Inlägg från: Marsflickan80 |Visa alla inlägg
  • Marsflickan80

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Astrogirl skrev 2011-04-05 22:27:21 följande:
    Vi har försökt sedan november 2009. Blev gravid december 2010 men fick MA, så nu försöker vi igen. Hoppas verkligen inte det tar lika lång tid till att bli gravid igen. Jag blir 33 i september så tiden går känner jag. Hade hoppats på två barn innan 35, men det är ju kört. 
    Som jag skrev tidigare, tråkigt med missfall och så orättvist också! Jag hoppas du blir gravid snart och föder en välskapt baby. Det är inte helt kört med barn innan 35, du kan ju få tvillingar? Flört
  • Marsflickan80
    Astrogirl skrev 2011-04-05 22:40:28 följande:
    Tack, ja vi får se. Har en omgång pergo hemma som jag kan testa och de ska ju öka möjligheten att få tvillingar. Glad
    Pergo? Jag antar att det inte är golv du syftar på Flört
    Är det något preparat?
  • Marsflickan80

Dags att sova, behöver ju vila ut oss om vi skall klara av att vara gravida framöver. Tack för en underbar kväll!

Kram! 

• Marsflickan80
    Astrogirl skrev 2011-04-06 06:10:54 följande:
    Hehe, du lär höra mer om Pergo om du hänger här på FL. Pergotime är tabletter som läkare kan skriva ut till en om man har lite svårare att få barn. Jag fick mina utskrivna på recept av läkaren som hade hand om vår fertilitetsutredning i december, alltså ett år efter vi börjat försöka. Pergotime ska hjälpa äggen att mogna så förhoppningsvis ett eller flera mogna ägg lossnar när ÄL kommer, vilket ökar chansen till graviditet. Glad
    Tack för förklaringen

Ceke: beräknad icke mens? Återigen en dum fråga, men jag måste ju: är det den dagen då man skulle ha fått mens men förhoppningsvis så kommer det inget pga att man är gravid? Hahaha, hade dock varit rätt så roligt att komma till en barnmorska och börja med alla förkortningar bara för att se deras reaktion ;)

• Marsflickan80
    frifantasi skrev 2011-04-06 08:43:18 följande:
    Oj vad här hände mycket igårkväll, kul! Tåg hela min morgonresa att läsa allt! Välkommen hit Marsflickan! För oss tog det 4 försök till plus, men jag hänger fortfarande kvar här lite och hejar och sprider gravidbaciller och hoppas ngn blir smittad såsom jag blev :) Det är klart att du ska ha positiva tankar när ni går in i det här, jag råder dig dock att inte googla för mycket på allt möjligt som kan gå fel. Himla skönt att du inte har några andra hormoner än dina egna i kroppen vid start, ingen cykel som ska få tid att stabilisera sig osv. Jag ska se om jag kan rota fram en förklaring på alla förkortningar som jag fick tips om när jag var ny här, så du har lite ordlista att ta till...
    Jag andas in lite baciller om det går bra. Brukar få alla virus som går så det kanske går lika lätt med gravidbaciller ;)
    Jag förstår att du hänger här ibland, alla är så himla goa här!

Jag tar gärna emot ordlistan. Tack vad du är snäll
    och jag skall lyda ditt råd, dvs strunta i att googla på alla hemskheter och försöka koncentrera mig på att ta det lugnt och förhoppningsvis bli gravid istället :)

När har du BF (den du! ännu en förkortning jag snappade upp på FL Flört)
  • Marsflickan80
    Kaprifolen + Mallanis: Stressen påverkar otroligt mycket. Det har jag stor erfarenhet utav. Pluggade 100% på distans + jobbade 100% nyligen tillsammans, skulle vara fröken duktig, vet ni! Jag som tidigare hade en menscykel som kom på dagen kunde nu (=då) få mens flera veckor för sent (som mest 3v!). Dessutom så var jag sjuk väldigt mycket, en hel del huvudvärk, lös i magen, yr osv osv. Turligt nog sov jag åtminstone bra. Det där att lyssna på kroppen fanns inte i min värld, äsch... det är bara att ta en värktablett. Stel i axlarna? Bara att ta en värktablett till, osv osv. På helgerna var jag helt orkeslös, på semestern var jag alltid sjuk. När jag väl var färdig med skolan och slappnade av blev jag jättesjuk med hög feber mm! Jag har sedan dess försökt lyssna på mig själv och min kropp och försöka ta det lugnt. Min mens har återigen stabiliserats och kommer punktligt. Numera när jag blir stressad på jobbet (ofta) släpper jag allt, tar några andetag och kan plötsligt prioritera bättre än förr. Nu tar jag en sak i taget och är effektivare än vad jag var innan då jag skulle göra 100 saker åt gången och TRODDE att jag var så himla effektiv. Det som hjälpte mig var en bok om mindfullness

Gris78: Ja, kultingar är ju bara så underbart gulliga!!! Varför tror du att du tidigare har fått missfall? Jag håller tassarna inför ditt nästa försök :)

Smiley: Du behöver inte förklara dig. Hade jag försökt bli gravid i fyra år och någon sa att det hjälper att äta Pergo golv då hade jag nog testat det, bara för säkerhets skull  Nu går det säkert ;)

Jojjo55: Jag håller tummarna även för dig! och nej, det är inte konstigt det du skriver att du hoppas att det är nåt fel på er så ni får hjälp. Jag förstår dig precis. Jätte lycka till, till dig med

Ni skriver alla så mycket och så fick jag dessutom ett samtal. Nu är jag alldeles efter
  • Marsflickan80
    Jojjo77 skrev 2011-04-06 15:30:01 följande:
    Vi har sagt att vi inte haft skyddat sex det senaste året, vilket är sant, sen att vi bara aktivt försökt i 3 månader när jag ringde, de nämnde vi inte... Fult? Absolut Hon menade att ett år inte är lång tid och är det inga fel som hittas så får man fortsätta upp till 2 år och att det brukar ta sig innan dess.
    Jag hade nog också ljugit. FY skäms på mig ;)
  • Marsflickan80
    acinna skrev 2011-04-06 15:49:41 följande:
    Marsflickan: Välkommen hit!
    Tänkte på vad du sa om att vara horrmonfri efter preventivmedel för att lättare bli gravid. Det stämmer inte på mig i alla fall... Åt p-piller i många år, men slutade för att kunna gå ner i vikt. När jag gav mig fasen för det gick jag ner 22 kilo på ett halvår. Blev gravid -08 men av olika orsaker valde vi medicinsk abort. Skaffade hormonspiral efter det, och i somras plockade jag ut den i samband med cellprov. (Kan tillågga och jag gick upp nästan 15 kilo av spiralen, och "sambokilona"...) Blev gravid på första försöket efter spiralen var borta, men fick X (utomkvedeshavandeskap) och slogs med sjukvården i 5 veckor innan de hittade det och fick bort det med titthålsoperation. Blev gravid igen på första försöket efter operationen, och sitter nu här i vecka 25... Så hormonerna påverkar nog inte allt!

Lycka till mer ert första försök! 
    Vilken lång resa du har haft för att komma dit du är idag! Måste ha varit väldigt påfrestande. Jag tror inte heller att man är säker bara för att man inte äter några hormonella preventivmedel, min bästa kompis blev gravid direkt när hon la av med p-pillerna.

Däremot så hoppas jag att det underlättar i mitt fall att bli gravid just pga att jag inte äter nåt. Men visst är det jättemycket som påverkar. 

Lycka till med din graviditet, kul att ni lyckades till slut :)
  • Marsflickan80
    Pingla35 skrev 2011-04-06 17:51:35 följande:
    Välkommen Marsflickan till den bästa och trevligaste tråden här på fl!! 
    Den bästa in dead (eller hur det nu stavas) ;)
    Lycka till med er framtida bebis!
  • Marsflickan80
    Lavendia skrev 2011-04-06 18:45:52 följande:
    Det var i djungel och vi fick inte gå närmre än 7 meter för at vi kan smitta dem då de har 98% samma DNA som oss. Fast de var ju så nyfikna så det blev närmre än så, kunde ta på dem men fick ej. Supersöta ungar! Lite kaxigt när silverback ställer sig upp och blir 1,85, slår sig för bröstet och låter. Ska skydda sin familj och markera vem som bestämmer. Då är man inte lika tuff.. Vi åkte vidare till Tanzania och kom en elefanthjord väldigt nära. Blev attackerade av elefanter i Uganda men gick bra så dem var vi också väldigt nära. Något jag rekommenderar. Vi letar efter en stor elefanttavla. Jag tycker också de är magnifika.
    Det låter helt fantastiskt! Vilka upplevelser för livet!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet