Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hur går det för alla i November månad? Själv har jag några dagar kvar tills BIM, väntan är olidlig. Har redan börjat att tjuv-testa lite, men fortfarande negativt :(

NOVEMBER
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Kaprifolen1979 ÄL 11 nov (försök nr 1)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    27 -- Millan75 ÄL ca 11 nov (försök nr 1 )
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

• Daniela01

Ernlian03: Massa styrkekramar till dig!!! Och ni får ha en underbar London resa!!! Jag har själv haft ma och vet hur fördjälvigt det är Massa massa kramar till dig

• Daniela01

jag känner igen mig i ditt inlägg, och det är precis som du skriver, att man läser om de olika veckorna och följer utveckligen. Sedan så kommer allt som en kalldusch som sveper över en. Det kommer att kännas bättre efter skrapningen, när alla känslor har landat. Och sedan är det precis som du säger, att man får gå vidare och hoppas att det går bättre nästa gång. Jag har oxå fått den kommentaren "du vet väll iallefall om att du kan bli gravid".. Den kommentaren brukar alltid sätta sig som en dolk i hjärtat för det känns "vad hjälper det, när det blir mf/ma?".. Men givetvis, har man svårt att bli gravid, så är det fruktansvärt jobbigt det med!
    Styrkekramar i massor till dig

• Daniela01
    Gris78 skrev 2010-11-28 09:03:30 följande:
    Essalady -  Jag tror att BIM är imorgon, första blödningen på senaste mensen kom den 2/11 och mensen var igång som vanligt den 3 eller 4:e.  Håller med om att bruna flytningnar varslar om tant röd det är oxå därför jag avvaktar lite med att köpa test. Känns som att mensen är kommer hela tiden men man e lurad varje gång.  

Intressant att inte du heller känner nåt, låter himla positivt tycker jag. Inte ens lite ÖB? Hur brukar du känna när rant röd är på väg? hur mycket tidigare dvs antal dagar innan tant röd är beräknad.

Mellanis - jag brukar ha känningar innan mens för att de senare ökar lite när det väl är här.  

Usch så mycket ego inlägg från min sida!!  - beklagar verkligen att jag varit lite tråkig.  Lovar att bättre mig!!

Ernila - kämpa på du verkar ha en toppen inställning inför framtiden. Hoppas verkligen att resan blir/blev lyckad!

Hur går det för er andra som inte lagt er i december än??

Daniela01 - hur går det för dig? 

Trevlig advent allesammans :) 
    Testar med mina testlagret tester för fullt, men fortfarande negativt. Har 2 dagar kvar till BIM nu och ett test kvar. Så jag funderar på att spara det, tills den 1 December (om jag kan hålla mig) Tomte
  • Daniela01

jag måste hålla med, minigrisen är ju supersöt !!!

• Daniela01
    acinna skrev 2010-11-28 20:43:13 följande:
    Smyger mig in här, jag också. Kände mig väldigt träffad av rubriken här: Är över 30 och längtar efter att äntligen bli förälder!
    välkommen Glad 
  • Daniela01

gris 78: samma här, fick bruna flytningar idag.. fan.. hoppas det inte är mensen för oss !!

• Daniela01

fan mensen kom, vad besviken jag blir.. snyft... jag hade inbillat mig alla 20symptomer som man kan ha för graviditet.. nu börjar jag känna mig lite smått psyko.. Helt otroligt, jag mådde illa, kännde mig snurrig och hade ont i brösten.. Urs nu börjar jag bli less på det här

• Daniela01

Flyttar ner mig på listan. Hoppas på en julklapp istället Tomte

Solig {#emotions_dlg.flower} BIM-lista, vi som längtar.. {#emotions_dlg.flower} Baby

NalleNOVEMBERNalle
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 

Tomte DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    4 -- SannaK ÄL ca 20 nov (flera försök, 1 MA)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    6 - änglabitch ÄL 21 nov (2:a försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    7 -- AnnJan ev ÄL 23 nov (1:a föesöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    ~10 -- MariaF79  ÄL 26 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16-- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)
    16-- simtim ÄL ~2 dec (femte försöket)
    16-- Ceke ÄL ~2 dec (sjätte månaden sedan p-ringstopp, ev 5 försöket)
    17-18 Lillamilla Äl 3 dec (15:e försöket )
    22 Längtan81 ÄL 910 dec (11 försöket)
    23 Jojjo55 ÄL-- 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    26--Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket) 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet