Inlägg från: Lavendia |Visa alla inlägg
  • Lavendia

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Stort grattis Maria till plusset och din födelsedag!! VIlken present!! Så glad för din skull Skrattande NJUT!!!!!!

Ceke: tråkigt att höra att du får kämpa men du gör helt rätt och du är värd att få en tid!! Så bra att du stod på dig och ge dig själv en eloge för det. Följ din magkänsla!!

Frk Svår: Bra tänkt!

• Lavendia
    frifantasi skrev 2011-02-02 19:36:55 följande:
    Lavendia: Är det en privat klinik ni bokat tid till nu för en första undersökning och om ni ev "går vidare" så kan ni välja via vanlig vård eller?Du kanske skrivit det innan, men har nog missat det ... Skäms Jätteskönt att de var så positiva med åldern ju!
    Ingen fara!! Skrattande Ja, vi valde en privat klinik för att få snabbt svar men de sa att om vi går vidare så kan vi sätta upp oss i vanlig vårdkö så blir det inte så dyrt. Det känns bra! Hade lite ågren igår att vi valde privat, blir en dyr undersökning men idag känns det rätt igen. Det får kosta vad det kosta vill, skönt att få snabbt svar och ta action.
  • Lavendia

kaprifolen: Åh vad trist med "bitchen"! Bra uttryck förresten! Det suger verkligen men nya tag som gäller. Plötsligt så händer det....

• Lavendia

Jojjo: Skönt att det känns bättre och bara man får prata av sig lite så känns det lättare. Min stegring har börjat redan och fick utlsag imorse. Tidigt för att vara mig dag 10, brukar få dag 15-16 så det kan förklara varför jag missade förra månaden då jag började testa försent. Vi hade ändå sex så vi missade inte ÄL för det men missade att testa på rätt dag, därför inget utslag. Min man kom hem sent inatt så vi orkade inte heller imorse och det är helt OK. Vi ska sluta tidigare och kör ikväll och i helgen istället. MIn sjukgymnast sa till mig igår att vi försöker för mycket och därför det låser sig. Samtidigt svårt att låta bli.. Vet inte riktigt hur jag ska kunna skita i det, finns där automatiskt.

• Lavendia

Shit vad duktiga ni är med vikten! Impad!! Skrattande Frifantasi! Låter spännande!! Här är det ÄL tider och "Stockholmsveckan" har startat. Vi är motiverade så känns bra!

• Lavendia

Millan: Kände igen mig angående hustänkande. Uppväxt i lägenhet och min man i hus. Vi tycker det är underbart att ha köpt hus men jag insåg inte riktigt hur mycket jobb det är och vi jobbar bägge mycket och har andra hobbies som tar tid. Jag jobbar på att acceptera att ett hus är ett ständigt pågående projekt men det är jättesvårt för mig. Vill ha allt klart nu och min man vill saker ska verka fram. Så vi har också gjort en lista. Komiskt! Funkar jättebra och jag ska nog komma in i rollen som husägare. Tänker också på om det kommer en klimp och hur man ska hinna men man får väl andra prioriteringar då eller så får man flytta helt enkelt som du säger. Det är ju inte stöpt i sten.

• Lavendia

Ceke: Peppkram till dig!

Pingla: skönt att utredningen är i rullning. Ni verkar få snabba svar. Är det privat? Vi har bokat tid den 21/2 för att starta utredning. Så nu kör vi sista ÄL innan den. Min man är grymt motiverad och kör på som bara den med mig vilket är bra då jag gett upp lite. Ibland känns det hopplöst och som att det aldrig blir vår tur.

• Lavendia

Solklart frifantasi men förstår att du är orolig. Hör till!

Ernlia: glad jag är att allt såg bra ut!

FruKM: Se till att få ett privat ultraljud så du kan slappna av.

Saftis: Kämpa på, plötsligt så händer det..

Vi är mitt uppe i Stockholmsveckan. Jag tyckte vi kunde hoppa idag och köra imorgon bitti iställlet för jag ska på tjänsteresa mitt i allt. Så lyckat! Min man säger vi kör bägge!! Han går verkligen in för detta helhjärtat och bara det är sexigt så det har gått bra denna rundan so far. Förra gången körde vi varanna dag. Nu har det blivit varje dag även om vi inte planerade det. Vi har provat alla metoder innan och inget har funkat men kul att variera sig lite ialla fall. Tillbaka igen onsdag kväll så även om ÄL kommer ske när jag är borta har vi chans.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet