Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Nog missat att gratulera Marre. Verkligen roligt och glad för er skull!!

Ceke: Trist med spottingen och hoppas de får ordning på det snart.

Irmelie: Bra du har sån koll på din kropp och hoppas du får hjälp!

EGO: vi ska iväg på skidsemester nu och alltid jobbigt det där med alkoholen. Är mellan ÄL och BIM. Vi är ett gäng så inte helt lätt att undvika utan att det märks. Försökt googla hur farligt det är att ta ett glas vin så tidigt, det har ju knappt ens fäst än, men så olika råd och rön så vågar inte lita på något. Vill absolut inte riskera något, samtdigit har vi försökt i över ett år och måste leva lite normalt med. Ingen lätt balansgång.

• Lavendia

Hej tjejer! Varit på en härlig skidsemester och nu läst ikapp. Så mycket att kommentera så omöjligt.

Roligt det är fler som kommit till utredningsstadiet liksom jag. Vår utredning är klar och vi är ofrivilligt barnlösa. Skönt att veta att allt är OK samtidigt tufft att det inte är något vi kan göra. Vi står i kö till IVF och blir kallade inom 3 månader på ett första besök. BIM imorgon.....

Ha det gott tjejer!

• Lavendia

Trodde detta aldrig skulle hända. Efter 16 försök så får jag äntligen flytta mig i listan och vår första decemberbebis Hjärta

Solig BIM Vi som längtar...  Baby 

Solig  Mars Äpple
    29-- Finlandssvenskan ÄL 16 mars (5:e försöket)
    29-- Jezza80 ÄL 16 mars (2:a försöket)

Solig  April  {#emotions_dlg.flower}
    2 -- Zalia ÄL ca 22 mars (sjätte försöket)
    4 -- Ceke ÄL ca 20 mars (10 försöket)
    5 -- Millan75 ÄL ca 22 mars (1:a försöket efter missfall, totalt 8 tidigare försök)
    6 -- Råttentottan Äl 22 mars (9.e försöket)
    8-9 -- Irmelie  ÄL 25-26 mars (Väntar på mens, sen blir det pergostart)
    11 -- Kia78 ÄL 28 Mars (12:e försöket)
    11 -- simtim ÄL ~27 mar (9:e försöket)
    11 -- Essalady ÄL 28 mars (försök nr 8)
    12 -- Fröken Ellen ÄL ca 28 mars. (11:e försöket)
    12 -- Frk Svår ÄL ca 1 april
    13 -- Ansi 30 ÄL... ska tempa den här månaden (10e försöket)
    14 -- Jojjo55 ÄL ca 31 mars (på det 6:e smäller det!)
    17 -- Smiley ÄL 2 april (43:e försöket)
    17 -- Kaprifolen1979 ÄL ~4 april (försök nr 4)
    21 -- Astrogirl ÄL 7 april (försök 1 efter MA)
    23-- Pingla77 ÄL 9 april (försök nr 10)
    MariaF79:  (försök nr 7), MF v 5 på försök 5

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    Saftochbulle BF 16 okt (försök nr 8) 
    AnnJan BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80 BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Polarlantis: BF 22 nov (4 försöket) 
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)

• Lavendia

Tusen tack alla för era fina gratulationer!! De värmer. Har inte fattat det ännu.. Tack för gravbacillen Ernlia!!! Gravid  Vet inte om det var att jag drack för mycket rom i skidbacken och slappnade av, akupunkturen eller att vi fått tid till IVF som gjorde att det tillsist släppte. Skitsamma bara det stannar!! Hjärta vi körde varje dag sex för er som gillar statistik. 4 dagar innan ÄL på ÄL och dagen efter.

Lycka till alla och decemberbarn är den finaste julklappen! Baby

• Lavendia

Tack för gratulationer!!!Skrattande 

Jezza, hoppas, hoppas det är ett frö!!!!

Ceke, hoppas också du fr ett plus och så glad att du slipper spottingens i så många dagar Skrattande

• Lavendia

Åh nej Saftis vad oerhört tråkigt att höra!!!! Tänker på er massor och skickar en varm kram!! Vet hur det känns och lider med er!! Varma kramar Hjärta

• Lavendia

Tack för gratulationer och stor kram till er som fått mensen! Jag vet hur jobbigt det är månad efter månad. Ni är kämpar! Varm kram Hjärta

• Lavendia

Shit vad är det som händer!!?? Skrattande Stort grattis Ceke och Kekke!!!! Vilka underbara nyheter!!!! Go Decemberbarn!!!! Hjärta Det blir äventyrliga skyttar. Ett härligt stjärntecken dessutom!

• Lavendia

Härligt och hoppas du hade/har? (minns inte exakt när den är) en riktigt kul 40-årsfest trots allt!!!!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}

• Lavendia

Åh vad tråkigt att höra!! Stor kram och hoppas det blir er tur snart. Det tog tid för oss så det finns hopp. Ge inte upp!

• Lavendia
    Marsflickan80 skrev 2011-04-05 20:58:41 följande:
    Hej,

får jag hänga här med er ett tag? Jag är 31 och tillsammans med min man har vi tänkt börja i slutet på maj. Det innebär att jag måste ta mig igenom 2 menstruationer innan vi äntligen kan älska fritt Flört 

Jag längtar så otroligt mycket! Längtan blir ännu starkare ju närmare maj vi kommer, jag räknar ner dagarna
    I min naivitet så tror jag - och hoppas nåt oerhört - att eftersom jag inte har använt mig utav några hormonella preventivmedel sedan någon gång under 2002 så kommer vi bli gravida direkt. Jag inser naturligtvis hur naiv jag är men just nu så måste jag få vara det, annars blir det för jobbigt. Hur länge har ni försökt?
    Vad roligt och spännande! Totalt 16 försök med ett mf på vägen. Lycka till!!
  • Lavendia
    Marsflickan80 skrev 2011-04-05 21:28:42 följande:
    Oj, det var många. Men man måste fortsätta hoppas. Nu när våren är här kanske storken släpper lite lycka åt er FlörtJag håller verkligen tummarna för er!
    Gullig du är! Vi är faktiskt gravida nu men väldigt tidigt i v. 6, hoppas, hoppas han/hon stannar..... Hjärta
  • Lavendia
    Marsflickan80 skrev 2011-04-05 21:30:45 följande:
    Tack för ert varma mottagande, jag blir ju alldeles rörd! :)

Lavendia: fin bild, har en likadan som bakgrundsbild på datorn  :o)
    Härligt!!!! Skrattande Lite ovanligt och kul att "träffa" en till som älskar bergsgorillor Hjärta
  • Lavendia
    Marsflickan80 skrev 2011-04-05 21:48:57 följande:
    Jag älskar alla djur (utom fästingar, mördarsniglar och sådant ;))!
    Apor är ändå vår närmaste släkting och jag tycker man kan se många likheter med oss människor. Jag är faktiskt bergsgorillornas fadder :)

För övrigt så tycker jag att vi människor ger djuren alldeles för lite kred. för deras intelligens. Iakttar man en katt, hund, fågel, hamster eller vad man nu vill så kan man tydligt se hur smarta de är för sina egna förutsättningar och försöker fixa och greja för att exempelvis komma åt en bit mat, alt. få oss människan att ge dem en godbit.

Själv så har jag en katt som ligger just nu i nackstödet bakom mig, hon är så underbar och älskvärd Hjärta
    Unberbart!! Jag är också gorillafadder! Skrattande Besökte dem i Uganda för två år sen och det var magiskt. Nästan en religös upplevelse (fast jag inte är troende Skrattande) Hjärta
  • Lavendia
    Marsflickan80 skrev 2011-04-05 22:01:14 följande:
    Kan tänka mig det! Fick ni komma nära dem också, alltså så att säga skaka hand - eller kanske inte skaka hand (hahaha) men klappa, mata och så? Underbara djur. Annars så är elefanter något av en favorit också. Har aldrig träffat en elefant (utom stackars inlåsta cirkuselefanter när man var liten) men har ändå alltid älskat dessa djur
    Det var i djungel och vi fick inte gå närmre än 7 meter för at vi kan smitta dem då de har 98% samma DNA som oss. Fast de var ju så nyfikna så det blev närmre än så, kunde ta på dem men fick ej. Supersöta ungar! Lite kaxigt när silverback ställer sig upp och blir 1,85, slår sig för bröstet och låter. Ska skydda sin familj och markera vem som bestämmer. Då är man inte lika tuff.. Vi åkte vidare till Tanzania och kom en elefanthjord väldigt nära. Blev attackerade av elefanter i Uganda men gick bra så dem var vi också väldigt nära. Något jag rekommenderar. Vi letar efter en stor elefanttavla. Jag tycker också de är magnifika.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet