Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Stort grattis igen Längtan1980!! Skrattande

Essa: Usch vad hemskt för dina vänner. Obeskrivligt tragiskt liskom de andra historierna ni berättat. Varm kram

Stockholmsveckan avslutades ikväll och nu är det bara att ruva och hoppas på bästa! Utredningen börjar om 12 dagar, känns läskigt, spännande och skönt.

• Lavendia

Ceke: Skönt det gått bra idag och att du får stöd. Stå på dig och bra att du kan få reda ut missförstånd. Tur du fick reda på det!

Kia: Vilken underbar resa ni har framför er!! Jag dör av avundsjuka kan jag säga!!!!! Skrattande Jag har också haft kraftiga cellförändringar för några år sen som de brände bort med laser. Det ska inte påverka så du kan vara lugn. Jag har blivit gravid en gång även om det blev mf.

Ha en bra dag tjejer!

• Lavendia
    Squirrel Nutkin skrev 2011-02-10 11:33:00 följande:
    Från å med idag blir det till å børja ta kontrollen øver barnverkstan! Eller førsøka iaf. Jag har ju inte hållt på med å rækna, kænna efter å hålla koll nær det gæller mens, ægglossning och nær vi har sex, utan vi har båda låtit sexet bli nær det blir. Førsøkt å ta det med ro liksom. Men nu tycker jag plusset låtit drøja før længe på sig før att fortsætta køra med den avslappnade tekniken. Nu vill jag ha koll å kontroll! Sen har ju det hær med utredning kommit på tal och då antar jag att de kommer førvænta sig att man ær ganska klar øver hur både mens- och ægglossningscykel sett ut under de senaste månaderna vad gæller antal dagar å så. Idag børjade mensen før februari så idag børjar jag å ha koll å skriva upp!
    Välkommen och lycka till!! Det är skönt att ta kontroll över det hela samtidigt så lätt att fastna i det. Jag är helt hooked och försöker få en mer avslappnad inställningen men jättesvårt. Skönt att höra att den avslappnade strategin inte heller funkar alla gånger. Det är spännande att lära känna sin kropp och har du frågor så finns vi alla här!
  • Lavendia

Åh vad spännande Saftis!!!!!!!!!!!!!!! Håller alla tummar och kommer definitivt gå in och kolla på lördag!! Glädjer mig att höra att du fått en bra läkare Ceke och att de tar dig på allvar. Go Girl!!

Stockholmsveckan är över och den långa väntan till BIM börjar. 11 dagar kvar till utredning...

• Lavendia
    ceke skrev 2011-02-10 23:20:17 följande:
    Lavendia: 11 dagar kvar tills utredning och förhoppnignsvis inte så många dar fler till plusset, eller hur

Vet ni tjejer. Jag börjar mitt i all nervositet och frustration över min kropp fyllas av ett härligt lugn. Det kommer funka det här. Vi kommer bli föräldrar en vacker dag. Det bara är så. Det bara MÅSTE va så. På ett eller annat sätt.. och hellre förr än senare.. Men så ska det bli!

Det positiva med allt det här.. och att min älskade Kekke hittat den här tråden.. är att vi pratar mer och lättare med varandra om allt sånt här också. Och det gör mig lugn. Jag har en sån underbar man som jag verkligen älskar över allt annat. och han stöttar mig och gör att jag känner mig trygg i att han kommer finnas här, oavsett hur det går med om min kropp kommer vilja bli biologisk mamma eller ej. Men bara vetskapen att vi båda är beredda att testa typ allt om det skulle behövas. Och att vi är två om hela den här resan som förhoppningsvis inte behöver bli alltför lång.. Det får mig att känna mig lugn och trygg.

Jag har en bestämd känsla av att nåt är rätt bra galet med min kropp. Men förhoppningsvis så går det att reda ut och jag har ju i a f kommit igång med den utredningen.. Men samtidigt växer känslan av hopp om att "jodå, det här kommer gå vägen". Vet inte varifrån känslan kommer.. men tror den kommer från min starka tro på mig och min käre Kekke Hjärta

Så kämpa på alla härliga tjejer i tråden. Det kommer bli allas vår tur en vacker dag. Om det så är via spntana graviditeter, insemination, ivf, adoption eller vad det är. Vår tid kommer
    Skrattande pratat med mannen om det. Vi är där på måndagen och BIM på onsdagen. Ska vi testa innan så besöket inte är i onödan. Vi har dock bestämt oss för att inte testa och gå dit ändå. Ska bli mycket spännande!!

Verkligen jätteroligt att du känner dig lugnare och är på banan med läkare och kuratorer. Bra jobbat!
  • Lavendia
    Jojjo77 skrev 2011-02-11 17:10:40 följande:
    Ja, det är ju sant... Hmmm ännu mer att tänka på...

Är glad att jag bor i lgh när jag hör om och ser allt snöskottande.
    Jag har tänkt massor på det där innan när jag trodde att jag kunde planera ett barn. När det passar bäst i vårt liv med olika faktorer som referens, månad, jobb, resor, händelser osv. Nu har vi hållt på sålänge så glada bara vi får ett friskt barn. Min man fyller i december och tycker inte det är något problem så jag försöker lite på honom Skrattande vill vårt barn komma en dag som anses mindre fördelaktig så är det mer än hjärtligt välkommet och vi ska se till att göra hans dag så speciell vi kan även om det är mitt i jul och nyår. Man kan fira barnet med en liten halvårcermoni om man vill smeta ut presenter och specilla händelser över året och inte allt ska komma i jul tex. Vänner som gör det med sitt barn som är född på annandagen. Vet inte vad jag tycker om det men ett sätt att visa att det finns alla möjligheter.  
  • Lavendia
    Jojjo77 skrev 2011-02-11 19:48:05 följande:
    Lavendia - tänker som du också, men idag började jag fundera ännu mer kring det. Kanske mest för att jag tycker att det börjar bli så jobbigt att hålla på och försöka varje månad, känns inte som om man kommer att stå ut om man ska köra på på det här sättet i värsta fall, flera år... Så ska man ta en paus för att bara försöka slappna av, så kanske mara eller april är de månaderna man ska satsa på...

Millan - hahaha, jag gör precis som du, kollar upp BF för flera månader framåt, därav mina tankar idag. Hoppas att dina känningar ger ett plus Jag har nästa gett upp denna månad, p g a minuset idag.
    Ta paus kan nog vara vettigt när det sätter sig på hjärnan. Vi har också funderat på det. Få en mer avslappnad inställning igen.

Absolut! Jag kollar också BF fler månader fram och varje månad planerar jag min föräldrarledighet och hur den ska passa osv. Så blir jag besviken när mensen kommer och säger att nästa månad ska jag inte göra så men ack.....

Försöker tänka som min man säger. Varför ska min inte få prata och längta efter det största miraklet i livet? En resa eller ett bröllop går man och planerar och längtar efter och pratar om. Varför inte att få barn, som är så mycket större än en resa/bröllop? Har han rätt i och lustigt att det är så himla "hemligt". Prata inte om det för mycket, tänk inte för mycket då blir det inget. Märkligt om man tänker efter.
  • Lavendia

Hej Millan! Det är ingen fara även om du skulle vara gravid, du kan vara lugn. Spännande symptom!! Skrattande Håller tummarna. Snälla ni är som hjälpt alla idag, njut av den känslan och släpp de andra tankarna.

EGO: Orolig att de på utredningen ska säga att jag är för tjock och mitt fel att vi ej blivit gravida nu. Jag har gått upp 15!!!! kg sen förra gången jag var gravid (då var jag väldigt smal för att vara mig men ändå). Aldrig vägt såhär mycket och skäms. Ska verkligen ta tag i det nu!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet