynläkare som sa att det ser ut att bli redo på onsdag, whoho..

Millan75: Det kommer gå bra nästa gång! Man måste våga hoppas på det! Själv så var jag på efterkontroll igår och det såg bra ut, vi fick grönt ljus att köra på (fick avbryga grav. i v.18 pga kromosomfel).
    Nu den senaste veckan har jag kommit på mig själv, att känna mig väldigt labi mentalt. Jag har börjat gråta för ingenting. Det är som om alla kännslorna som jag bar inom mig, när vi fick beskedet (för 6v sedan ung), kommer ut nu. Och jag vill ju inget hellre än att bli gravid igen. Ja det är jobbigt med kännslor. Stor kram till dig!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober

8 -- Astrogirl ÄL 24-25 sept (försök nr 9, första barnet)
    9 -- Fröken Ellen ÄL ~28 sept
    ~10 -- ernlia03 -- ÄL 25-27 sept (försök nr 6, första barnet)
    12 -- essalady ÄL 28 sep (andra försöket, första barnet)
    ~14-15 -- MariaF79 ÄL ~29-30 sept (första riktiga försöket)
    15 -- Lillamillan ÄL 1 okt  (försök nr 13, första barnet)
    15 -- Ansi30 ÄL: 1-3 okt (Försök nr 6)
    17 -- Drömmen om Elin (1:a försöket)
    17 -- Sanna77 (1:a försöket, första barnet)
    18 -- Inna ÄL 6 okt (3:e försöker, första barnet)
    20 -- simtim ÄL: ~5 okt (tredje försöket)
    28 -- Daniela01 Äl 13 okt (oändligt massa försök)
    30-- Rosavit ÄL 14 okt (tredje försöket)
    31 -- MD77 ÄL 21 okt (tredje försöket, första barnet)

November
    8 -- emmafemma ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)

GRAVIDA
    Mallanis: BF 3 juni 2011. Tredje graviditeten hoppas nu på första barnet.
    Irmelie: BF 8 juni 2011. Första barnet.
    Saftochbulle: BF juni 2011. Första barnet.

• Daniela01

dag 1, är första dagen du har mensen Glad

• Daniela01
    ernlia03 skrev 2010-10-10 12:31:33 följande:
    Huh, huh, är lite nervig nu. Hade ju min konstiga blödning (blodblandade flytningar) i tisdags och sen pyttelite rosa flytningar i fredags morse. Idag är BIM och jag har inte sett tillstymmelse till någon rosa eller röd färg på pappret eller i trosan. Tog därför ett test och det syns nåt där!!! Ett svaaagt streck, men klart synligt och även maken ser det. Men hur ska man nu kunna klara av tillvaron innan man är helt säker?!? Är det ett spökstreck?! Panik! Gjorde inte testet med morgonurin, utan efter att ha hållit mig ca 3 h, endast druckit ett glas cola.
    Du får ta ett nytt test imorgon och uppdatera oss :) Håller tummarna, det ser mkt positivt ut Glad
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet