Jojjo77 skrev 2013-02-06 19:56:08 följande:
Anwen - Härligt! Du har mina tummar! EGO - För oss är IVF skit. Vi är utdömda, blir inga fler försök. Få spermier och ngt fel på mina ägg. Så är det. Skönt att det är fel på mig också, på ngt konstigt sätt. Tänk vad konstigt det är när man liksom inte ens kan få hjälp på hjälpstationen... Man känner sig maktlös, tom och värdelös. Vidrig känsla. Men men. Livet fortsätter, på något sätt går det. Vi pratar om äggdonation, men vi är inte där än, vet inte om vi kommer dit, i hjärta och gärna. En dag i taget. Andas. Försök lev. Var finns rättvisan i all j....la skit!?
Nej, det finns ingen rättvisa. Förhoppningsvis begåvas ni med tur med något annat i livet som är få förunnat... Eller så händer det omöjliga en vacker dag när man minst anar det.
Jag har känt en del hugg, drag och kramper i livmodern de senaste dagarna... och spända bröst. Hoppas så innerligt att detta ska gå vägen! Men hopp och tro pendlar från dag till dag, från timme till timme. Har dock känt en jobbig inre stress vid flera tillfällen, vilket var LÄNGE sen jag kände! Skitjobbigt, och har gått hem tidigare från jobbet flera dar i rad nu då jag inte kunnat hantera det... Har pratat med chefen iaf och han är okej med det, behöver inte sjukskriva mig heller när det inte är hela dagar. Nu vill jag att det ska vara den 16e så denna ångest går över :P (men då börjar väl nästa)