Jojjo77 skrev 2011-02-11 19:48:05 följande:
Lavendia - tänker som du också, men idag började jag fundera ännu mer kring det. Kanske mest för att jag tycker att det börjar bli så jobbigt att hålla på och försöka varje månad, känns inte som om man kommer att stå ut om man ska köra på på det här sättet i värsta fall, flera år... Så ska man ta en paus för att bara försöka slappna av, så kanske mara eller april är de månaderna man ska satsa på...
Millan - hahaha, jag gör precis som du, kollar upp BF för flera månader framåt, därav mina tankar idag. Hoppas att dina känningar ger ett plus

Jag har nästa gett upp denna månad, p g a minuset idag.
Ta paus kan nog vara vettigt när det sätter sig på hjärnan. Vi har också funderat på det. Få en mer avslappnad inställning igen.
Absolut! Jag kollar också BF fler månader fram och varje månad planerar jag min föräldrarledighet och hur den ska passa osv. Så blir jag besviken när mensen kommer och säger att nästa månad ska jag inte göra så men ack.....
Försöker tänka som min man säger. Varför ska min inte få prata och längta efter det största miraklet i livet? En resa eller ett bröllop går man och planerar och längtar efter och pratar om. Varför inte att få barn, som är så mycket större än en resa/bröllop? Har han rätt i och lustigt att det är så himla "hemligt". Prata inte om det för mycket, tänk inte för mycket då blir det inget. Märkligt om man tänker efter.