• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle

Tack för omtanken, essalady!
    Unnar mig just nu den största latte du kan tänka dig (har ju dragit ner rejält på kaffedrickandet under graviditeten) och när jag berättat för maken ikväll blir en whisky eller två, men sen tänker jag resa mig, var så säker!

• Polarlantis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-10 13:23:43 följande:
    Polarlantis: Oj! Först nu såg jag vad du skrev... Bebisverkstad efter tre månaders förhållande? Håll i hatten (men varför inte, om det känns rätt så- go for it!)
    Låter helt vansinnigt, jag vet...men tänker mig att det säkert kommer ta sin lilla tid (mest troligt iaf) och då är det liksom lika bra...och dessutom bor vi tillsammans sedan vecka 2 i vårat förhållande...och ja, det känns så rätt! Har aldrig varit på det här viset och vi har pratat om det sedan dag ett...och jag är ju ändå 32 år alldeles strax så lite brottom är det ju...men hade ngn sagt det itll mig att dom hade denna planen hade jag blivit bestört! Så jag vet hur det verkar...men vi har iaf kännt varandra sedan i maj...
  • Sanna77
    Saftmedbulle skrev 2010-11-10 11:49:23 följande:

Hej tjejer!

Nu är det jag som behöver pepp och styrkekramar... Var på gynakuten idag efter att ha blött i ett dygn och ja... jag vill inte förstöra stämningen här i tråden (gillar ju verkligen er) men jag har fått missfall (eller ja MA, kanske det heter, what the fuck) i v. 7 (skulle ha varit i v. 10 nu). Det var lite för bra för att vara sant ändå...

Får helt enkelt joina er som mäter med ÄL-stickor (som jag ju propagerat för så mycket) och nedräkning till BIM. Får se om jag hittar något av Irmelies guts och komma igen (fast man måste ju vänta en menscykel, så det är väl det man får göra...

Det är så orättvist att sånt här kan hända! Som ernlia03 sa, tillåt dig att vara ledsen, arg eller vad du känner för! Alla kommer ha förståelse och förhoppningsvis mår kroppen bättre om du "agerar ut" det du känner.

Sen är det bara, upp på hästen (eller mannen) igen! Nu vet du ju att du kan bli gravid iaf, alltid en liten tröst..kanske.. {#emotions_dlg.flower}
  • Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2010-11-10 11:49:23 följande:

Hej tjejer!

Nu är det jag som behöver pepp och styrkekramar... Var på gynakuten idag efter att ha blött i ett dygn och ja... jag vill inte förstöra stämningen här i tråden (gillar ju verkligen er) men jag har fått missfall (eller ja MA, kanske det heter, what the fuck) i v. 7 (skulle ha varit i v. 10 nu). Det var lite för bra för att vara sant ändå...

Får helt enkelt joina er som mäter med ÄL-stickor (som jag ju propagerat för så mycket) och nedräkning till BIM. Får se om jag hittar något av Irmelies guts och komma igen (fast man måste ju vänta en menscykel, så det är väl det man får göra...

Nej, Inte du också!! Förstår precis hur du känner, det är för jävligt!! Skrikandes
    Och en sådan chock! Hur mår du? Jag kände mig lite förvirrad i början, som om det som hände var overkligt. Nu känns det nästan som om jag inbillade mig att jag någonsin var gravid, eftersom jag knappt fattat det ordentligt innan det inte var så längre.

Har hållit de mest negativa inläggen om detta i andra forum (MA-trådar) där man verkligen kan skriva av sig utan att förstöra stämningen för de hoppfulla i den här tråden. Man måste bearbeta och känna för att sen gå vidare.

Mitt foster hade också dött flera veckor innan, vecka 6 och upptäcktes v 8, fick bekräftelse och tabletter v 9, skulle n u varit i v. 9+6 dvs nästan gått in i v 11.. och ja, man ska inte tänka så egentligen men det är svårt!! man har ju planerat så mycket, vilket tillfälle man ska berätta etc sen plötsligt står man där med lång näsa. 
    För mig var upptäckten en chock eftersom jag inte blött innan och fick ett oplanerat VUL för att se graviditetslängd, inte ens hunnit förbereda mig på att göra ett VUL, men är glad att jag fick det så det upptäcktes så fort som möjligt. Har hört om de som går till RUL och upptäcker där att det dött i v 7 men att livmodern fortsatt växa. 

Har du fått tabletter eller är det på gång av sig självt? Hoppas det kommer ut snart och allt läker bra. Själv har jag i princip slutat blöda helt efter 1,5 vecka så det känns bra, mer som en lite längre mens. Det är mest det mentala som är jobbigt, även om det tar ett litet tag innan kroppen känns som innan, egentligen nu som det börjar kännas så.

En positiv sak är ju att man ofta har lätt att bli gravid precis efteråt (om du orkar på den igen direkt). En av mina läkare sa: vänta inte för länge, nu har du chansen att det går extra fort. Och jag tänker inte invänta någon mens även om vissa rekommenderar det.

Kanske känns lite tidigt för dig att tänka framåt på sådana här saker redan, förstår att du är chockad fortfarande. jag fick ju två veckor på mig att smälta tanken innan bekräftelsen kom, även om det var skitjobbigt det med, att gå och vänta. 

Ta hand om dig och unna dig något gott och trevligt. Själv ska jag snart på champagneprovning som jag hade tänkt skippa pga graviditeten. Precis efter jag fått mina tabletter unnade jag mig dessutom blodig biff och rödvin, men mögelost till efterrätt, sådant som jag inte fått på länge. Se lite ljus i mörkret.

Tänker på dig.
    Stor KRAM från en som vet hur det känns.
    Nalle 
  • Saftmedbulle

Sanna77: tack du oxå! Ja, jag tänker så faktiskt. Jag och gubben har ju "bara" försökt i sex månader, så vi visste faktiskt inte om vi kunde bli gravida. nu vet vi och det är ju en positiv sak, helt klart.

• emmafemma

Oj, vad tråkigt Saftochbulle!

Givetvis ska man kunna diskutera tråkigheter i tråden också. Så ser ju verkligheten ut! Jag tycker själv att det är jätteskönt att kunna ventilera med andra i liknande situationer - tänker på mitt deppinlägg från förra veckan.

Många, många kramar till dig!

• L Maria

Åh, saftochbulle, vad jag lider med dig!! Det var inte så här det skulle gå för våra gravidisar ju (tänker på dig också Irmelie)...
    Verkar vara en sådär månad för oss 30+:are...

Fick min mens idag - besviken som fan verkligen, blev lite tårögd när jag upptäckte det, men samtidigt får jag mig en tankeställare efter att ha läst ovan; jag var ju inte ens gravid nånsin...

Varmaste kramarna till alla minus och MA den här månaden! Hjärta

• Daniela01

saftobulle: massa massa kramar till dig! fy fan vad tråkigt Gråter det är fördjävligt!! åh jag känner igen mig, det kommer över en som en kall chock och man blir helt iskall inombords. Hade själv också ma för ett år sedan, trodde att jag skulle ha varit i v.13, men graviditeten hade avslutats långt därinnan. det kändes fruktansvärt och jag bara grät och grät. Skickar massa cyber kramar

• Daniela01

givetvis massa cyberkramar till Irmeline oxå!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet