• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Kattflickan

Av de sex äggen hade två Downs syndrom, ett försvann pga tekniska problem i mätningen. Två var friska map DS men gick inte att avgöra om de var friska map trisomi 13 och 18. De kommer att frysa dessa ägg om det går och fortsätta analysen. Ett embryo var friskt och det såg jättefint ut, det sattes in i mig idag!

Vågar inte hoppas den här gången. Ska försöka tänka på det så lite som möjligt i två veckor framåt.

Med tanke på dagens resultat är jag glad att vi inte försökt på egen hand.

Grattis Aruba!

Millan

• NICU

Millan, jag håller min tumme stenhårt för er!! Måtte det vara er tur nu!

• DubbelAA
    Millan: Håller allt som går att hållas o önskar så att det är eran tur denna gång! Stor stor kram!!
  • Pingla35

Grattis Millan till ett ett återinförande! Nu håller jag alla tummarna att det ska gå er väg denna gång. Kram!

Aruba, Grattis!

Mum, Grattis!

Vågar ni skriva in er på listan så ska nog jag göra det jag också.Tungan ute
    Har inte stått uppskriven där på säkert ett år, eller mer!

Har bokat ett inskrivningssamtal i veckan som kommer. Känns lite som att det börjar bli verkligt!
    Har vart hos svägerskan och fått lite mammakläder. Men har inte mer än provat för att se att de kommer över rumpan. De ligger i kassen i garderoben. Törs liksom inte riktigt tänka att de behövs ännu.
    Hon däremot har varit säker sedan vi fick ägget återinfört. Hon är en sann optimist! älskar henne för det.

• Pingla35
    {#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower} 

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 
    Här var det tomt?!

IVF 
    Mumwannabe79
    , (försökt sedan juli -10) Två misslyckade IVF-försök under 2012, ett färskförsök och ett FET. Två blastocyster kvar i frysen. 
    Jojjo7      - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI   nr    2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och   Ovitrelle.    (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh   avbryts. Paus    tillsvidare. 
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15, 1 MF tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, 1 MF tidigare) 
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 MF tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare) 
    Tedax BF 16 nov (försök 12, två MF tidigare) 
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19) 
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Smiley BF 17 dec (försökt sedan aug 2007, MF 2009, misslyckat IVF  dec 2011, 2:a IVF lyckades)
    SmoochiePoo (Kiyona) 19 dec (försökt sen jan 2011, 3 MF tidigare)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte med Pergo)

2013 
    L Maria: BF 12 jan (försök 19, 4 MF tidigare) 
    Pingla35: BF 5 februari (Försökt sedan april-10, misslyckat ivf feb/mars 2012, 1:a ICSI lyckades)
    Aruba: BF 9 februari (försök 10)
  • L Maria

Tedax- tack för båda grattisen! Millan, härligt med ett friskt till återinförandet, håller tummarna stenhårt för att du plussar fint om två veckor! Testade den 14 juli kanske? Det är en bra dag, då skrev vi kontrakt för vårt hus...

• Mumwannabe79

Tack Pingla! Du måste ha tagit en gammal version av listan för jag föll bort och Marias BF blev det gamla, jag justerar.

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower} 

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 
    Här var det tomt?!

IVF 
    Jojjo7      - USÖ Örebro. ICSI nr 1, november 2011, plus men MF dec 2011. ICSI   nr    2, sprutstart 24/2 2012. Sprutor: Puregon, Orgalutran och   Ovitrelle.    (Försökt sen nov -10) 9/3 inga befruktade ägg, beh   avbryts. Paus    tillsvidare. 
    Anwen - försökt sen juli 2010, inga fel hittas, inväntar IVF till hösten

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012
    Råttentottan: BF 30 juli (försök nr 15, 1 MF tidigare) 
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, 1 MF tidigare) 
    Saftmedbulle BF 3 sep (försök nr 15, 3 MF tidigare) 
    NICU BF 24 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare) 
    Tedax BF 16 nov (försök 12, två MF tidigare) 
    DubbelAA: BF ca 28 nov (försök ca 19) 
    Finlandssvenskan  BF 3 dec ( försök ca 19)
    Smiley BF 17 dec (försökt sedan aug 2007, MF 2009, misslyckat IVF  dec 2011, 2:a IVF lyckades)
    SmoochiePoo (Kiyona) 19 dec (försökt sen jan 2011, 3 MF tidigare)
    Kaprifolen BF 29 dec (försök 13, femte med Pergo)

2013 
    L Maria: BF 10 jan (försök 19, 4 MF tidigare) 
    Pingla35: BF 5 februari (Försökt sedan april-10, misslyckat ivf feb/mars 2012, 1:a ICSI lyckades)
    Aruba: BF 9 februari (försök 10)
    Mumwannabe79: BF 7 Mars (försökt sedan juli -10, lyckades på 3:e IVF-försöket).

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet