• Anwen

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 - måste vara en skön känsla trots allt, hoppas den håller i sig oavsett vad framtiden bringar!

DubbelAA - fan va trist! :( hoppades verkligen ni skulle slippa krångla mer nu!

En stor kram till alla er som hamnat i svackor och negativa resultat nu på sistone! Hoppas vårsolen snart skiner över er också!

EGO: hade liite lite äggviteliknande flytningar idag, men totalt noll på ÄL-testet... får se om det skiftar de kommande dagarna, annars kanske jag borde beställa tester med högre känslighet? minns inte vilken känslighet jag beställt tidigare.. Jag hoppas dock att ÄL vill vänta till helgen med tanke på den planerade spolningen på fredag, vore ju typiskt om den bestämde sig för att komma tidigare just denna månad! Dagens flytningar förvirrar mig :S.

• Anwen
    DubbelAA och Tedax: Ja, om jag inte minns fel brukar ÄL-flytningarna dyka upp ca 2-3 dagar innan ägglossning, men brukar tyvärr bara vara kvar typ en halv dag :(, så innan ägglossningen hinner ske så har jag fått andra/fel sorts flytningar igen... Igår kom det bara lite lite ÄL-flytningar mitt på dagen, på kvällen var de mer mjölkiga, och idag mitt på dagen var det segt och slemmigt igen?! Får se hur det är nu under kvällen. Blir tokig på de iaf! Händer bara ett fåtal ggr per år att ÄL-flytningarna är rikliga och stannar längre. Dagens ÄL-test var fortfarande blankt.
  • Anwen
    L Maria - nej, har funderat på det tidigare men då jag redan har rel. kort cykel och själva ÄL verkar fungera som den ska (dock inte sekretet) så har jag inte riktigt vågat. Men har läst mer om att jättenattljusolja kan hjälpa, liksom ett annat preparat (i UK/USA) som är framtaget speciellt för att förbättra och öka det fertila sekretet.
    Funderar på att prova det under nästa cykel, beroende på vad spolningen på fredag visar. Börjar bli lite nervös faktiskt :P. Antar att vi kan få tre olika besked (rätta mig om jag har fel);
    * Nåt lättare hinder i äggledarna, typ veck eller "skräpansamling" som löser sig iom spolningen, i bästa fall kan vi lättare bli gravida efter detta
    * Total blockering i ledarna, ingen idé att försöka på egen hand, vi kan gå vidare med IVF
    * Fri passage, fortfarande ingen förklaring till barnlösheten! (vilket för mig vore det mest nedslående resultatet :P)
    och såklart varianter däremellan, t.ex. en normal äggledare och en blockerad.
  • Anwen

Sablarns också! Tog för en stund sen ett ÄL-test (glömde imorse), som visade positivt!! Hur gärna jag än ville att teststrecket skulle vara svagare än kontrollstrecket så vore det att ljuga för mig själv :S. Imorgon bitti ska vi ju spola!! = risk att vi sköljer bort ägget . Så typiskt när vi fått tid för spolning, så kommer ÄL två dagar för tidigt... Hur göra nu?! Göra spolningen imorgon bitti som planerat, och hoppas ägget håller sig kvar och lossar framåt kvällen? Eller spolar vi ändå och satsar på nästa månad (beroende på resultat)? eller avbokar vi spolningen? Känner mig helt rådvill! Jag ska resa bort några dagar i mars, så spelrummet för att få en spolning nästa cykel är knapert... Jag vill ju få svar nu! samtidigt som det känns dumt att skölja bort ett ägg :S. Och iom denna tidigare ÄL, så tidigareläggs också nästa ÄL, när jag inte är hemma!! Fan också!! *rant over*

• Anwen

Kattflickan - utifrån de gånger tidigare då jag kollat med tester så har jag fått positivt utslag på teststickan ca 1 dygn innan ägglossningen, om man räknar med 14 dagars lutealfas... m.a.o. borde ägget lossa imorgon. Vår gyn jobbar bara på avdelningen en dag i veckan :S. Får ringa direkt när de öppnar imorgon och höra hur vi ska göra... Känns så fruktansvärt irriterande!! Vi har försökt i över 1½ år, om vi skippar spolningen imorgon så är sannolikheten att vi ska lyckas just denna gång ändå minimal, och vi står fortfarande utan svar på varför det inte blir nåt. Vill fan bara gråta nu!

• Anwen

Nu var testet svagare igen... Att det kan vara så olika från månad till månad! Förut hade jag ju superstarkt positivt ÄL-test i minst 4 dagar, nu max 1 dygn (glömde ju tyvärr kolla igår morse), hur tolkar man det?

Tycker det är intressant med allas olika inställningar och grad av längtan :). Själv tillhör jag den kategorin med enorm längtan som inte kan se det valet att lägga ned och njuta av livet, tänk vad skönt om den möjligheten fanns! Men vi får väl vara glada för de andra möjligheterna som trots allt finns om man inte kan få biologiska barn. Ägg- och spermiedonation etc. tror jag inte hade känts rätt för oss, fr.a. som att inget tyder på såna problem. Antingen ska det vara genetiskt bådas, eller ingen av oss. Jag är glad över att vi båda har samma längtan och ser adoption som ett fullgott alternativ. Det är ju en klar fördel om man inom förhållandet har samma inställning! och så verkar det väl vara hos er också :). Jag kan bli väldigt ledsen och låg över barnlösheten, men är enormt tacksam att jag har min sambo att dela detta med, värre för mina jämnåriga vänner med barnlängtan men som är singlar... :S.

• Anwen

Men gaaaah! Går ju inte ens att komma fram och få prata med dem på Gyn.! Är ju bara ett uppringningssystem, och de skulle inte ringa upp förrän en timme efter vår inbokade tid. Visst, avboka tiden kan vi göra, men då utan att alls prata med dem, och det vill jag inte. Så blir väl till att chansa och åka dit ändå :S. Fan!

• Anwen

Blev ingen spolning idag. Vi for dit, och hon kollade med VUL hur det låg till med ägglossningen, och ägget hade redan släppt. Så vi får spola nästa cykel istället, och göra vad vi kan nu ikväll. Nåväl... så dumt att min cykel ska bli så kort just NU (händer typ 1-2 ggr per år), och att nästa ÄL därmed kommer ske när jag inte är hemma på flera dagar i mars :S (om jag inte har tur och får en ovanligt lång cykel just då). Men men, om ca 3 veckor borde jag få svar då på om det är fri passage eller ej i äggledarna iaf. Törs inte hoppas så mycket på nuvarande ägget, men ska ge det en chans iaf, använda massa PreSeed och se om det kan hjälpa ;).

• Anwen

Lycka till alla ni som sprutar nu!

Saftochbulle - trist med illamående men är ju iaf för en god sak, så troligtvis är VUL helt i sin ordning också :). Håller tummarna och väntar spänt på resultatet!

Tack till alla som kommenterat ang. spolningen! vi gav det iaf ett försök igår, men vågar inte hoppas så mycket. Har dock ett CB digitaltest som jag haft liggandes inför den dag man vågar tro något, men det går ut i datum nu :S, ligger där och hånar mig för att det legat där så länge! så kanske kanske att jag använder det bara för att när det närmar sig BIM, ingen anledning att fortsätta spara på det. Men blir väl ännu mer hånad då när det står "inte gravid" i rutan :P.

• Anwen

Uppdaterar BIM nu också när ÄL blev tidigare...

Någon som vet hur det gått för "hoppas på plus" som hade BIM den 6e? eller bytt nick?

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 
    28 - Kristin10
    (försök nr 6)

Mars
    1- Aruba - (försök 7)
    8-9 - Anwen (försökt sen juli 2010, ÄL 23-24 feb)
    9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    23 - Kaprifolen1979
    (ÄL ca 9 mar, försök nr 12, fjärde m Pergo)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo77, första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet