• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tedax skrev 2012-02-25 15:56:35 följande:
    Ego: Fick fullt utslag på ÄL-testet igår och vi lyckades få till det trots allt!!! Skrattande Idag fick jag dessutom en riktigt härlig äggviteflytning = "slumklump" (kanske lite för mycket info... Flört), men jag har bara haft dem när jag blivit gravid. Hoppas bara inte att vi var för sent ute, tror inte det för tempen gick ner imorse istället för upp. Så nu känns det mycket bättre igen! Glad

Humöret åker verkligen upp och ner, tur att ni finns att ventilera med, både när det går bra och dåligt! Hjärta Tack och ha en härlig helg i solen!
    Yay! Tror också att de där äggivteflytningarna visst spelar roll för chansen att bli gravid, även om min gyn påstår att det inte spelar nån roll! Håller tummarna att det tar sig denna gång, och går bra hela vägen! Vi är flera som har BIM i princip samma dag nu :) Måtte det vara en turdag!
  • Anwen
    *kram och pepp* Mumwannabe! Det är verkligen inte lätt ibland... Hoppas du kan få ny kraft och nytt hopp snart.
  • Anwen
    Jojjo77 skrev 2012-02-25 22:38:58 följande:
    Klarade sprutan idag igen
    Går ju fint det där!
  • Anwen

Grattis Saftis!

Klart ni ska fria tjejer! Om vi inte hinner bli gravida innan juni gifter vi oss i höst, men det utlovade frieriet lyser med sin frånvaro :S

• Anwen
    Irmeline - Grattis till dottern! :)

DubbelAA - va skönt att ni får gå vidare med IVF!

Jojjo - Beklagar verkligen! Förstår att det är skitjobbigt och tror ni gör rätt som tar en liten paus just nu. Ta vara på det som är och NJUT! det andra kanske kommer tids nog ändå. Kram!

Kattflickan - Ajaj! Mindre trevligt :S. Men trevligt med lite trädgårdsfix, längtar efter att komma igång så smått jag också (har ingen trädgård dock, bara uteplats), men hinner inte just nu så får nog vänta två veckor till, skulle behöva fröså lite.

Pingla - Jisses vad med äggblåsor! Grattis till det och hoppas på positivt utfall!

L Maria - skönt att ni fick komma igång med utredning så snart ändå!

EGO - BIM idag... Har haft liite liite färgade flytningar då och då senaste veckan, men väldigt sparsamt. Har och har haft antydan till mensvärk. Smått illamående emellanåt. Inget plus, ingen mens. Suck! Tycker inte om när den är sen... om den ändå tänkt komma kan den väl komma när den ska?! Hade hoppats kunna boka tid idag för spolning nästa vecka, men så blev det ju inte. Kommer säkert inatt eller imorgon.. men jag mår dåligt av detta mellanting, antingen kunde den kommit igår eller imorse som väntat, eller inte alls! Men sån tur har man väl inte :S.
  • Anwen
    Tedax: Stort Grattis! Så härligt att det tog sig nu! Såklart att detta knyte ska stanna hela vägen! :D

EGO: Här kom tanten på besök tidigt imorse :S, sitter nu  med mensvärk, huvudvärk och tårar i ögonen! Vill också ha plus ju! NÅN gång! Nu hoppas vi på spolning på fredag... Nästan så jag hoppas de ska hitta en blockering och säga att det inte är lönt att fortsätta försöka på egen hand, vi skulle då få en förklaring till varför inget har hänt + att jag ändå riskerar att inte vara hemma inför och under nästa ägglossning :S. Så less på det här! Skriver ändå in nästa BIM även om vi löper stor risk att inte få till nåt kommande ÄL.

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 

Mars
    1- Aruba - (försök 7)
    9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    23 - Kaprifolen1979
    (ÄL ca 9 mar, försök nr 12, fjärde m Pergo)
    25 - Kristin10 (försök 7)

April
    5 - Anwen (försökt sen juli 2010 utan ett endaste litet plus, inväntar spolning v. 11)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • Anwen

Är sjuuuukt trött!! måste lägga mig nu. Varit trött hela dagen, sov 2 timmar efter jobbet (skulle ta 30 min powernap), orkade sen inte resa mig ur stolen på en timme, hade för lite vätska i såsen och hällde drickan i fel glas (det skitiga! upptäckte det inte förrän jag druckit upp :S). Har iaf fått tid för spolning på fredag! Hoppas veckan går fort (och med mer energi än idag :S).

• Anwen

Äggledarspolning avklarad, allt ser fortfarande superfint ut! Så varför blir det inget då?!?!! Så frustrerande! Får bara hoppas spolningen i sig kan ha god effekt och att det blir nåt snart. Annars blir det IVF till hösten...

• Anwen

Har varit borta ett antal dagar och har nu läst ikapp, har ju hunnit hända lite men tyvärr mest negativt :S. Så kram och pepp till flera av er! och hoppas ev. oro snart kan lindras.

isadora - håller tummarna!

Ägglossning inföll såklart under tiden jag var bortrest, så inget försök denna gång. Har berättat för en på jobbet, tydligen har hon också haft svårt blir gravid en gång i tiden (efter en abort), och gav sedan upp när åldern kom ikapp. Men jovisst skulle hon säga att det beror på att jag är stressad! När F-N ska folk sluta beskylla mig för detta?! varför ska alla komma och tala om för mig att jag stressar, när jag inte alls känner mig stressad?! Visst, stress KAN påverka, men då tror jag det märks på t.ex. oregelbunden eller utebliven ägglossning. Men så är det ju inte för mig, den anses regelbunden och min cykel är t.o.m. kortare än genomsnittet (utan att vara FÖR kort). Tydligen får man inte tänka på barn ALLS under typ ett helt år för att anses "icke stressad nog för att kunna bli gravid". Jävla kärringar!! Så jävla less på detta! och inte ger de sig heller! Sorry, behöva häva ur mig lite... blir bara mer och mer irriterad när jag tänker på det.

• Anwen

Gratulerar till plussen och håller tummarna att de stannar och blir starkare!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet