• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vilka tester är det som ska göras inför IVF? Hittills har vi bara fått ta prover för hepatit o dyl.
    Håller tummarna inför ÄP!

• Anwen
    Lavinia skrev 2012-09-13 19:31:05 följande:
    Ja vad ska man säga. De senaste 2.5 åren har jag gått igenom ett missfall, en moladignos med cancerrisk, en lungröntgen, ett graviditetsförbud på 1.5 år, 30 talet blodprover, en cellgiftbehandling och en indragen remiss om en veckas sådan till, tre cystor, 4 operationer, en sammanvuxen livmoder, en förfärlig massa stångaden mot sjukvården och även mot försäkringskassan, hormonbehandlingar värk i livmoder och bröst, akupunktur och en kropp i konstant stress.

I eftermiddag trodde jag skulle vakna upp ur mardrömmen. Visst vaknade jag upp, men till en verklighet som var än värre. 17 äggblåsor i min första IVF blev 5 ägg, inget befruktades. Jag trodde så starkt att det bara var min jätteunna slemhinna som var problemet, men jag inser att inte ens till ett insättande når jag. Vad fan ska allt det här vara bra för?
    Beklagar verkligen! Livet är bra trist och orättvist ibland! Har de sagt nåt om vad det kunde bero på att det blev så dåligt utfall trots många äggblåsor?
  • Anwen

Tack Jojjo! Håller verkligen tummarna för att det blir 3e gången gillt för er!
    Tror jag kanske ska försöka ringa gyn nästa vecka och se hur det ser ut tidsmässigt... Men funderar också på om vi i väntan på IVF ska göra nån extra satsning på egen hand igen, kanske ta ledigt några dagar kring ÄL och åka bort, få slappna av och njuta av varandras sällskap utan alla måsten i hemmet. Kombinera med en minibröllopsresa kanske ;).

• Anwen
    L Maria skrev 2012-09-16 15:19:51 följande:
    Anwen - låter härligt med minisemester, bara ni inte då känner att det "måste" ta sig för att alla förutsättningar är rätt! Gör det för er egen skull och för att ni ät nygifta!
    Haha, nej! Det har vi nog slutat hoppas på för länge sen! Vi har ju tyckt att vi haft alla de rätta förutsättningarna förut utan att det lett nån som helst stans, så jag tror verkligen inte det kommer ta sig framöver heller. Men man kan ju iaf bättra på möjligheterna/chanserna, samtidigt som man har lite kvalitetstid med sin älskade :). Får se hur det blir, vi skulle behöva boosta igång sexlivet igen över huvudtaget.
  • Anwen

Ni som varit inne i IVF-svängen, hur mycket tester/kontroller görs under nässpraystiden? Det borde väl bli mer kontroller efter sprutstart, eller? Försöker fundera ut om det skulle kunna bli så att vi får börja spraya strax innan jul, om det isf går att förlägga ev. kontroller under de få helgfria dagarna..

• Anwen

Äntligen på gång! 8 nov har vi fått tid inför IVF :), så förhoppningsvis kan vi hinna med ett försök innan jul då.

• Anwen

Lavinia - Troligtvis blir det långa varianten, med spraystart på dag 21 (enligt den info jag fått tidigare). När jag nu räknat lite på mina cykler, så hinner vi nog inte med ÄP och ET innan julledigheterna :S, men borde iaf kunna komma igång med sprayen på nästnästa cykel, strax innan jul, så som jag hoppats. Känns himla skönt att äntligen vara på gång! Att vi fått ett datum att utgå ifrån. Fr.a. efter att vi missade senaste ÄL som kom ett par dagar tidigare än beräknat :S.

• Anwen
    Jojjo77 skrev 2012-10-22 15:52:28 följande:
    Lavinia och Anwen - Vet ni era "problem"?

Nej, allt ser ut att vara tipp topp! Väldigt frustrerande. Inga "fel" hittas, ändå har det under mer än 2 års tid inte dykt upp ens det svagaste lilla pluset :S.
  • Anwen

Härligt Lavinia! Håller tummarna!

Fick min mens igår, och väntar nu på att vårt behandlingsschema dimper ned i brevlådan nästa vecka. Borde komma igång med sprayen kring den 20e december, och förhoppningsvis ÄP i slutet på januari, ev. början på februari. I allra bästa fall kanske vi kan få ett plus lagom till Alla hjärtans dag ;), vågar dock inte hoppas på något! :S det har man ju lärt sig tyvärr.

Kattflickan - mysigt med 25 veckors! :) *lagom avis*

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet