Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej!

Ny på familjeliv och hakar gärna på i denna tråden! Lite peppning och känna att fler är i samma situation kanske får det att lossna. 36 år och vi längtar efter vårt första barn. Känner med er som fått hälsning av tant röd och skickar varma tankar fyllda med lycka till nästa gång!

Tomte DECEMBER  Tomte
    X -- Saftochbulle (sjunde försöket)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- FruKM ÄL ~2 dec (tredje försöket)
    21 -- Fröken Ellen ÄL 7 dec (8:e försöket)
    22 -- Längtan81 ÄL 9-10 dec (11 försöket)
    23 -- Jojjo55 ÄL 9 dec (2:a försöket)
    24 -- Millan75 ÄL ca 7 dec (försök nr 2 )
    25 -- Gris78 ÄL 11 dec (försök nr 4)
    26 -- Essalady ÄL 12 dec (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 13 dec (första försöket)
    27 -- Astrogirl  ÄL 13 dec (försök nr 11) 
    27 -- emmafemma  ÄL ~ 11-12 nov (försök nr 3)
    27-28 - ernlia03 ÄL 15-16 dec? (första "försöket" efter MA i v 11)
    28 -- Lavendia ÄL 16 dec (6:e försöket efter MF i v. 11)
    30 -- Kaprifolen1979 ÄL 15 dec (försök nr 2)
    29 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)
    31 -- Bäbis201008  ÄL 14-15 dec (försök nr 5)

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  
    1 -- SannaK    ÄL 18 dec (flera försök)
    1 -- Zalia ÄL 20 dec (2:a försöket)
    2 -- Sanna77  ÄL 22 dec (försök nr 4)
    2 -- Ansi30 ÄL 19-20 (9e försöket)
    2 -- änglabitch ÄL 19-20 dec (3:e försöket)
    5-6 -- MariaF79  ÄL 25 dec (försök nr 4)
    8 -- AnnJan ÄL 25 dec (2:a försöket)
    10-- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    11 -- Saftochbulle ÄL 28 dec (sjunde försöket)
    12-13 - Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket)
    Uppsara (sjätte försöket)
    15 -- simtim ÄL ~5 jan (sjätte försöket)

PlusGRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti 2011 (5:e försöket)

• Lavendia

Oj, borta över helgen och detta är i särklass den tråd det hänt mest i. KUL! Även om det var sorgliga öden med, varma tankar till alla med sjuka barn!!
    Ceke: Skönt du mår bättre och hoppas du får klarhet i din "konstiga" månad!
    Irmeline: Bra info! Det förklarar att jag ofta får tunga, ömma bröst och sammandragningar i livmodern trots att det är mellan ÄL och BIM. Tror varje gång jag är gravid men är jag inte. Känner av det som tusan nu med och maken hoppas men jag tror inte det är något. BIM 28/12 så får ge mig till tåls.
    Våra tackkort var jättesena (gifte oss 16/1) och nu till jul får våra föräldrar förstoringar. Bättre sent än aldrig! Glad Får tänka att bröllopskänsla lever kvar lite längre..

UppSara: Kör på! Efter vårt missfall i v. 11 så sa läkarna till oss att vänta i 1-3 menstruationer. Min man ville vänta 3 och var orolig för mig. Jag var ivrig och ville börja direkt så vi gjorde en kompromiss och testade efter 2:a menstruationen. Det har gått 6 försök och kan ångra lite att vi inte körde direkt. En del säger att man är mer fertil efter missfall, något med hinnorna, men beror ju på när det skett. Vi som fått i lite senare veckor krävs det återhämtning och det finns infektionsrisk men oj vad jobbigt att vänta! Personligen tror jag kroppen vet när den är redo och är den inte det så fäster det helt enkelt inte.

Lycka till alla!

