• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • ernlia03
    Saftmedbulle skrev 2010-11-12 11:43:22 följande:

Ernlia03: Nä, alltså...tyvärr har du rätt. Det finns ju liksom ingen omväg - bebisverkstad är hard work och ja... man kanske borde ha en mer avslappand inställning till det hela, men jag är övertygad om att jag inte är ensam här inne om att höra den där förbannade klockan klämta?

Håller tummarna för BIM-brudarna. Önskar mig ett plus här i tråden snart!

Önskar alla en trevlig helg oxå! Själv satt jag hemma och söp igår, tre whisky på raken och ja...blev dyngrak. Kul till en början, men fy 17 vad dålig man blir... Ville bara prova. Blir bara vatten idag ;)

Jo, det är ju det där med den där biologiska klockan. Jag kände mest panik över att eventuellt inte hinna med fler barn än ett. Jag vill definitivt ha minst två och tänkte att om det tar sån tid att få till det första, hur lång tid ska det inte ta med andra när man dessutom blivit några år äldre?! Förmodligen inte det bästa sättet att tänka just då, stressade upp sig ännu mer. Får väl sätta igång verkstaden igen så fort som möjligt sen bara. Flört

Blä för whiskey. Nu tror jag inte ens att jag skulle klara av lukten. Kände lukten av en arraksboll idag och kände hur hela magen vände sig. Kräks

Kattflickan skrev 2010-11-11 22:53:50 följande:
    Hejsan tjejer,

Jag tror jag har begått ett litet misstag! Imorse var både jag och sambon pigga för en gångs skull ( vi är morgontrötta av oss) och vi var på bra humör...så vi sexade lite. Vi har vant oss av med kondom sen vi började försöka göra barn så vi glömde den. Efteråt så tänkte jag, äsch, det är ju strax efter mensen, det är lugnt. Men sen räknade jag efter och insåg att jag precis är i ÄL-tider. Vi som hade tänkt vänta en månad med att försöka tills vi fått provsvaren. 

Nåja, det är ju ingen panik och även om vi skulle ha ärftliga faktorer för downs syndrom så är ändå sannolikheten att barnet skulle bli friskt större. Skulle mest vara rätt lustigt om vi råkade bli gravida den månad som vi inte aktivt försöker

Millan 

Inte helt omöjligt eftersom du förmodligen var rätt avslappnad och inte uppstressad över att "det kanske blir nåt den här gången". Glad

• simtim

Hann in en sväng på apoteket vid lunch, skulle köpa lite hudlotion och sånt. Fastnade framför grav.testen en stund..och bestämde mig sen för att köpa tamponger istället...får väl se om det går att använda omvänd psykologi på sitt inre och lura kroppen att bli gravid genom att planera för det motsatta...

• Saftmedbulle

simtim: Ha, ha, du är skojig du... Lura kroppen? Den kanske man skulle testa ;) " Nä, är faktiskt inte alls intresserad av att bli gravid"... ska träna på den repliken till min lilla kropp i helgen...

• Pingla35
    simtim skrev 2010-11-12 14:00:28 följande:
    Hann in en sväng på apoteket vid lunch, skulle köpa lite hudlotion och sånt. Fastnade framför grav.testen en stund..och bestämde mig sen för att köpa tamponger istället...får väl se om det går att använda omvänd psykologi på sitt inre och lura kroppen att bli gravid genom att planera för det motsatta...
    Hehehe, jag har gjort detsamma! Jag plockade på mig tamponger i handväskan för att klara en dag bara så där i fall att. Varje gång jag går på toa följer handväskan med eftersom det känns som att det är på väg mest hela tiden.
    Nu börjar dessutom brösten kännas stora, väntar bara på att det ska smälla till och de ska bli så där "mensvärksonda". 
    Blir det inget över helgen kanske det krävs en test på måndags- eller tisdagsmorgonen eller ska man väntaObestämd!
  • Pingla35

Ska på cocktailparty om en liten stund men ska hålla mig borta från whiskeyn! De lät som att du behövde det där Saftis. Men de e ju aldrig kul efteråt. Har lite svårt att ställa mig till hur jag ska göra. Enligt stickorna så är jag ju inte gravid, hmm!

• Saftmedbulle

Pingla77: Du menade att jag behövde whiskyn? Ja, kanske var det så... Känner mig vid ganska gott mod ändå och framöver blir det alkoholfritt här.
    Jag väntade med gravtestet till efter BIM faktiskt, men jag förstår om du vill testa. Fast... man kanske blir besviken om det är negativt, så jag hade nog väntat lite... Jag menar, om du är gravid är du ju gravid om några dagar oxå, eller hur?
    Själv sitter jag och läser lite. Mannen ska gå ut och dansa (vi brukar göra det tillsammans, men jag är så himla trött) ikväll, tror han behöver det.

• Inna

Är så nyfiken på gänget som har BIM idag!Glad Själv har jag inte känt av mina "fejk-symptom" idag alls så jag återgår till min skeptiska inställning. 

• Daniela01

jag har funderat lite på det här som man hör många säga, att man inte ska tänka på att man vill bli gravid, för då går det snabbare? det känns som om det enda jag tänker på är äl-test och vitaminer/folsyra mm.. Hur kan man låta bli att tänka på allt? tips tas gladligen imot Glad

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet