Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2010-12-05 10:35:46 följande:
    Fråga till er alla som använder ÄL-stickor. Börjar ni testa på den angivna dagen som står i instruktionerna, eller har ni andra teorier/erfarenheter om att börja tidigare/senare?
    tidigare har jag tagit äl-test lite mer sporadiskt, ungfär när jag tror att det skall vara. men nu när jag har köpt in ett lager från testlagret, så har jag märkt att äl- kommer olika.. en gång kom den 10 dagar efter mens, en gång 19 dagar efter och nu senast 14 dagar efter.. Knepigt? Kanske beror på vilken sida som "puffar" ut ägget?
    ceke skrev 2010-12-05 01:01:12 följande:
    usch.. sorry, det här kommer bli ego

Är ledsen, besviken, rädd, orolig och arg. Fick ÄL-utslag i onsdags kväll och vi har verkligen gjort allt vi kan för att baka bebis denna månaden. och då jag förra veckan fått veta att cystan är borta och allt ser ok ut, så har jag haft en sån härlig känsla av att allt kommer gå bra och att vi nog kommer kunna få barn ändå (är livrädd för att inte kunna få barn) och att min kropp kanske ändå funkar som den ska..

Tills nu i kväll... Var på en trevlig middag, men den slutade i tårar. Inte långt innan vi skulle åka hem, gick jag på toa. Och tro på fan att mina mellanblödningar börjat igen. Hallå!!! Det är ju inte ens 3 dygn sedan ÄL-utslag, vilket betyder att det är på tok för tidigt för de där nidisarna folk pratar om... När jag kom tillbaka till bordet satt de och pratade om barn... Paret vi var hos vet att vi vill ha barn, om cystan o allt.. men de tror väl att allt är i sin ordning nu när operationen inte behövdes etc. Så tja.. jag klarade helt enkelt inte av att hålla ihop mig själv och tårarna började rinna. Suck. Vilken sordi på en trevlig kväll.

Ärligt talat.. Måste det va så jäkla svårt? Kan inte allt bara va lätt ngn gång? Kan jag inte ens få tro i en månads tid att min kropp funkar som den ska?? Är rädd för att ringa gyn igen på måndag och bara bli avspisad att allt såg så bra ut för en vecka sen. Herregud, verkar svårt att bli med barn när man har ständiga mellanblödningar mellan ÄL och BIM.

Suck. orkar inge mer. Just nu känns det rätt svart. kanske ska börja med preventivmedel igen bara för att slippa den här jäkla pressen o oron. Liksom säga till min kropp att "jag skiter i om du funkar eller ej, nu är det ja själv som bestämmer att det inte ska bli nåt". Typ
    Har du haft mellanblödningarna länge? (dvs är det återkommande) Är det mycket som kommer? (som en mens fast bara en dag?). Om du inte haft det tidigare, så är det inte helt omöjligt att det kunde vara en nidis.

Jag förstår exakt hur du känner att man bara vill strunda i allt, jag kom på mig för någon dag sedan att jag kände att jag var så fruktansvärt trött på allt.. det går till en gräns som man orkar, sen så orkar man inte mer.
  • Daniela01
    ceke skrev 2010-12-05 11:11:34 följande:
    Det va precis samma månaden jag sökte hjälp o fick reda på cystan. Det är superlite som kommer, bara som lite brunt och det är lika idag.. och känner på mig att det kommer va lika varje dag fram tills mens - precis som förra gången.

Ärligt fattar jag inte riktigt hur jag ska orka. Den här jä--a skiten går ju ut över jobb, vårt förhållande (kece är underbar, men vet inte riktigt hur han ska bete sig när jag är nedstämd), min ork att göra nåt.. :( Får lust att bara sticka iväg o resa.. det va nåt jag gjorde förr i tin när det va nåt som va jobbigt. Inte lika lätt med hus, min kära kece etc

En teori som jag har är att det är ena äggstocken som är knäpp.. det va bättre förra månaden o då kanske det var den andra som va i bruk. men inte vet jag. Suck
    åh fan det var inte bra, sa läkaren ngt om att det kanske skulle blöda lite innan mensen? ska du tillbaka och göra vul för att kontrollera äggstockarna? kanske ev spolning? jag har läst att en spolning kan göra det lättare för äggen att fästa, fast så var det inte för oss när vi testa, men det funkar för många :)

ja man blir helt koko av dessa barn planer, jag kände mig som halv-psykopat förra månaden då jag hade alla 100 olika symptomer man kan ha, och sen så var det inget. Känner mig okvinnlig (jag vet att det låter konstigt) men nu har nog alla som velat ha barn gått om mig.. mina sista två vänner är gravida nu. Givetvis är jag oerhört glad för deras skull, men jag kan inte låta bli att känna en stor sorg över min egna situation.. det känns väldigt ego, och jag vet inte hur jag ska hantera de känslorna, men jag har talat med dem om det, så de förstår.

en resa hade inte varit helt fel, tänk dig sol och värme och inte snö o slask :)
  • Daniela01
    Polarlantis skrev 2010-12-05 12:51:21 följande:
    Massor med styrkekramar till dig! Håller alla tummar jag kan hitta :)
    tusen tack för alla kramar och tummar Glad ibland kommer man in i en dipp och allt känns så jobbigt, men efter man åkt ner så kan man förhoppningsvis bara komma upp Flört 

en god vän till min kille, hans tjej skall ha barn nu i januari, och vi var lika långt gångna (när jag var gravid senast) och hon har lagt ut massa mag-kort på facebook.. fan.. det gjorde ont.. Fast jag är väldigt glad för deras skull, men det är svårt
  • Daniela01

vi får satsa på små januari bäbizar Baby september är nog en mkt skön månad att gå runt med  barnvagn, inte för varmt eller för kallt Flört 

• Daniela01

det är ju sant, kanske inte optimalt att vara höggravid under juli/augusti, men åh vad jag längatar

• Daniela01
    ceke skrev 2010-12-07 18:13:42 följande:
    Mallanis: men så underbart att höra! Njut av din graviditet nu

AnnJan: spännande, mina bröst o sexlust ökade också när jag slutade med p-ring. haha.. och det med större bröst är ju annars en biverkning av p-ring. Hmmmm

Ego: Mina spottings har försvunnit idag.. hoppas de stannar borta. Fick världens hugg långt ner i magen vid lunch också. Undrar va 17 det va?? Känns bra med spottingsen just nu i a f! En vinst bara det
    hm det kan vara så att ägget har fäst sig?? hoppas hoppas hoppas
  • Daniela01
    Skål vad skönt med lite pluss i tråden PlusPlus

Gravidett STORT GRATTIS till Inna och UppsaraBaby
  • Daniela01
    simtim skrev 2010-12-11 10:08:01 följande:
    BIM den 16 här. Jag känner mig mest förkyld just nu, men jag fick lite hopp när jag läste om dom som plussat igår. Annars inga särskilda symtom, men förkylningen gör mig trött...och det kan man ju kanske få räkna som ett symtom.....jag vet att det nog är lite långsökt
    Härligt med geléklumpen essalady!
    vi hoppas på att det blir ännu ett Plus Glad
    november var ingen bra månad för denna tråden, men december!! NU ska det komma massa pluss!!! *hoppas hoppas*
  • Daniela01

en fundering, jag kör äl- stickor, och jag blir varken mer eller mindre klokare på dem varje månad (fast billiga är de Flört) Men åter till min fråga, strecket blev något starkare (men inte helt lika starkt som kontrollsträcket) i två dagar, kan det ha varit äl- då?

• Daniela01
    Uppsara skrev 2010-12-15 11:59:05 följande:

Har börjat blöda nu, så någon kan väl ta bort mig från gravidlistan.

Kram till er fina människor i denna tråd, hoppas ni alla plussar nu

urs vad tråkigt Rynkar på näsan massa styrkekramar
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet