Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hmm, verkar mysko, Polarlantis... Det kan ju komma lite blödning när man är gravid oxå ;) Vill inte göra dig allt för hoppfull, men om "mensen" inte kommit på några dagar (förutom den lilla svätten du fick nu) hade jag nog testat för att vara på säkra sidan... Så kan man släppa det lixom...

Nu ska jag gå och dricka kaffe med grannen, en riktig krutkärring på 84 bast (och hur söt som helst)!

• Saftmedbulle

Vi oxå passa på att önska er alla ett gott nytt bebisår 2011!

Pepp,pepp till de som fått mens och misströstar (jadå, drick lite bubbel, varför inte?)!

P.S Zalia... helt ok att gnälla - gör vi alla lite då och då...

• Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2010-12-30 19:14:55 följande:
    Urk, ovanligt kraftig mensvärk den här gången.. det tycks variera från gång till gång hur mycket mensvärk jag får. Har ni också olika så? Nån som vet varför?

Har gått och surat hela dagen för att mensen kom igår, men nu har jag inhandlat massa olika sorters vin och champagne så att jag kan inviga mitt nya vinspel imorgon vid nyårsmiddagen. Så nu är jag på fiiiint humör igen! Tänk så trist nyårs-vinspelet hade blivit om jag bara fått dricka alkoholfritt.. man får tänka så!

Gris - Var tog du vägen? Vad hände med flytningar vs. mens? Hoppas att du fick ett plus och blev så upprymd att du glömt logga in här på några dagar. ;)

Polarlantis - Oj vilka svängningar! Dags att bli förväntansfull igen nu då! Hoppas inte mensen kommer tillbaka och att det blir ett fint plus istället. Det låter ju konstigt att det bara blev en liten skvätt tycker jag. Ibland kan ju mensen hoppa över helt och hållet, särskilt när man nyligen slutat med hormonpreparat, men en liten skvätt och sen inget verkar skumt. Kanske du hade ägglossning senare än du tror och fick en nidis nu? :)

Hur går det för våra bimmare i övrigt? Daniela01, Kaprifolen1979, Bäbis201008 till exempel? Ett plus till tycker jag gott vi kan hinna klämma in innan året är slut. :)

Saftochbulle - Har du haft ägglossning nu? Det var väl nu i dagarna tyckte jag mig se i bim-listan.. Vore ju superskönt om den kom igång som den ska så du kan plussa i januari sen. :)

Zalia - Det var säkert att din kropp tänkte att nu när den ändå inte är gravid så vill den bli full på nyår! Se det som ett tecken.. ;)
    Jodå, har haft ägglossning här och har sexat till så gott vi kunder efter förmåga ;) Så... nu är jag på banan och väntar in BIM. Spännande! Vågar kanske inte vara allt för hoppfull, men det skulle vara fint om det tog sig direkt efter missfallet.
  • Saftmedbulle
    änglabitch skrev 2011-01-01 16:11:57 följande:
    Hej och god fortsättning på er!

Jag startar året med en positiv trend-jag plussade idag!! Glad
    Inte jättestarkt  men ändå ett tydligt streck, BIM -1 idag.
    Den här månaden sexade vi innan utslag på ÄL-stickan så det ligger nog mycket i att vara på´t  tidigt!

Jag känner mig helt omtumlad och har nog inte riktigt smält det än, ska testa imorgon oxå för att vara säker.
    Öm i brösten, molvärk och ont i svanken är det jag känner av.
    Och lycka! så klart, jag hoppas ni andra joinar mig nu!

Gris-var är du? Hur går det?
    Polarlantis-tagit testet än?
    Wiii! Grattis! Vilken underbar början på 2011! Bra trend!

Rosavit: Vad skönt att det gick bra på VUL...

EGO: Hade en helt alkoholfri nyårafton och inte en kotte frågade :) Det var en liten sexmånaders-bebis på festen också, som jag förälskade mig i (har en svaghet för män under fem...)
    Har börjat få molvärk i tjejmagen...hmm, så var det förra gången också, för inte kan det väl vara PMS redan? Jag menar, ägglossningen var ju inte ens en vecka sen? Ha, ha, nu letar jag symptom precis som ni andra, trodde jag var mindre psyko än ni ;)
  • Saftmedbulle

Daniela01: Tack för intressant läsning! Tufft för er, men håller tummarna för att det går vägen nu!

Polarlantis: Förstår om du är förvirrad, ibland spelar kroppen oss spratt. Är väl bara att vänta, antar jag?

Jojjo55: Håller helt med -den här tråden är ****-bra!

Irmelie: Ja, nu 17 ska vi återerövra våra +!

• Saftmedbulle
    Uppsara skrev 2011-01-02 18:16:46 följande:
    Hej på er! Nu är jag på gång igen, har superstarkt plus på äl stickan idag och igår.
    Fick tidigt missfall den 15:e dec och har inte äl förrens nu... är inte det konstigt ?
    Iallafall ska vi försöka igen. Men nu har jag ju ingen aning när min bim är.
    Har alltid haft 28 dagars cykel men nu är den lite rubbad verkar det som
    Nä, det är inget konstigt. Kroppen blir lite "rubbad" av missfall så en liten fördröjning av äl (och även mens ifall man inye blir gravid) är nästan att räkna med. Lycka till med nästa försök!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-01-03 10:28:57 följande:
    Ernlia - hoppas att det är ngt! Skulle, som de andra också skrivit, ringa bm eller gyn för at kolla upp så att du slipper alla hjärnspöken.

Polarlantis - jobbigt att bara gå och vänta. Jag skulle nog i ditt fall också ringa bm eller gyn, man blir ju knapp annars!

Lycka till till er båda och till alla andra!

EGO: Här startade mysveckan igår, så nu är det bara att köra på och sen vänta, vänta och vänta. Igår kväll när jag skulle somna låg jag och funderade på hur det skulle vara att få en liten och fick då världens panik! Är det verkligen det jag vill eller har det bara blivit en grej??? Helt plötsligt tyckte jag att våra liv är helt perfekta och vet inte om jag vill byta dem mot något annat. Har jag blivit helt galen eller förstår någon vad jag menar?!?!? Det kanske är jag som ska föla mina egna råd och ringa psykolog!!!
    Ha, ha, just så där gick mina tankar oxå igår... Sa till mannen: "Alltså, ska vi verkligen ge oss in på det här?" Som tur är fick han mig på andra tankar, men jag tror att det är helt normalt och speciellt för oss som är lite äldre. Det kommer ju att bli omvälvande att få barn och visst...det är bra att tänka igenom det, men vårt problem är nog att vi ibland tänker lite FÖR mycket (är jag ensam om det ;)?
  • Saftmedbulle

Ernlia: Låter spännande (kanske lite väl spännande, har full förståelse för din vånda...) Håller tumme här med!

Polarlantis: Tumme för dig oxå- börjar bli läge för antingen plus eller mens, eller hur? Du får köpa en påse tålamod på ICA ;)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet