• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • acinna

Pingla: Grattis! Nu håller vi alla tummar och tår som går för er också!

• Kattflickan

Tack allihopa! Är så glad över alla tummar ni håller för mig.

Maria: Testdagen är tyvärr fredag den 13

Å andra sidan är jag lite vidskeplig över att testa innan testdagen, alla gånger jag gjort det har jag inte varit gravid och de gånger jag väntat till testdagen har jag varit gravid. Kanske får jag vänta tills den 14 juli med att testa, eller så har mensen kommit då.

Nu sitter vi i sambons familjs sommarstuga. Ska bara ta det lugnt i en vecka.

Kramar!

Millan

• Finlandssvenska

Millan håller alla tummar här också för er. Och fredagen den 13 brukar vara min tur dag så hoppas det är samma för er.

Likaså grattis till alla andra som plussat.

• Aruba

Millan - jag önskar dig verkligen all lycka till och jag ska hålla alla tummar och tår och allt annat som kan hållas. Hoppas innerligt att det går vägen. Vet du, 13 är inte ett olyckstal överallt... se bara detta "I Italien anses tretton som ett lyckonummer. Även i Kina anses det lyckosamt eftersom det ordet för siffran låter som ordet för "säkert liv".Skrattande

• L Maria

Torsdagen den 12e brukar vara oturlig för mig, så testa inte då i alla fall! Håller mina tummar stenhårt, oavsett om det blir den 13e eller 14e!

• Gris78

Millan - gu vad najs med sommarstuga... - att inte vara tvungen att göra ngt är riktigt skönt. Hoppas verkligen att det går din väg denna gång. Shit vad man kan se med dagens teknik, helt galet. Att vara gravid med allt vad det innebär känns ju nästan lite förlegat i jämförelse. :)

Grattis till er som plussat!! :)

Har en liten fråga till er alla, ni e bättre bm. Man får vettigare svar av er än hos dem tycker jag.

Flytningar!?- de kommer ju av sig självt i diverse färger.. - är det fortfarande en flytning om de kommer vid påtryckningar? hoppas att ni är med på vad jag menar med påtryckningar annars så får ta det mer i detalj. :)

• L Maria

Millan - hur mås det nu...? Tänker på dig mycket o hoppas att det här är den som går vägen!

• Kattflickan

Tack Maria! Jo, jag försöker att inte känna efter för mycket. Progesteronet jag tar kan ge graviditetssymptom. Det jag känner är att jag är hård i magen, vilket för mig är ett graviditetssymptom. Hade det varit en vanlig befruktning hade testdagen varit på måndag (BIM), men klinikerna ger alltid ett senare testdatum, på fredag i mitt fall. Så jag tänkte vänta med att testa tills fredag. 

Ett av mina ägg är fruset och friskt! Så misslyckas vi nu kan vi förhoppningsvis sätta in det. 

Sen igår är jag en ärbar kvinna iallafall. Vi gifte oss vid Siljans strand! Det var fint! Vädret var ok, men lite molnigt, fast varmt. Sen gick vi ut på kvällen och åt middag.

Vi är rätt överens om att den största omställningen är att ha ringar, vi är båda ovana, hi,hi..

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet