Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack så mycket för alla gratulationer Glad

inte gravid, på clear blue digital veckoindikator test Rynkar på näsan men sen så läste jag någonstans att den reagerar på hcg50 och rfsu reagerar på ungefär 20. Så nu går jag lite i valet o kvalet, om jag ska testa ett test till? eller bara låta tiden ha sin gång?

Jag har bara haft en mens, innan den förra grav. som vi var tvugna att avbryta, men jag tror att innan dess så varierade längden på mensen rätt så fritt där ett tag (mellan 26-33 dagar)
    Men när jag var på efterkontroll den 8 oktober, så sa läkaren att allt såg bra ut, och att äl förmodligen skulle ske den 14 oktober (och enligt äl testerna så kom den, den 18 oktober).
    Så nu funderar jag att tänk om ägget blev befruktat runt den 19 oktober, då kanske det är förtidigt att testa nu? hmm..

• Daniela01

köpte 2st clarblue (vanliga) tester. Det visar negativt, men fortfarande ingen mens.. så hoppet finns kvar :) Ska testa nästa test imorgon på morgonen, förhoppningsvis så får jag mitt Plus då Glad

• Daniela01

får lägga mitt nya datum i listan, då det inte blev ngn liten denna månaden :(

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM

Oktober
    ??--  Gris78 ÄL 19 okt (andra försöket)

November
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket, första barnet)
    7 -- essalady  ÄL 24 okt (3:e försöket, första barnet)
    8 -- emmafemma  ÄL ~ 24-26 okt (första försöket, första barnet)
    9 -- Sanna77  (2:a försöket, första barnet)
    10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7. Första barnet)

~12 -- MariaF79  ÄL 29 okt (2:a försöket, första barnet)
    12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10, första barnet)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöker, första barnet)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket, första barnet)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14, första barnet)
    16--Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2, första barnet)
    ??--Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket, första barnet)
    30 - Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis: BF 5 juni 2011. 
    Saftochbulle: BF juni 2011.
    Ernlia03: BF 20 juni 2011.
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011
    Rosavit:  BF juli

• Daniela01

saftobulle: massa massa kramar till dig! fy fan vad tråkigt Gråter det är fördjävligt!! åh jag känner igen mig, det kommer över en som en kall chock och man blir helt iskall inombords. Hade själv också ma för ett år sedan, trodde att jag skulle ha varit i v.13, men graviditeten hade avslutats långt därinnan. det kändes fruktansvärt och jag bara grät och grät. Skickar massa cyber kramar

• Daniela01

givetvis massa cyberkramar till Irmeline oxå!!!

• Daniela01

jag har funderat lite på det här som man hör många säga, att man inte ska tänka på att man vill bli gravid, för då går det snabbare? det känns som om det enda jag tänker på är äl-test och vitaminer/folsyra mm.. Hur kan man låta bli att tänka på allt? tips tas gladligen imot Glad

• Daniela01

äl-testet (testlagrets) visar full ägglossning idag. Men min sambo jobbar kväll idag. Igår myste vi till, tror ni att det räcker? Eller är det att slänga sig på gubben när han kommer hem? Skål

• Daniela01

Glad idag ska vi åka iväg på en lite kärleks weekend till Rom, det ska bli så skönt Glad

• Daniela01

Ceke- vilka underbara nyheter!!!! Vilken turdag!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet