Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

mallanis skrev 2011-01-03 16:34:31 följande:
    Hej tråden idag har vi varit på RUL!
    Fick 2 BM en nyutbildad och så satt ytterligare en BM med. Jag träffade henne(hon som satt med)  vid mitt första missfall och hon var verkligen världens finaste mot mig då! Kändes så skönt att se henne igen under andra omständigheter =) Bebis mådde fint men är en riktig vilde ( hahha inte hade jag förväntat mig något annat iof )Svårt att få bilder och svårt att mäta Men blev "tillbaka flyttad" Enligt mina och FL ´s beräkningar BF 5-6 juni enligt BM 3 juni men nytt BF datum är nu 7 juni!!!

Är glad men verkligen helt mentalt slut, de första 10 min fattade jag inte att det var min bebis där på skärmen! Kämpa på tjejer snart trillar plussen in och bebisarna ut!!!

Pingla förstår dina känslor inför 17 åringen- Jag måste verkligen säga att jag INTE avundas henne. Tänk tjejer om vi hade fått barn när vi var 17..... (jag hade för min del nog fattat ett annat beslut! i den situationen) så annorlunda livet hade varit! Hade vi ens träffat de godingar till män vi har idag som vi försöker göra barn med?
    .... aldrig bott där jag bor och inte jobbat med det jag gör...men framför allt inte träffat min make?
    mallanis: Vad bra att RUL-et blev lyckat!!
    EGO: Lite låg idag... Kom att tänka på att vårt RUL skulle ha varit nu på onsdag (sniff,sniff)...

Nä, barn vid 17 är inte att rekommendera, då man ju bara själv är ett barn...
  • Saftmedbulle
    mallanis skrev 2011-01-03 16:58:47 följande:
    Beklagar Bullen =(  f-n vet hur hårt det är Gråter Var inte meningen att sänka dig snart snart är ni på gång igen! *kram*
    Not your fault... Hade tänkt på det ändå. Tack för pepp!
  • Saftmedbulle
    ifyouweremine skrev 2011-01-03 20:29:06 följande:
    En kompis förresten att jag kan ha haft ett väldigt tidigt missfall den här månaden, när jag berättade att min mens varit kort och i kombination med ovanligt mycket mensvärk (även efter att blödningarna slutat). Hon har nämligen en kompis som haft många missfall och de tidiga har varit just ovanligt korta och ovanligt mycket mensvärk, inklusive värk efter att blödningarna slutat. Undrar om det kan vara så? Det verkar ganska osannolikt tycker jag, men man vet ju aldrig. Jag har ju inte gjort några gravidtest. Ni som har haft tidigt missfall i tråden, stämmer beskrivningen in på er?
    Svårt att säga... Jag menar, jag visste ju redan att jag var gravid och väntade ingen mens. Ont hade jag i alla fall inte - det minns jag (för det trodde jag man skulle få).

Ska också försöka gå ned lite, typ tre kilo skulle sitta fint. Tänker ta tag i träningen så snart halsontet är borta... Pepp! Pepp! Vad har du för plan?
  • Saftmedbulle
    kämpa2008 skrev 2011-01-03 22:58:26 följande:
    Hej!  jag är snart 37år & biologiska klockan tickar verkligen fram för mig Dessutom har jag Endometrios som inte gör situationen för mig & sambon bättre. Vi har försökt i snart 2år, nu är jag på min andra kur med Pergotime, tyvärr lyckades det inte nu heller. Mensen kom i söndags, känner att nu måste jag ha någon att prata med, det är skitjobbig situation när man längtar så otroligt mycket efter att få bli mamma. Sen blir det inte bättre av att jag har många runt mig, som väntar bebis klart man är glad för deras skull, men jag tror ni flesta här förstår vad jag menar. det är klart att jag ibland tänker att det nog inte är mening att jag ska bli mamma, men samtidigt så vägrar jag att ge upp. Men av mig som kvinna så krävs det mycket, mannen behöver göra sitt jag måste hålla koll på ÄL, tabletter, menscykel, BMI, allt detta blir stressande, fast att man verkligen inte ska bli stressad, men det är inte lätt att tänka positivt ibland...men hoppet finns kvar för oss
    Jag har även börjat med Akupunktur & har gått två gånger, dock inte satt några direktvärkande nålar till äggstockar mm än, men det kommer göras i slutet av januari, då jag ska på min tredje behandling.
    Terapeuteten har inte vågat sätta just på de ställena pga att jag har pågått behandling av Pergotime, men nästa gång får han göra det, det kan inte bli värre tror jag. Jag hoppas det lyckas på min sista kur, som jag ska ta i februari..Av tabletterna har jag som många andra humörsvängningar (gråter för lilla minsta), trött, lite yr, fast det var värst nu på andra kuren.
    Nu vill jag önska alla här en god fortsättning & jag hoppas på 2011...
    KRAM
    Välkommen hit!
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-01-04 08:36:05 följande:
    Jaha, då var det igång igen med spottings. Skit också. Har ringt till KK och sjuksköterskan sa att det är jättevanligt att man fortsätter spotta lite under första kuren... men jag fick en telefontid med en läkare (en annan då hon jag träffade sist har semester) i eftermiddag. Det va ju läkaren som sa att jag skulle höra av mig om jag började spotta trots kuren.

En stor stor SUCK Gråter
    Pepp! Pepp!

Tack också alla er andra för alla peppkramar som jag fått sen igår. De värmer i hjärtat! Nu ser vi framåt! Nytt år- nytt liv!
  • Saftmedbulle
    mallanis skrev 2011-01-04 12:33:46 följande:
    Hej tjejer! Känns som att jag nog är den enda av de plussade som hänger kvar här, så jag gör en systertråd där jag hoppas att ni alla snart dyker upp! *kram*  Se trådstart!
    Men du lämnar oss väl inte?
  • Saftmedbulle

Också på försök 7, efter ett missfall. Fyller 40 om några månader (hjälp!)...

Det är många av oss som har svårt att hänga med i tråden... Skrivs massor här, men alla är så gulliga. Enda tråden jag håller till i, faktiskt (men det kostar på att hänga med, är väl egentligen ingen surfartjej egentligen, men det är ju så spännande att höra om era verkstäder)...

• Saftmedbulle

Ja, en förlossning ska ju efter sägende vara rätt jobbig rent fysiskt, så det kan väl inte skada att skaffa sig lite kondis och muskler ;)

• Saftmedbulle
    Sanna77 skrev 2011-01-05 14:49:33 följande:
    tänkte vänta till i morgonbitti så jag skulle kunna konsentrera mig på jobbet idag, insåg att jag ändå inte kunde tänka på annat så sprang på lunchen till närmaste apotek..

men shit! Förvånad
    Jättegrattis!!!!!!!!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet