• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

God fortsättning tjejer!!

Ni andra som gjort IVF och använt Synarela, kände ni av nån yrsel? Spraydag 8 idag, och varit yr både igår och idag. Det står inte med som biverkning, men när jag läst runt på nätet verkar det kunna vara det ändå... Ingen höjdare, så hoppas det ger med sig snart. Annars går det skapligt bra trots att jag hatar nässpray, och näsan rinner, och knepigt att ta Synarelan när man blivit täppt :S. Men men, det är iaf värt det! Längtar tills det är dags för sprutorna!

• Anwen

Jojjo - jag börjar spruta med Gonal-F 16/1 om nedregleringen fungerat som den ska.
    Yrsel idag också, kändes dock värre på förmiddagen än på eftermiddagen.. Lade mig ovanligt tidigt igår kväll, vaknade efter ett par timmar och kände mig stekhet! svettades dock inget... men fick upp och leta fram ett tomt påslakan att ha som alternativ till täcket.

• Anwen

:O Åh nej Lavinia! Förstår att du är orolig. Hoppas verkligen ni hittar honom snart! Finns inte heller i närheten tyvärr... *kram*

• Anwen

Tänker på dig Lavinia! En situation som inte går att föreställa sig... vi håller tummarna för att det snart slutar på bästa tänkbara vis!

• Anwen

Lavinia - har tänkt så mycket på dig dessa dagar! Hemskt att det slutat så tragiskt :(, beklagar verkligen, och önskar dig all möjlig välgång gällande den lille! Hoppas du har många nära och kära omkring dig som stöttar dig nu. *styrkekram*

• Anwen
    Jojjo77 skrev 2013-01-03 14:39:51 följande:
    Anwen - Hur går det för er?
    Sprayar på... diverse biverkningar men de kommer och går och är inte så farliga. Har provat börja med järntabletter, men fortfarande yrsel till och från. ca 1½ vecka kvar till första blodprovet, och knappt 2 veckor kvar till sprutstart. Tiden fick gärna gå lite snabbare ;). Hur ligger det till för er? Sprutstart vilken dag som helst väl? Hoppas du får må bättre denna gång, och att det går vägen!
  • Anwen
    Jojjo77 skrev 2013-01-03 19:23:11 följande:
    Jag förstår att det känns segt och vad jobbigt att du har biverkningar fortfarande, inte kul. Hoppas att det ger med sig och sprayandet snart är över.

Ja, tanken är det börjas spruta i helgen, men nu har jag gått och blivit sjuk med feber, så risk finns att vi inte kommer igång denna månad... Mensen har börjat så smått, så jag avvaktar ett par dagar och känner efter hur jag mår. Känns inte kul att börja med hormoner om man från början har ett dåligt utgångsläge, samtidigt som det känns jobbigt att vänta en månad till... Ja, ja, det är som det är.

Vi får följas åt! 
    Ajaj :S, inte kul att ev. behöva skjuta upp... och såklart inte heller att ha försämrade förutsättningar när det nu är erat sista försök :S. Hoppas du mår bättre snart och kan köra igång direkt!
  • Anwen

Ingen yrsel de senaste dagarna, yay! Däremot påminns jag om varför jag bojkottat hormonella preventivmedel i många år även innan försöken började; mens som aldrig tar slut och irriterade slemhinnor! :S. Brukar ha mens i 5 dagar, är inne på dag 11 nu. Inte mycket, men tillräckligt för att behöva skydd och för slemhinnorna att må dåligt, och jag blir irriterad :P. Ena näsborren är alldeles sårig också :S.

• Anwen

Haha, tji fick jag! Idag var yrseln tillbaka, heela dagen!! Suck! Hämtade idag ut resten av medicinerna... Ska bli skönt att få komma vidare i processen nästa vecka, hoppas yrseln ger med sig när jag får börja med sprutorna.

Jojjo - Skönt att du är igång igen! Bättre lycka denna gång!

• Anwen
    Jojjo77 skrev 2013-01-08 10:00:53 följande:

Nej vad jobbigt för dig! Har du pratat med kliniken om det? Om det är vanligt? Jag hoppas verkligen att du inte behöver dras med jobbiga biverkningar när du börjar spruta. Vilken dag börjar du? Lycka till!

Jo, har pratat med dem, men det är ju ingen känd biverkning... De frågade lite om det inte kunde bero på lågt blodtryck (som är en möjlig biverkning), men det är det inte. De sade inte så mycket mer om det, mer än att det finns många möjliga biverkningar, och att jag skulle fortsätta spraya men höra av mig om det blev sämre. Frågade också hur jag mådde psykiskt så jag inte drabbats av depression eller så.
    Yrseln är väldigt jobbig, men ändå hanterbar. Inga svimningskänslor eller illamående o dyl. Börjar med sprutorna nästa onsdag den 16e.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet