Vi över 30 som längtar efter första barnet
Stort Grattis MissOlsson!!!
Stort Grattis MissOlsson!!!
Millan, det finns inga ord för den sorgen som ni går igenom nu. Ni har haft fruktansvärd otur! Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, sitter lite i chock här framför datorn, för jag trodde att denna gången måste det gå bra. Massa massa virituella styrkekramar till er
Millan75: Får instämma de andra inläggen. Vilken kurator!! Kan ni inte gå till kuratorn på MVC. Jag gick/går dit och det är jättebra. Den kuratorn samtalar med föräldrar som mist barn, par som har svårt att få barn, föräldrar som går i väggen pga barn osv. Så hon har brett kunskapsfält så att säga (även här talspråk). Skönt att ni fick tid hos genteknikern så snart! Stora Kramar
Hoppas på massa plus här i tråden i September månad (och även Augusti)
Marsflickan: Riktigt tråkiga nyheter, kramar till er!!
Grattis till Annelie77
en till som håller tummarna polarlantis!!
Millan75: Hur mår du idag? Är det fortfarande lika mkt blödningar?
Millan - skönt att de kontrollerade och att du fick cytotech (kommer kännas bättre efter helgen). Angående att tala med psykolog så kan du ta kontakt med bvc på vårdcentralen. Är gratis. Jag gick hos psykolog där efter det som hände mig, och hon var jättebra. Psykologen har hand om personer som förlorat barn, fått många missfall, känner sig otillräcklig i sin föräldrar roll osv. dvs väldigt utbrett, och inriktar sig inte bara till småbarnsföräldrar. Det som känndes skönt för mig, var att hon (tyvärr) hade haft många hos sig som varit tvungna att avbryta grav. och hade stor kunskap innom detta.
Irmelie: jag har inga ord för din chef, vilken person!!!!! Tyvärr så är det så att om ni inte har kollektivavtal på din arbetsplats, och det inte finns ngt annat avtal, så måste du komma överrens med din chef hur ni löser ledigheten.
ibland kan det vara så att de som utgör sig för att blivit "gräddfils-gravida" dvs ops jag råkade titta ner på min mans XX och då blev jag gravid *thihi**
... och så visar det sig sen, att de har försökt i flera år, på många olika sätt, utan att dela med sig av den sorgen med någon eftersom de inte orkat.
sen så finns det även den klick som tillhör gräddfilen fast om man ser närmare på deras liv, så kanske barnverkstaden gick smärtfri, men det är mkt annat som de har fått kämpa med