• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Inna
    Daniela01: Behöver också tips på att få gravid-planerna ur huvudetGlad Utåt är det nog ingen som märker något, till och med mot min sambo försöker jag hålla mig lugn, även om jag vet att han längtar lika mycket som jag. Men gud var jag önskar att jag kunde släppa tankarna på allt det här ibland..

Pingla77: Trist för dig, förstår verkligen att man får upp hoppet med den veckas försening! Jag blev sur när min kom 2 dagar tidigt jag... haha 
    Ska leta reda på senaste BIM-listan nu och börja planera för december! 
  • Irmeline

Hej tjejer,
    idag har vi fått grönt ljus att ha sex igen, så det blir snart lite söndags mys Tungan ute
    Har haft påtvingat celibat i två veckor...

Gjorde ett gravtest igår för att ha koll på hormonerna, fortfarande positivt men teststrecket var mycket svagare än kontrollstrecket, så det är ju bra!

Lustigt hur kroppen reagerar när man planerar barn, med tanke på er alla som får extra sena och tidiga mensar...
    Och visst är det svårt att sluta tänka på.. Och då är det ju extra jobbigt att det ska vara hemligt också. Man får inte säga ett ord om det man funderar över mest.

Ska börja ÄL-testa efter nästa mens, gäller ju att maxa lite!

Trist för er som inte plussat nu senast, grattis till nuärviredo som satte den i krysset direkt!

En uppdaterad BIM-lista snart? Kan tyvärr inte vara med än på ett tag då jag inte har någon aning om när BIM är..
    Kan man kanske räkna blödningen vid mf som mens och räkna därifrån?

Kram på er!

• Jojjo77

Hej alla gamla och nya!

Kastade mig på datorn idag när vi kom hem från semestern   Här har det hänt grejer, både kul och mindre kul ser jag. Saftochbulle, stor kram till dig!!!

Jag har skummat igenom det ni alla skrivit och jag säger grattis till er som lyckats, håller tummarna för er som väntar och kram till er som det inte gick för denna gång.

Jag och mannen har haft det gött i värmen ett tag, lyckades där få min ÄL, som jag fick koll på tack vare ÄL-stickor, lite kul att testa med dem ju Så nu har vi sexat loss rejält, hahaha! Nu är det bara och vänta... BIM den 25. Upptäckte med hjälp av ÄL-stickorna att jag inte hade ÄL när jag trodde att jag skulle ha det. Hoppas det biter, annars använder vi dem nästa månad oxå

• Irmeline
    Jojjo77 skrev 2010-11-14 17:43:58 följande:
    Hej alla gamla och nya!

Kastade mig på datorn idag när vi kom hem från semestern   Här har det hänt grejer, både kul och mindre kul ser jag. Saftochbulle, stor kram till dig!!!

Jag har skummat igenom det ni alla skrivit och jag säger grattis till er som lyckats, håller tummarna för er som väntar och kram till er som det inte gick för denna gång.

Jag och mannen har haft det gött i värmen ett tag, lyckades där få min ÄL, som jag fick koll på tack vare ÄL-stickor, lite kul att testa med dem ju Så nu har vi sexat loss rejält, hahaha! Nu är det bara och vänta... BIM den 25. Upptäckte med hjälp av ÄL-stickorna att jag inte hade ÄL när jag trodde att jag skulle ha det. Hoppas det biter, annars använder vi dem nästa månad oxå
    Välkommen hem!
    Hoppas semestersexet kan ge en liten. Tydligen många som får barn i juli-augusti nu för tiden pga semsterresor under hösten, kan ju hoppas att du blir en av dem! :)

En nyfiken fråga, hur skilje sig din ÄL från vad du trodde, tidigare eller senare?

Kram
  • Inna

TROR det här är senaste listan, rätta mig om jag har fel!

{#emotions_dlg.flower}Spöke{#emotions_dlg.flower}Död{#emotions_dlg.flower}Drömmer{#emotions_dlg.flower}Kräks{#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER
    ~5 -- Pingla77  ÄL ~21-23 okt (6:e försöket)

10 -- Ansi30 ÄL 27 okt (oj vad blir det nu, försök 7.)

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    12 - Fröken Ellen ÄL 29 okt

16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    20-- Finlandssvenska ÄL 6 nov ( första försöket)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    3 -- essalady  ÄL 19 nov (4:e försöket)
    4 -- emmafemma  ÄL ~ 19-21 nov (andra försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Gris78

Jojje55 - hm lustigt jag upptäckte samma sak när jag började med ÄL-stickor jag hade äl ca 3-4 dagar tidigare än vad jag trodde.  Inte helt säker på antalet dagar...Märkte även att jag har kortare cykel oxå. 

Smetkänslan verkar vara en hint om ÄL från min kropp det var det sist i allafall.  Jag måste erkänna att jag lärt mig mycket om min kropp och biologi generellt sedan man fått för sig att man vill ha barn.

Å det är söndag!!! Bläääääääääääääääääääääääääää jag vill inte jobba imorgon.

Kanske blir lite mys ikväll ändå! :)

Är det någon här som tror på bisolvon grej tillräckligt för att verkligen testa??   

• Irmeline
    Gris78 skrev 2010-11-14 19:18:42 följande:
    Jojje55 - hm lustigt jag upptäckte samma sak när jag började med ÄL-stickor jag hade äl ca 3-4 dagar tidigare än vad jag trodde.  Inte helt säker på antalet dagar...Märkte även att jag har kortare cykel oxå. 

Smetkänslan verkar vara en hint om ÄL från min kropp det var det sist i allafall.  Jag måste erkänna att jag lärt mig mycket om min kropp och biologi generellt sedan man fått för sig att man vill ha barn.

Å det är söndag!!! Bläääääääääääääääääääääääääää jag vill inte jobba imorgon.

Kanske blir lite mys ikväll ändå! :)

Är det någon här som tror på bisolvon grej tillräckligt för att verkligen testa??   
    Jag är lite inne på att kanske testa bisolvon, bidrottninggele eller liknande som jag läst om i andra trådar.
    Tänkte ge det en liten tid först men sen är jag öppen. Det kan väl inte skada så..

Sett MD77 i andra trådar och det verkar gå bra.
  • MD77

Gris78: Här är jag :) Det går alldeles utmärkt än så länge, peppar, peppar. Symptomen kommer mer och jag har börjat vänja mig vid att vara gravid. Imorgon ska jag på hälsosamtal och den 23e ska jag äntligen få bevis på att det finns någon därinne :) Hur går allt för dig?

• Rosavit

Hej,

jag är en som tror på bisolvon.. Jag tog bidrottninggelet på andra och tredje försöktet och bisolvonet på tredje då det tog sig. Min syrra försökte nästan ett år då hon tog bisolvon och då tog det sig med en gång. Tillfällighet? Kanske..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet