• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kattflickan - jag lider verkligen med dig! Jag hoppades in i det sista. Håller tummarna för att de trots allt hinner klämma in er en gång till innan sommaren. Kram!

• Anwen

GRATTIS DubbelAA!!! Ni inger lite hopp ändå, även om jag redan passerat försök 19 redan i höstas...

• Anwen
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1

Mars
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    25 - Kristin10 (försök 7)

April
    3- Jezzi80 (försök nr 16, ÄL ca 21/3)
    15 - MariaF79 äl ca 4 april (försök nr 18, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshetsutredning ua)
    23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo)
    30 - Anwen (försökt sen juli 2010, hoppas på bättre tur nu efter spolning i mars)

Maj
    3- Aruba - (försök 9)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare.

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    Finlandssvenskan  BF 5 dec ( försök ca 19 )
  • Anwen

Millan - äggdonation tycker jag låter som ett vettigt alternativ i erat fall!

Jojjo - härligt med nya hemmet! Blir riktigt avis ;)

Glad Påsk på er alla! Solig

• Anwen

Härligt Saftis!

I natt drömde jag att jag var gravid! Hade fått lite mage redan, fick två tydliga streck på testen + bekräftade med UL! En sååå härlig och underbar känsla! Vilken lycka i hela kroppen! Sen började logiken sätta in :S, har ju nyss haft mens och varken hunnit med ÄL eller sex sen dess, och då vaknade jag :S. Fan! Kunde jag inte fått sova vidare? ;) En sån fantastisk känsla, vill få uppleva den igen! och helst på riktigt då ;). Har en positiv känsla och hoppas verkligen på kommande ÄL!!!

• Anwen

Aruba - ang akupunkturen, var placeras nålarna?

Har troligtvis ÄL idag. Veckan började med obalans i underlivet = blä och tvärkört, köpte RepHresh, vilket gjorde att det blev som frigolitsmulor i hela underlivet :S (mao behövdes det nog), men blev bättre lagom till fredag, då jag också fick ovanligt bra/långvariga ÄL-flytningar, men var för trött :S. Vi har iaf lyckats få till det igår och idag (pos ÄL-test igår kväll + imorse), och hoppas få till ett försök imorgon också (använt/planerar använda PreSeed vid samtliga försök). Sen blir det till att hålla tummarna även om jag inte tror det blir nåt denna gång heller :S.

• Anwen

SmoochiePoo - Grattis och jag håller tummarna! :)

L Maria - jobbigt :(. Hoppas det löser sig ändå på nåt vis. Kan ni få någon annan att skriva ut trombyl till er? *styrkekram*

• Anwen

När vi ändå uppdaterar så uppdaterar väl jag också utifrån ÄL ;)

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

April
    22 - Kristin10
    (försök 8)
    23 - Kaprifolen (ÄL ca 9 apr, försök nr 13, femte m Pergo) 
    29 - Anwen (försökt sen juli 2010, hoppas på bättre tur nu efter spolning i mars) 

Maj
    1 - MariaF79 äl 19 april (försök nr 19, mf i jan, maj och dec -11, mars -12. Barnlöshets & mf-utredning ua)
    2- Jezzi80 
    ÄL ca 18-19/4 (försök nr 17)
    3
    Aruba - (försök 9)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, (försökt sedan juli -10) Ett misslyckat IVF-försök. Planerar FET i maj.
    Jojjo7 - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI nr 2, sprutstart 24/2 2012Sprutor: Puregon, Orgalutran och Ovitrelle. (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh avbryts. Paus tillsvidare. 

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012 

MissOlsson: BF 8 april (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
    Tedax BF 16 nov (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19)
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)

• Anwen
    Kaprifolen skrev 2012-04-24 09:02:44 följande:
    tack för fler grattis, känns helt overkligt det här. Läskigt med molvärken också, man undrar om det är tråkiga saker på G...

nej inte på rak arm direkt, jag brukar ha mensvärk en kort stund på morgonen i en hel vecka innan BIM men denna gång kände jag bara av det vid kanske 3-4 tillfällen. Det var nog den stora skillnaden. Sen fick jag ömma bröst 3-4 dgr innan BIM plus mer flytningar och jag vet att jag tänkte, brukar jag ha det? Ömma bröst vet jag att jag brukade ha innan jag åt pergotime men med pergo var jag osäker på om jag verkligen brukade få så ömma bröst innan BIM....så det fanns säkert tecken, men inga som övertygade mig.
    Okej!

Jag är skitnervös inför BIM på söndag, orkar inte med fler nederlag!! som det ju säkert kommer bli.. :S
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet