Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Åker oxå till föräldrarna, imorgon, och kommer att vara ifrån FL några dagar. Lite tråkigt...vi hade tänkt berätta om graviditeten över jul, men vi får ge oss till tåls och försöka pricka in ÄL istället i mellandagarna.

God jul till alla och lycka till BIM-tjejerna!

• Saftmedbulle

God fortsättning på er, godingar!

Essalady: Hmm, jag känner också doften av plus, helt klart. Håller tummarna för Gris och Polarlantis...

Gris78: Ska du testa snart? Vi dööör av nyfikenhet!

Tråkigt att höra om de röda tanterna. Det är alltid lika trist när man har gått och väntat och så kommer nitlotten... Fast, det är väl därför vi hänger här för att peppa varandra att ta en runda till nästa månad (och nästa och nästa tills vi får vinstlotten).

EGO: Själv har jag börjat testa (äl) på julafton och ja... eftersom jag fick använda elva pinnar förra gången var jag inte så engagerad. Men! På annandagen redan visades det ÄL så...ja, nu är verkstaden äntligen igång här. Mannen är som tur är jättetaggad (mer än jag faktiskt) så här sexas det på av bara farten.

Mallanis: Tyckte det var jättefint (och helt sant) det din gubbe sa om kärleksbarn. Jätteglad att det går bra för dig - den här gången blir det vinstlott för dig, det är jag säker på.

Irmelie: Vad skönt att du ska gå och kolla dig. Det verkar ju lite mysko att din mens inte kommit än.

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2010-12-28 13:05:52 följande:
    Haha.. jaa, just nu har han placerat sig på toagolvet (med värmeslingor) iklädd mjukisbyxor, termobyxor, två tjocka tröjor och ett duntäcke... så tror inte att det är läge att gå in o "våldta" honom... Men förhoppningsvis hinner han repa sig till imorrn, så får vi se om det är min tur att ligga risig då.. men är det så och ÄL på g, då får jag nog stålsätta mig och tja, som du säger.., bita ihop o kämpa en kvart

Ont i korsryggen och mensvärk BEHÖVER ju inte tyda på mens... Håller i a f tummarna för alla er med BIm omkring i dagarna!
    Ha, ha...hm "våldta"...jovars, här  känner man igen sig. Min stackars man får slita hårt nu och ja...jag funderade på om jag skulle "våldta" honom i morse... Kom på att det kanske inte är så snällt, så jag gjorde massa väsen istället (typ hostade och så...) så att han skulle vakna och sen bad jag en bön till den gode guden att han skulle komma på själv (inte guden utan maken) att det var en bra idé att sexa (fast jag vet att han var astrött)- det funkade!

Känner oxå igen era tankar om vänner som får barn runt omkring och hur det kan vara svårt att glädjas från hjärtat (fast man VILL) när man får höra det... Tycker det låter väldigt mänskligt och normalt. Man är ju faktiskt sig själv närmast och det i sig behöver inte betyda att man är en dålig människa.

Personligen vill jag nog helst inte diskutera bebisverkstaden med folk runt omkring mig. Det skulle få mig att känna mig bevakad (det är jag nog ändå, men i smyg) och tvungen att berätta även när jag kanske inte kände för det. Det blir så svårt med gränserna, till vem säger man vad? För mig får folk gärna undra ;) T o m min egen far tittade konstigt på mig när jag avböjde vinet på julafton, men finkänsligt nog sa han inget.

Lycka till BIM-brudarna!
  • Saftmedbulle

Irmelie: Japp, nu är du på banan! Välkommen! Skönt att ha kollat upp saker och ting i alla fall. Oftast är det ju ovissheten som är värst...

Någon som vet hur det går för MD77?

• Saftmedbulle
    ceke skrev 2010-12-28 15:32:00 följande:
    Men hörrni, håll er friska nu, för guds skull! Inte ta efter mig och ligga hemma, heller! Börjar nästan tro att man kan smitta via FL...

Och håll i beräkningen att sjukdom innan ÄL kan försena ÄL... har läst i "bibeln" Så ni vet att det är helt normalt! Hehe... ska hålla det i tankarna själv också...

Biblen är verkligen lättläst! Har nog faktiskt tagit mig igenom alla de intressanta delarna! Och börjar fundera varför i all sin dar flickor inte får veta om sån info redan i mellan/högstadiet!?!?!

Åh vad jag aldrig mer kommer att börja med p-piller. Det ska jag ju även undvika enligt gynekologerna.. men alltså, FAM verkar va en bra grej även som preventivmetod.. om man nu inte är livrädd för att bli med barn när man inte planerat så, vill säga.. Men jag menar.. Om vi nu skulle lyckas få nr 1, så vore det ju inte hela värdlden om 2an skulle komma tätt även om vi inte tänkt så.. Men jag kommer definitivt köra på metoden även som preventivmetod i fortsättningen!
    Jaså, du har läst hela bibeln nu? Du kanske kan få bli pastor här i FL-församlingen ;)
  • Saftmedbulle
    Ansi30 skrev 2010-12-29 13:43:56 följande:
    Fråga: Jag var ju hos gyn (för cellprov) och hon såg en fin äggblåsa och sa" då får du ägglossning till helgen". Men eftersom jag nu är mer eller mindre övertygad om att min mens kommer att komma som en klocka den 2 jan så undrar jag om man alltid får ägglossning när man har sett att det finns en stor fin ägglbåsa på g?

Tror att du kan lita på att det är så.
  • Saftmedbulle

Astrogirl: Massor av grattis till ditt fina plus! Bra början på det nya året, eller hur?

Alltså...  när jag läser om hur "finkänsliga" folk är i er närhet blir jag heligt förbannad. Ibland verkar det som om folk snackar först och tänker sen (OM de tänker). Jaaa, måtte vi sköta våra kort snyggare - man har ju faktiskt ingen aning om vad folk har i bagaget.

Lavendia och Polarlantis: Trist med mens...upp på sadeln igen (pepp!)

Gris78: Hmm, inget test än? Ursäkta om jag är tjatig...

• Saftmedbulle
    Rosavit skrev 2010-12-29 20:51:30 följande:
    Ja ibland blir man förvånad över hur ens vänner beter sig.. Hade dom försökt länge innan det tog sig för dom? Hon kanske inte kan ha sympatier för att de tog lång tid för dom?

En jättekram får du i alla fall från mig för jag vet hur det känns även om det tog sig  "snabbt" för mig.

Imorgon ska jag på mitt första VUL så ni får gärna hålla tummarna att allt är bra.

Kram till alla
    Håller dem stenhårt! Good luck!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet