Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack frk Svår för infon. Är "beroende" av cocca-cola och kämpat det senaste året att hålla det nere till helgerna pga bebisverkstaden men oj vad tufft det är. Igår var jag deppig och kunde inte hålla mig och drack 25 cl. Det är mitt kaffe. Jag dricker en massa te istället som kompensation men vet inte om det är bättre förutom för vikten Skrattande jag orkar inte tänka på allt man inte får längre. Måste få leva och må bra med. Jag tror det ger bättre effekt.

• Lavendia

jag drack också 1,5 liter om dagen. Vågade knappt säga det till någon då det låter "hemskt". Skönt att inte vara ensam Skrattande min man blev lite chockad när vi träffades men dragits med.. Jag drack light förr men när jag var gravid förra gången (MF) lovade jag honom att börja dricka vanlig cola istället för light och nu är jag fast i den vanliga igen. Det gav extra kilon kan jag säga..

• Lavendia

EGO!!!!!!!!!:  Tror ni inte tantskrället dök upp nu!!!!! För tidigt dessutom!!!! Fast det är bra med tanke på att man ska köra en ny runda, får se det positiva. Kändes verkligen som att det var något denna gången. Känner mig helt tom, gråter inte ens vilket jag brukar. Känns som jag börjar ge upp hoppet. Känns som vi aldrig kommer att få barn Gråter

• Lavendia

Tusen tack för allt peppande!! Det värmer gott i hjärtat!! Hjärta Bara att köra igen och skönt att inte vara ensam. Vi har som sagt några högoddsare som gett stort hopp och det tackar jag för!

Millan75: Stor kram. Så brukar jag också tänka ibland på vår lille "Sevve" som inte kom till världen. Många säger åt mig att inte göra det men jag tycker det är helt naturligt att få sörja och fundera (så länge det inte blir för negativt klart Skrattande). Det är en del av livet.

Ceke: Det låter lovande!! Go girl!

Välkommen Emily och lycka till!

• Lavendia
    ernlia03 skrev 2011-01-26 09:33:44 följande:
    Var på VUL imorse och fick se ett hjärta picka så fint! Läkaren ville ha mig till 6+4, jag tycker minst 7+1. Men det ska förhoppningsvis inte spela någon roll. Ska försöka att inte oroa mig alltför mycket och istället njuta av bröllopsdagen idag!
    Åh vad underbart att höra!!!!!! Skrattande Njut av er härliga bröllopsdag och varandra!!!! Hjärta
  • Lavendia
    {#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10:e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3 --- frifantasi   ÄL ca 19 jan (4e försöket)
    3 -- MariaF79  ÄL ~23 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6 -- Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8 -- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    11/2-- Frk Svår ÄL 27/1
    12-- Uppsara ÄL 29 jan
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    12 -- Zalia ÄL ~1 feb (fjärde försöket)
    14 -- Kia78 ÄL ~ 31 jan (10:e försöket)
    15 -- Jojjo55 -- ÄL 1 feb (försök 4)
    16? -- AnnJan ÄL~ 2 feb (3:e gången gillt)
    17 -- Millan75 ÄL ca 2 februari (försök nr 4 (på det fjärde ska det ske! )
    17 -- Pingla77 - ÄL 2-4 feb(8:e gången)
    20 -- Essalady ÄL 6 feb (försök nr 6)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)
    23 -- Lavendia ÄL 9 feb (Försökt i 1 år. 8:e försöket efter MF)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
  • Lavendia

Vet precis hur det känns Irmeline! Man kan inte låta bli att tänka på att det. Jobbigast var BF-datumet i november, nu känns det lättare men bara härom dagen tänkte jag att han skulle varit 2 månader, att jag skulle varit mammaledig osv. Är nog naturligt! Ä

ven att man gärna vill hitta den "perfekta timingen". Jag har tänkt väldigt mycket på det men nu har jag hållt på så länge så släppt det och blir glad bara det blir något och att vi får ett friskt barn. Oavsett när på året det blir, även om det blir julafton/nyårsafton, vilket horoskop, vem som är mammaledig, hur det passar med jobbet, vara ledig två somrar och allt man kan tänka på Skrattande

• Lavendia

Härligt med ett julaftonbarn som kan intyga att december är ett en bra månad! Min man och halfa hans släkt är födda i december och det har inte varit jobbigt för dem. Nu när min man ska fylla 40 i år tycker han det är underbart att vara 39 hela året!! Skrattande hans bästa vän fyller idag! jag tycker det är lite kul med stjärntecken och skytt är ju ett av mina favoriter!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet