• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria
    {#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

~15 -- Inna  ÄL 2 nov (4:e försöket)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Saftochbulle: BF juni 2011. (tog sig på sjätte försöket)
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Fru KM

Saftochbulle: å jag beklagar. Många kramar till dig o din man.

• Inna

Å så trist Satfochbulle! Var ju så kul att några av oss lyckas:( Men klart du får prata om det trista här också, vi sitter ju alla i samma sits och vill nå samma mål. Det roliga och det tråkiga kan tyvärr hända oss alla, så älta på du!

• Inna
    nuärviredo skrev 2010-11-07 20:28:56 följande:
    Hej på er!

Jag är ny här på FL och hittade denna tråden som passar väldigt bra in på mig. Jag är 35 och har just börjat försöka, hade ÄL 31/10 och håller nu tummarna!
    Jag har väl aldrig direkt haft ngn barnlängtan, men har nu träffat rätt man för mig och helt plötsligt hör jag den berömda klockan högt och tydligt!!

Som sagt; jag har just haft första försöket och hoppas ju såklart att det ska ge frukt. Jag har alltid trott att det var, ganska enkelt att bli gravid, jag menar det är ju det man bli iyutad sig hela tonåren om skydd och allt.

Jag blev faktiskt ganska chockad över att man bara kan få till det under 1-2 dygn per månad. Men men, nu är det ju som det ska och det är väl bara att gilla läget.

Det känns bra att vara här och få skriva av sig lite grann, kan väl egentligen inte prata med ngn om det, annat än mannen såklart.

/Nuärviredo
    Välkommen hit! Just därför jag trivs så bra här med, samma ålder och jobbar mot första barnet, kul med många i samma situationGlad Och jag blev också rätt överraskad att det ska vara så svårt att bli gradvid! Har ju alltid blivit tjatad på att man kan bli gravid nästan av att sova i samma säng... och ätit p-piller och skjutit bort det där med ägglossning. Ok att man läst om allt det här i skolan, men rätt kul att verkligen lära sig hur kroppen funkar när man är 32, haha.

Förrsten, vad kul mellanis att allt ser bra ut!
  • Kattflickan

Det händer saker i den här tråden när man inte läser på nån dag, men tyvärr tråkiga saker.

Jättetrist Saftochbulle! Förstår att  du är ledsen och besviken. Nu har det ju gått så många veckor att du säkert hunnit ställa in dig på att vara gravid. Men bra att du har så positiv attityd! Nu vet du åtminstone att ni kan bli gravida. Du kanske får joina mig under december när vi har tänkt börja försöka (om proverna visar bra).

Jag var på återbesök igår på sjukhuset. De tog blodprover på mig och sambon för att undersöka om vi har "robertsonska translokationer", dvs. om det finns ärftliga faktorer för oss att få ett barn med DS igen. Jag hoppas på att det kommer visa "negativt". Sen fick jag veta att barnet jag bar på var en liten flicka, glömde fråga om könet när jag träffade läkaren förra gången. Naturligtvis började jag lipa lite under besöket igår med. Fattar inte vad som har hänt med mig, jag brukar inte ha lätt för att gråta inför andra men efter aborten så har jag varit som en sprinkler. 

Om de ger bra resultat så kommer vi försöka om en månad, det är typ då som jag har ÄL, dvs. jag har typ ÄL just nu om min kropp funkar som den ska. Jag vill inte ödsla ÄL-test denna månad då vi inte ska försöka.

Millan

• Rosavit

Jättekram till dig Saftochbulle! Vad ledsen jag blir Rynkar på näsan`
    Tänker verkligen på dig.

• Rosavit

Pingla, jag tycker du ska köpa ett test av något annat märke. Jag tycker det verkar lovande ändå :)

• Pingla35
    L Maria skrev 2010-11-09 23:10:08 följande:
    Pingla - åh, nu fick jag nästan lite dåligt samvete för att jag tjatade... Det är väl inte helt ovanligt att man inte testar positivt förrän flera dagar efter BIM - ingen mens kan ju fortfarande betyda någonting...
    Kram på kvällskvisten!
    Irmeline skrev 2010-11-09 23:41:08 följande:
    Oj,nu fick jag också dåligt samvete..
    Tråkigt med minus, men det behöver ju inte betyda något..
    Köp billiga tester på nätet vet jag, då kan man slösa lite utan att få dåligt samvete.
    Kram
    Tack snälla! Men ni behöver absolut inte ha några bad feelings för att ni sa vad ni tyckte. Jag tycker det är urkul och skönt att det är några fler som bryr sig om vad jag tänker/tycker än bara sambon. Han får ju höra så mycket annars. 
    ifyouweremine skrev 2010-11-10 00:07:34 följande:
    Pingla77 - Vad synd! Men som sagt, det är ju inte ovanligt att folk testar minus på bim och några dagar senare plussar. Hur var det nu, har du haft oregelbunden mens förut eller brukar den vara normal? Hade du slutat med p-piller eller nåt innan du började försöka? Ibland kan ju mensen bli försenad för att man tänker mkt på det också, men jag antar att du har tänkt mkt på det de senaste månaderna..
    Jag har varit utan p-piller sedan feb-mars. Men vi har väl varit seriösa sedan apr-maj. Jag hade fram till årsskiftet kört med p-piller men började sedan med mini-pilleri någon månad för att sedan sluta helt. Har haft regelbunden mens sedan dess förutom på en månad då jag blev en vecka sen.
    Nu kör jag nog någon dag till utan att testa. Måste ju köpa in nya stickor oxå.
    Har haft riktig mensvärk  hela dagen men inget. Bara vita tröga flytningar(förlåt detaljer).
  • Pingla35

Saftochbulle- Usch, vad trist att höra!! Skickar några styrkekramar och håller tummarna för nästa gång..  Och naturligtvis får man skriva tråkiga saker här, tycker jag iallafall. Känner lite att i den här tråden peppas det och grattas med hjärta! Jätte skönt!

Synd för er andra som fått mens men hoppar på igenFlört!

Hej och välkomna till er andra som kommer som nya till tråden!

Har vi en uppdaterad BIM-lista?
    Återkommer med min status så fort det händer något... 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet