Kaprifolen + Mallanis: Stressen påverkar otroligt mycket. Det har jag stor erfarenhet utav. Pluggade 100% på distans + jobbade 100% nyligen tillsammans, skulle vara fröken duktig, vet ni! Jag som tidigare hade en menscykel som kom på dagen kunde nu (=då) få mens flera veckor för sent (som mest 3v!). Dessutom så var jag sjuk väldigt mycket, en hel del huvudvärk, lös i magen, yr osv osv. Turligt nog sov jag åtminstone bra. Det där att lyssna på kroppen fanns inte i min värld, äsch... det är bara att ta en värktablett. Stel i axlarna? Bara att ta en värktablett till, osv osv. På helgerna var jag helt orkeslös, på semestern var jag alltid sjuk. När jag väl var färdig med skolan och slappnade av blev jag jättesjuk med hög feber mm! Jag har sedan dess försökt lyssna på mig själv och min kropp och försöka ta det lugnt. Min mens har återigen stabiliserats och kommer punktligt. Numera när jag blir stressad på jobbet (ofta) släpper jag allt, tar några andetag och kan plötsligt prioritera bättre än förr. Nu tar jag en sak i taget och är effektivare än vad jag var innan då jag skulle göra 100 saker åt gången och TRODDE att jag var så himla effektiv. Det som hjälpte mig var en bok om mindfullness
Gris78: Ja, kultingar är ju bara så underbart gulliga!!! Varför tror du att du tidigare har fått missfall? Jag håller tassarna inför ditt nästa försök :)
Smiley: Du behöver inte förklara dig. Hade jag försökt bli gravid i fyra år och någon sa att det hjälper att äta Pergo golv då hade jag nog testat det, bara för säkerhets skull

Nu går det säkert ;)
Jojjo55: Jag håller tummarna även för dig! och nej, det är inte konstigt det du skriver att du hoppas att det är nåt fel på er så ni får hjälp. Jag förstår dig precis. Jätte lycka till, till dig med
Ni skriver alla så mycket och så fick jag dessutom ett samtal. Nu är jag alldeles efter