• Lavendia

Ernlia 03: jag tror absolut inte det är någon fara!! Alla läkarna säger olika och jag blir så matt på det. Hade jag fått bestämma hade vi kört direk men min man var orolig och höll tillbaka. Jag ångrar som sagt att vi inte körde på för nu har det tagit sån tid. Så kör bara!! Glad 

Mallanis: Vad spännande vad är det? Allt som kan hjälpa en på traven är välkommet!

• Lavendia

Tack för tipset Mallanis! Precis vad jag behöver då jag inte är lika bra på att "prestera" som min man som levererar på beställning när som. Vi vågade inte använda glidmedel de senaste två gånger utifall att det är därför som det inte lyckats men var inte så skönt och jag blev ännu mer stressad. Så detta vill jag absolut prova! Jag har ingen införingsspruta så lika bra att köpa hela kittet direkt men tusen tack annars! Glad

• Lavendia
    änglabitch: Du verkar har prickat in helt rätt! Bättre att sexa inna då spermierna lever längre så låter som en klockren "rund" Flört

Intressant att läsa om alkohol. Jag måste läsa på mer känner jag. Vi lever nog lite väl som vanligt medan vi försöker. När jag hade ägglossning gick jag på julfest och drack vin och snaps. Inte tänkt på att alkohol kan skada innan utan att när jag är gravid är det självklart noll tolerans. Blir orolig nu att jag förstört något!! Ingen julglögg i väntan på BIM, tur jag läste här! 

Rädslan att ej få barn känner jag igen mig i. Jag har dock aldrig velat ha barn och får för mig att det är ett straff att jag tänkt så innan. Först missfall och nu dröjer det. Så tramsigt men ni vet hur man kan få till det i huvudet Glad Min släkt har svårt att få barn på både mamma och pappas sida så blev chockad att vi blev gravida på andra försöket första gången. Var ej beredd på det. Nu längtar jag superduperduper mycket och så tar det inte. Jag kanske inte kan bära ett barn en hel graviditet. Posivit att jag kunde bli gravid! Fokus på det positiva Glad

ceke: lycka till på dina undersökningar! Go get them! Flört jag bad att bli undersökt och fick snabbt tid. Då gjorde de dock bara en vanlig undersökning och ultraljud. Allt såg bra ut så långt de kunde se. De sa åt oss att prova i 2-3 månader till sen startar de en större utredning.

Fick hjärtsnörp igår när min man kom hem och sa att han suttit nära en bebis på lunchen och den hade tittat på honom och varit så söt och intresserad av min man, det hade huggt i hans hjärta. Sällan han säger något,, alltid så positiv. Det kom några tårar från oss bägge av längtan men snart så är det vår tur!Glad
  • Lavendia

Tack för info om alkohol! Tror också det är mest sunt att leva så normalt man kan. Fast det där med att "sluta tänka på det (att bli gravid)" som alla säger är omöjligt!!

Mallanis: tur det gick bra!!
    Ernlia: kör på Flört

• Lavendia

Första gången jag blev gravid var det på andra försöket utan någon som helst koll på ägglossning och grejer. MF och på 6 försöket efter MF tog jag till ÄL-test för att vara säker på att jag har ägglossning. Min var också lite senare än jag trodde. Å andra sidan har vi kört alla metoder. Varannan dag, varje dag, vi hade sex från mensens slut hela vägen till mensens början (den var tuff Flört). Har man sex varannan dag så prickar man förr eller senare. ÄL-tester tyckte jag om bara för att ha något att göra och så det händer lite här emellan när man väntar. Gillar kontroll. Vet inte om jag ska köra ÄL-test igen nästa gång.

• Lavendia

Jojjo55: STOR VARM KRAM!!!!!  Vet precis hur det känns och det suger men snart är det er tur!!

• Lavendia

Gris: känner med dig, känner samma här Skrikandes

Sanna: jag kommer att ta ett gravtest. Har BIM 28/12 men hade sen ägglossning så tror snarare att BIM är 30/12 och tar ett test då.

Polarlantis: Tuff du är som ej testat än!! Glad Känns mycket lovande tycker jag...

SHIT VAD TIDEN GÅR LÅÅÅNGSAAMT...............................

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet