Saftmedbulle skrev 2010-11-12 11:43:22 följande:
Ernlia03: Nä, alltså...tyvärr har du rätt. Det finns ju liksom ingen omväg - bebisverkstad är hard work och ja... man kanske borde ha en mer avslappand inställning till det hela, men jag är övertygad om att jag inte är ensam här inne om att höra den där förbannade klockan klämta?
Håller tummarna för BIM-brudarna. Önskar mig ett plus här i tråden snart!
Önskar alla en trevlig helg oxå! Själv satt jag hemma och söp igår, tre whisky på raken och ja...blev dyngrak. Kul till en början, men fy 17 vad dålig man blir... Ville bara prova. Blir bara vatten idag ;)
Jo, det är ju det där med den där biologiska klockan. Jag kände mest panik över att eventuellt inte hinna med fler barn än ett. Jag vill definitivt ha minst två och tänkte att om det tar sån tid att få till det första, hur lång tid ska det inte ta med andra när man dessutom blivit några år äldre?! Förmodligen inte det bästa sättet att tänka just då, stressade upp sig ännu mer. Får väl sätta igång verkstaden igen så fort som möjligt sen bara. 
Blä för whiskey. Nu tror jag inte ens att jag skulle klara av lukten. Kände lukten av en arraksboll idag och kände hur hela magen vände sig. 
Kattflickan skrev 2010-11-11 22:53:50 följande:
Hejsan tjejer,
Jag tror jag har begått ett litet misstag! Imorse var både jag och sambon pigga för en gångs skull ( vi är morgontrötta av oss) och vi var på bra humör...så vi sexade lite. Vi har vant oss av med kondom sen vi började försöka göra barn så vi glömde den. Efteråt så tänkte jag, äsch, det är ju strax efter mensen, det är lugnt. Men sen räknade jag efter och insåg att jag precis är i ÄL-tider. Vi som hade tänkt vänta en månad med att försöka tills vi fått provsvaren.
Nåja, det är ju ingen panik och även om vi skulle ha ärftliga faktorer för downs syndrom så är ändå sannolikheten att barnet skulle bli friskt större. Skulle mest vara rätt lustigt om vi råkade bli gravida den månad som vi inte aktivt försöker
Millan
Inte helt omöjligt eftersom du förmodligen var rätt avslappnad och inte uppstressad över att "det kanske blir nåt den här gången".