Inlägg från: Mumwannabe79 |Visa alla inlägg
  • Mumwannabe79

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Denna vecka har jag mått skit psykiskt, började till och med att gråta på jobbet igår. Idag fick jag lova att gå hem från jobbet pga migrän. Känner mig helt slut i kropp och själ. Barnlösheten, IVF:en, ont av endometriosen och stressigt på jobbet har tagit ut sin rätt nu. Rynkar på näsan

• Mumwannabe79

Tack för er stöd! {#emotions_dlg.flower}
    Ska träffa familjeläkaren imorgon och ska även få kontakt med en kurator. Har ätit antidepp-medicinen Sertralin i 10 år och trots att jag har höjt dosen är effekten dålig så jag ska be att få byta till ett annat preparat. Har sjukskrivit mig från jobbet och kommer troligen behöva vara sjukskriven en längre period, känner mig på gränsen till utbränd. Känns bra att jag orkat söka hjälp iallafall, har hopp om att må bättre om några veckor. 

Vad skönt Saftis att VUL gick bra! 

Det är klart ni ska fria ni som är sugna på det! 

• Mumwannabe79
    Jojjo77 skrev 2012-03-09 10:59:56 följande:
    Vi fick inget ägg som befruktades.... Vet inte var jag ska ta vägen, är helt förstörd....
    Ånej vad fruktansvärt tråkigt!  Bryt ihop och kom igen.. {#emotions_dlg.flower}
  • Mumwannabe79
    Jojjo77 skrev 2012-03-09 13:25:42 följande:
    EGO: Har lugnat mig lite. Av 13 ägg var 9 mogna, två befruktades, men innehöll flera kärnor, dvs kromosomfel i båda äggen... Läkaren menade att det kan bli så. Det de tycker är märkligt är att vi får så få ägg befruktade, trots bra äggskörd. Man kan inte säga var felet ligger, spermien eller äggen, men när det blir såhär, så är det troligtvis äggen som inte är 100...
    Om de inte kan säga vad som är fel så kan det väl också vara så att spermierna behöver hjälp in i äggen (ICSI). Jag har svårt att tro att det är fel på alla dina ägg.

Förstår att allt känns meningslöst. Ta hand om er! 
  • Mumwannabe79
    Jojjo77 skrev 2012-03-09 16:09:53 följande:
    Det ICSI vi gjort, båda gångerna... Finns inget mer de kan hjälpa oss med...

Jaha, attans!..
  • Mumwannabe79
    Kaprifolen: Det är vanligt med utslag i flera dagar. Man ska gå efter när LH-stegringen börjat, alltså sluta testa när man fått det första positiva ÄL-testet.
  • Mumwannabe79

Kattflickan: Det är ju jättebra med två ägg som inte har DS! Du som var rädd att alla skulle ha det. Nu håller jag tummarna att det blir insättning av ett eller två friska embryon!

• Mumwannabe79

Men fy vad tråkigt Pingla Rynkar på näsan 

Grattis Kattflickan till ET! Solig

Jag har fått mens, hade en förhoppning att vi skulle lyckas själva efter IVF:en men nä Rynkar på näsan. Vi har beslutat att skjuta upp FET (frozen embryo transfer) en månad, är sjukskriven för depression. Vill må bättre i kropp och själ innan vi gör ett nytt försök. Plus att OM det skulle ta sig så skulle BF bli runt jul och för barnets skull känns det bättre (för mig och min man) med BF i januari. 
    Ska lämna fasteprov på måndag hos familjeläkarmott., det ska kollas om jag har D-vitaminbrist och det verkar inte helt omöjligt att det skulle vara så, har varit deppig många vårar. http://www.lakartidningen.se/store/articlepdf/6/6279/LKT0711s853_857.pdf D-vitamin verkar också ha betydelse för fertiliteten så om jag har brist vill jag medicinera det innan FET för att förbättra oddsen.

• Mumwannabe79
    Kattflickan skrev 2012-03-15 18:13:20 följande:
    Glömde skriva

Mum: Har de kollat B12-värdena? Jättetråkigt att du känner dig nere. Hoppas det snart känns bättre.

Ja B12, folsyra och sköldkörtelvärdena är som de ska. Tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Mumwannabe79

Mycket intressant Maria! Hoppas fröet stannar i 9 månader!

Jag äter en kapsel Omega3 forte  sedan en lång tid, kanske ska öka till två om dagen. Imorgon bitti ska jag lämna prov på D-vitamin, efter det kommer jag proppa i mig D-vitamin Skrattande Jag har ju endometrios som troligen också är en autoimmun sjukdom.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet